2024-03-17, 15:25
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Självklart är Ukraina mer relevant då en av de stridande är en granne till oss. Israel-Palestina är ungefär lika relevant för oss som kaoset på Haiti.
Du menar att Sverige är granne med Ukriana?
Och vad har Sverige för gemensamt med ukrainare som är östslavar, precis ryssar och vitryssar?
Citera
2024-03-17, 15:31
Medlem
Ukrainska kvinnor är inte horor. Istället är det ett vackert folkslag. Att dom på dating-sidor ibland exponerar lite för mycket beror på att dom vill locka välbärgade män i väst till äktenskap.

Detta är kvinnor som värnar familjen och plånboken.

Jämför med ryskor, dom är riktigt kallhamrade och beräknande.

De vanliga ukrainska kvinnorna har inte ens råd att genomföra bröstförstoring... .....
Citera
2024-03-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon har väl ursprung i Mellanöstern? De har isåfall rasifierat sig själva för de har alltid ingått i ”vita” och fått kryssa i ”white” i de här sjuka formulären som finns i USA tex.

Spelar väl ingen roll vilket formulär du ska fylla i när du åker till USA? Sandnegrer är ju uppenbarligen inte samma folkslag som Nordeuropéer
Citera
2024-03-17, 15:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Du menar att Sverige är granne med Ukriana?
Och vad har Sverige för gemensamt med ukrainare som är östslavar, precis ryssar och vitryssar?
Ryssland som är en stridande är en granne till oss. Israel är det inte. Vad de har för gemensamt? Ja Kiev-rus, kievriket, grundaren av både Ukraina och Ryssland var svenskar från roslagen med Rurik i spetsen. Det var tusen år sedan. Jag är personligen släkt med en av drottningarna av kievriket och de hade täta band till Skandinavien. Sedan kom mongolerna och slet sönder de banden. Lägg till gammaslvenskby som nu är ockuperat av Ryssland.
Citera
2024-03-17, 15:54
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Stackars satar som grinar över ett skämt som dessutom är sant. Elaf Ali har rätt angående ukrainska kvinnor. Men det är ju oftast så med WT-människor från livets hårda skola. Så fort en person från Mellanöstern yttrar sig så är det inte så roligt med yttrandefrihet längre. Hycklare är vad ni är.

Problemet som du inte verkar ha fattat är att SVT är hycklarna här.
De var jävligt snabba med att tex. ta avstånd från Jimmie Åkessons uttalanden, men sån här skit är helt okej att sända.
Varför gick de inte ut efter programmet med ett ställningstagande att de inte står bakom det uttalandet?

Inga skriverier i media alls, helt knäpptyst.
Vad du och jag tycker är selektivt och irrelevant.
Citera
2024-03-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Problemet som du inte verkar ha fattat är att SVT är hycklarna här.
De var jävligt snabba med att tex. ta avstånd från Jimmie Åkessons uttalanden, men sån här skit är helt okej att sända.
Varför gick de inte ut efter programmet med ett ställningstagande att de inte står bakom det uttalandet?

Inga skriverier i media alls, helt knäpptyst.
Vad du och jag tycker är selektivt och irrelevant.
Ganska stor skillnad på rasistiska skämt och att vara rasist på riktigt...
Citera
2024-03-17, 16:17
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ganska stor skillnad på rasistiska skämt och att vara rasist på riktigt...

Hur avgör man sådant? Ligger det i betraktarens öron eller vad?
Citera
2024-03-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför förstår inte rasister humor, ens om det står i tablån?
Så om det står i tablån att rasistiska stereotyper är humor så skrattar antirasisterna åt rasistiska stereotyper. Medan rasisterna reagerar över att SVT sprider rasistiska stereotyper trotts att SVT skriver i tablån att spridandet av rasistiska stereotyper är humor.
Citera
2024-03-17, 16:22
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mer ärligt. Man kommer nog få ner våra stunder. Om man ger dom dom grönt kort kommer det liksom bli helvete. Du kommer efter tänka men jag ville inte detta! Sedan i ett liv av fördel.

Jag förstår inte vad du vill ha sagt. "få ner våra stunder"? Vilka dom ska få ett "grönt kort"? Vad skulle jag tänka?
Citera
2024-03-17, 16:43
Medlem
Riksdagskvinnor brukar bli hittade i Gambia, Linda Snecker bl.a är där och köper elefant-snabel, det borde man ta upp i SVT och kalla dem neger-luder
Citera
2024-03-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Så om det står i tablån att rasistiska stereotyper är humor så skrattar antirasisterna åt rasistiska stereotyper. Medan rasisterna reagerar över att SVT sprider rasistiska stereotyper trotts att SVT skriver i tablån att spridandet av rasistiska stereotyper är humor.
Så du har aldrig i hela ditt liv skrattat åt stereotyper?

Generaliseringar är liksom mycket humors moder ändå...
Citera
2024-03-17, 16:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag förstår inte vad du vill ha sagt. "få ner våra stunder"? Vilka dom ska få ett "grönt kort"? Vad skulle jag tänka?

Du skrev "Kanske inte, men då är det i min mening _det_ som är problemet, inte att det _går_ att skämta om ukrainare.

Sen kan jag personligen tycka att "humor" från SVT sällan är speciellt humoristisk, men det är kanske ett ämne för en annan tråd"

Jag menar innan jag svar där. Exact vad menade du med ditt första inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in