2024-03-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att veta hur de känner varandra.

Om det skulle ha varit en kärleksrelation, då misstänker jag att det inte har varit en kärleksrelation på jämbördig basis, utan att det har funnits en baktanke någonstans.

Jag har hittat en koppling mellan BO och MGM 1. BO la ut en annons 22 september 2021 i gruppen "Lägenheter i Stockholm" på facebook med sin andra facebookprofil *ko K*m*l och det står bara "Hyr ut ett rum i Upplands Väsby" och MGM 1 söker lägenhet i Stockholm kring 2021 och kommenterar flera andra annonser. De är alltså båda med i samma facebook grupp.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-17 kl. 23:55. Anledning: felskrivning
Citera
2024-03-17, 23:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har man ett bolag kan man väl öppna bankkonton i syfte att transferera pengar?

Bolaget måste ha en styrelse, man tillsätter målvakter som får betalt för att stå som ansvarig när skiten träffar fläkten.

Föra över pengar till konto utomlands..?
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-17 kl. 23:59.
Citera
2024-03-18, 00:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skicka pengar utomlands..?

Kan bara spekulera, det är inte uteslutet.

Jag kommenterar att bolagen är värdelösa.

Ja, vad en första anblick är de antagligen det, beror på syftet med bolagen.

Om man inte lämnar in årsredovisning tar det väl ett tag innan det blir revision och polisanmälan, hinner rinna mycket pengar genom ett företagskonto innan någon reagerar tänker jag?
Citera
2024-03-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Detta är vad jag tror är BO:s arbetsplats.

Dagab · Heltid Dagab · Heltid
jan. 2019–nu · 5 år 3 mån
Bålsta, Uppsala län, Sverige

Nej, det är ett missförstånd, det är en annan med samma namn som arbetar där. Jag är ganska säker på att det är Simplex/Bring som är hans arbetsplats.
Citera
2024-03-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Ok, men jag menar hur vet vi om den? Finns domen här på FB?

BO blev enbart gripen och kallad på förhör då MGM 1 anmält honom och därefter släpptes han. Det finns ingen dom.
Citera
2024-03-18, 00:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan bara spekulera, det är inte uteslutet.

Jag kommenterar att bolagen är värdelösa.

Ja, vad en första anblick är de antagligen det, beror på syftet med bolagen.

Om man inte lämnar in årsredovisning tar det väl ett tag innan det blir revision och polisanmälan, hinner rinna mycket pengar genom ett företagskonto innan någon reagerar tänker jag?

Jag hoppas vi får klarhet…
Citera
2024-03-18, 00:10
Medlem
Citat:
Håller med, känns inte som en vanlig relation med en tolv år äldre irakie. Afghaner håller sig ofta bland iranier och sina egna. Jag har också väldigt svårt att se detta som en kärleksrelation eller otrohetsaffär.

Troligen lägenheter eller jobb som gjort att de råkat på varandra, BO har skickat pm om jobb till flera jobbsökare i jobbsökargrupp och har annonserat att han hyr ut rum.
Citera
2024-03-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag får lite mytomani vibbar av denna dam kryddat med en icke försumbar narcissistisk personlighetsstörning. Anmälningarna mot (BO) blev bara skit för denna dam och möjligen börjar bilden utåt av henne att krackelera och blir bara mer och mer desperat. Hon kan ha snärjt in sig med lögner mm och för att s.a.s. rädda skinnet och får med sambo och andra släktingar på denna totalt vansinniga utgång som blev mord. Själva dumpningen av kroppen tyder på att man var i viss panik och att det inte var särskilt välplanerat gällande efterbörden, offrets bil bara en kortare bit från fyndplatsen. Var är mordplatsen, är det i deras lägenhet ?? har tyvärr kanske missat om länsman med tydlighet sagt att vi har hittat mordplatsen och den är i denna lägenhet.

Ja, i lägenheten i Nacka. Det är brottsplatsen.
Citera
2024-03-18, 00:13
Medlem
Citat:
Okej, men jag vill läsa om dem påstådda övergreppen. Därför undrade jag vart denna information kommer ifrån.

Det är polisen som har sagt till media att MGM 1 har anmält BO, det är all information som finns. Det finns inget att läsa om några övergrepp.
Citera
2024-03-18, 00:16
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag har hittat en koppling mellan BO och MGM 1. BO la ut en annons 22 september 2021 i gruppen "Lägenheter i Stockholm" på facebook med sin andra facebookprofil *ko K*m*l och det står bara "Hyr ut ett rum i Upplands Väsby" och MGM 1 söker lägenhet i Stockholm kring 2021 och kommenterar flera andra annonser. De är alltså båda med i samma facebook grupp.

Intressant, tre år sedan alltså. Tre år är en rimlig tidslinje för teorin att MGK lånade pengar av BO och inte betalade tillbaka - att vinna den typen av förtroende tar något år, och om de var inne och rotade på samma facebook grupp så kanske de började snacka via facebook messenger en dag och sedan florerade vänskapen därifrån.
Citera
2024-03-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Intressant, tre år sedan alltså. Tre år är en rimlig tidslinje för teorin att MGK lånade pengar av BO och inte betalade tillbaka - att vinna den typen av förtroende tar något år, och om de var inne och rotade på samma facebook grupp så kanske de började snacka via facebook messenger en dag och sedan florerade vänskapen därifrån.

2021 hade BO skilt sig och ville hyra ut rum och MGM 1 letade av någon orsak efter lägenhet i Stockholm under den perioden. Senare - ganska nyligen - söker BO lägenhet i Västerås.
Citera
2024-03-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Ja, mer än vanligt, men det har också varit ovanligt mycket förvirrande info. Vi vet väl ännu inte hur pass stor väskan var? Polisen påstår att "den var inte så stor" men hur man kan pressa in en fullvuxen man i en väska som "inte är så stor" har vi fortfarande inte ett svar på - inte ens om man bryter benen hos personen. Jag har läst hela tråden så om det kommit fram någon förklaring till det här så har jag missat det.

Allting är ju relativt och orden "inte är så stor" kan vara taget ur sitt sammanhang, bevisligen så rymde den en manskropp och då är den knappast en axelväska utan snarare en trunk av något slag om det inte var en resväska av den större typen. Nu verkar inte BO vara styckad/delad så jag tror mer på en hyfsat stor trunk typ hockeytrunk eller liknande. Väskan blir givetvis nagelfaren av tekniker och där kan man finna ovärdeliga bevis på vem/vilka som hanterat den, var den eventuellt är köpt mm. mm. De verkar som de ringat in vilka som är inblandade förutom att alla inte är gripna men kommer bli det, då kommer DNA avslöja vilka som hanterat väskan av de gripna. Jag tror som ibland länsman brukar säga, "utredningsläget är gott".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in