Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Var det inte s att han hvdade att han var bosatt i Spanien, men Skatteverket inte kpte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Vad spelar det fr roll? Skatteverket, fogden, frskringskassan och socialen etc gr som dom vill. Och dom har alltid ngon paragraf att luta sig mot som den fanatiske paragrafryttaren p myndigheten kan luta sig mot.
Jo, s verkar fallet. Speciellt efter att jag lyssnade p intervjun.
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Hur vet du att han inte var bosatt i Sverige?
Den hr typen av personer brukar tillbringa mrkligt mycket tid i Sverige trots att de inte anser sig bo hr.
Citat:
Ursprungligen postat av
poiuy1298
Det mnga som sger sig "Jag bodde inte i Sverige d - jag bodde i xxx-land" r att de kanske rknar att de bor i Sverige men det r betydligt svrare att rknas som boende i Spanien n att kpa ett hos och spendera mycket tid i xxx-land fr att slippa skattskyldigheten i Sverige.
https://www.skatteverket.se/privat/i...800030036.html
Man kan t ex "bo" i Spanien men om du har nringsverksamhet i Sverige och d och d ker till Sverige s kan du anses skatteskyldig i Sverige.
Jag lyssnade precis klart p den hr intervjun
https://play.acast.com/s/cyrilochstig/10-berthmilton. Tydligen var det hans pappa som blev avundsjuk nr han tog ver porrbolaget Private som var p vg att g i konkurs. Nr Berth Jr tog ver s gick det betydligt bttre och hans far ansg att Berth Jr var skyldig honom. Hans pappa med hjlp av Hells Angels och en korrupt man frn skatteverket gick all in p Berth. Med hjlp av ett litet bolag som han gde i Sverige och ett hus i Vrmd, s fastslog dem att han skulle bli skntaxerad.
Hela den hr historien lter helt sjukt ut, men det var som jag anade att skatteverket r nnu en korrupt statsapparat. Fast det r en sida av historien, r det ngon som har ngra andra kllor? Intervjun varade bara i en timme och det finns nog betydligt mer att sga angende saken.
Han fick aldrig frgan om hur lnge han hade vistats i Sverige.
Lite intressant om Berth, tydligen r hans farfar "tattare" eller han drev tivoli i Norrland. Jag tycker dock inte att han ser ut som en zigenare . Berth blev lmnad sjlv i tidig lder fr att hans pappa var psykopat, och han blev rik p att slja klockor. Av ngon anledning s tyckte han synd om pappan nr de trffade varandra igen p Ibiza och det var d han kpte upp aktierna i porrbolaget Private som han sedan tog ver, fr att sedan bli huggen i ryggen av sin egen far