2024-03-17, 16:52
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du har aldrig i hela ditt liv skrattat åt stereotyper?

Generaliseringar är liksom mycket humors moder ändå...

Vi försöker ju bli av med detta otyg och då dyker Elaf upp.

Vi lyckades få bort stereotypen på kinapuffar och Uncle Bens ris, detta är ett steg tillbaka.
Kom tillbaka Tobias Hübinette, allt är förlåtet.
Citera
2024-03-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Arabiskor är avundsjuka på ukrainskor eftersom det har blivit allmänt känt att man kan vara krigsflykting och trots krigstrauma snabbt lära sig svenska och arbeta.

Varför skojar inte panelen om att många killar i MENA länder förlorar sin oskuld med en get eller ett får.

En annan sak är "en timmes äktenskap" eller ett äktenskap som varar en natt som säljs av imamer, här kunde man spinna vidare på det att ukrainskor jobbar i svenska bordeller.
Tack vare äktenskapsintyg utfärdade av imamer kan de arabiska kvinnor fortsätta vara ärbara och slipper horstämpeln.

Kanske något för ukrainskor att ta efter?

Det hade varit ett perfekt skämt.

Det var väl precis vad dom gjorde i något av dom senaste avsnitten?
Citera
2024-03-17, 17:05
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ryssland som är en stridande är en granne till oss. Israel är det inte. Vad de har för gemensamt? Ja Kiev-rus, kievriket, grundaren av både Ukraina och Ryssland var svenskar från roslagen med Rurik i spetsen. Det var tusen år sedan. Jag är personligen släkt med en av drottningarna av kievriket och de hade täta band till Skandinavien. Sedan kom mongolerna och slet sönder de banden. Lägg till gammaslvenskby som nu är ockuperat av Ryssland.
Fattar inte vad du yrar om...ta en Treo grabben
Citera
2024-03-17, 17:18
Medlem
Ukrainare är helt enkelt som vanliga människor ganska giriga. Inget konstigt med det.
Här har vi exempel på familj som tyckte att svenska bidrag inte dög och drog till Norge:

https://www.hemhyra.se/reportage/sverige-samst-i-norden-pa-mottagande-familjen-bashyn-flydde-vidare-till-norge/

Kommunen betalade hyran och därutöver fick de 20 000 kronor i månaden att leva på. Även om allt är dyrare i Norge är det en jättesumma jämfört med de 5 000 kronorna de fick i Sverige.

Nu går Oleksandr och Kateryna ett integrationsprogram fyra dagar i veckan. De studerar norska språket och får undervisning om det norska samhället. Under tiden får de över 15 000 kronor per person efter skatt och kan utan problem betala hyran och allt annat de behöver.

Man behöver inte prostituera sig i Sverige. Det är bara att flytta till Norge.
Citera
2024-03-17, 17:21
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Fattar inte vad du yrar om...ta en Treo grabben
Vad är det du inte förstår? Ville bara peka på skillnaden mellan våra kontakter med Ukraina och Ryssland som är tusenåriga och Israel som vi har noll gemensamt med.
Citera
2024-03-17, 17:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du skrev "Kanske inte, men då är det i min mening _det_ som är problemet, inte att det _går_ att skämta om ukrainare.

Sen kan jag personligen tycka att "humor" från SVT sällan är speciellt humoristisk, men det är kanske ett ämne för en annan tråd"

Jag menar innan jag svar där. Exact vad menade du med ditt första inlägg?

Jag menar att om det nu skulle vara så att det är okej att skämta om grupp A men inte om grupp B så är problemet inte att man skämtar om grupp A utan snarare att man inte får skämta om grupp B. Problemet är i min mening således knappast att man skämtar om ukrainska flyktingar utan istället om man samtidigt väljer att inte skämta om andra grupper.

Enligt andra här i tråden tycks dock programmet i fråga inte dra sig för att skämta om alla möjliga grupper så då kanske det inte finns något problem heller, om man nu inte är av åsikten att man inte ska skämta om det ena eller andra, en åsikt jag inte delar.
Citera
2024-03-17, 17:41
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Varför säger:evil alla att tjejer från Mellanöstern är så korkade? De bidrar i högsta grad till vetenskapliga framsteg. När forskarna söker nya miljövänliga flygbränslen gör tjejerna redan försök att flyga utan flygplan!
Uuuh den va grov
Citera
2024-03-17, 17:51
Medlem
Assbuster-cockburns avatar
"skämtet" är ju skrivet i Kreml, hoppas någon på svt fick betalt för att läsa det iaf.
Citera
2024-03-17, 17:56
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assbuster-cockburn
"skämtet" är ju skrivet i Kreml, hoppas någon på svt fick betalt för att läsa det iaf.

Tänkte också på det, sättet hon levererade det på fick man känslan av det är inte hon som har skrivit det.
Så kära vänner, skjut inte brevbäraren...
Citera
2024-03-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Kan tipsa dig om "Bad Friends" podcast som videosänds, där slipper fan ingen undan.

Tack för tips.
Citera
2024-03-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Mycket bra
Det enda gammelmedia gör är att geäva sin grav tack var vinklingar och propaganda

Jag är extremt hoppfull inför den nya generationen ungdommar som nu växer upp
Ingen kollar på gammelmedia överhuvudtaget, och skulle de springa på ett propagandaklipp så känner de igen bullshit på nolltid och bara går vidare till mer trovärdiga källor.

Regeringar håller på att förlora kriget det är därför som det införs så många lagar nu för att kunna cencurera och tysta ner de som vill ge en verklig bild.

Jag är rödd för att vi går mot en revolution med stormsteg… många har sett igenom skiten nu ska vi bara väcka de sovande fåren

Enligt studier räcker det endast med 3.5% för att glra en revolution

Och inte fan behöver man vara utbildad och kunna stava heller för att vara en liten rädd stackare till högerspöke...dröm vidare om ditt paradis.
Citera
2024-03-17, 18:13
Medlem
Glöm inte att kolla på IFS ikväll kl 22 så att ni kan bilda er en egen uppfattning! Annars finns SVT play reda nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in