2024-03-11, 16:36
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Som sagt, på så höga doser behöver man inte ta det lagligen för att få någon form av AT. När man överstimulerar GABA receptorerna så hårt som det gör så får det konsekvenser. Kanske inte vid ett enstaka tillfälle. Det är som att supa sig full vid ett tillfälle. Visst man blir bakis, men det går över rätt snabbt. Menar egnetligen mer dom som tar 2g i veckan like clockwork, månader i sträck. Ja, du förstår nog vad jag menar.
Som sagt jag tog "så höga" doser, dvs 1-2g, många gånger utspritt under ca 1-2år utan något bakslag. Enda problemet jag fick sista tiden var att Phenibut förlorade charmen och istället utlöste ångest. Men det var under ruset, inte efter.

Så jag tror inte att det är någon fara att ta 2g varje vecka om man skulle vilja. 2g är fortfarande mycket svagare än t.ex. 4mg xanor. Tänk på hur många som super skallen av sig 1 gång per vecka. Dock ska sägas om man har varit beroende av en gaba drog tidigare, så går det i regel mycket fortare att få AT igen. Då kan det räcka med 1 rustillfälle om man har otur.

(Anledningen till varför man blir bakis av alkohol är för att ethanol är en av de få droger som bryts ned till ett giftigt ämne. Dom flesta droger metaboliseras till ett mer inaktivt ämne.)
Senast redigerad av Big.Bang 2024-03-11 kl. 16:55.
Citera
2024-03-12, 15:27
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Som sagt jag tog "så höga" doser, dvs 1-2g, många gånger utspritt under ca 1-2år utan något bakslag. Enda problemet jag fick sista tiden var att Phenibut förlorade charmen och istället utlöste ångest. Men det var under ruset, inte efter.

Så jag tror inte att det är någon fara att ta 2g varje vecka om man skulle vilja. 2g är fortfarande mycket svagare än t.ex. 4mg xanor. Tänk på hur många som super skallen av sig 1 gång per vecka. Dock ska sägas om man har varit beroende av en gaba drog tidigare, så går det i regel mycket fortare att få AT igen. Då kan det räcka med 1 rustillfälle om man har otur.

(Anledningen till varför man blir bakis av alkohol är för att ethanol är en av de få droger som bryts ned till ett giftigt ämne. Dom flesta droger metaboliseras till ett mer inaktivt ämne.)

Ja men det stämmer nog. Låter logiskt iaf
Citera
2024-03-13, 20:03
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
250mg Phenibut är väl typ som 50mg Lyrica kan jag tänka mig. Dvs inget du känner av direkt. Jag gillade Phenibut men började få ångest av den efter ett tag. Dvs motsats effekt, hört att det är ganska vanligt med Phenibut. Har säkert något att göra med hur den frisätter Dopamin också utöver Gaba.

Phenibut tillhör samma familj av droger som Gabapentin och Lyrica. Dom 3 har mycket likheter med varandra men också skillnader. Egentligen ganska sunkiga droger men relativt harmlösa så länge man tar dom ansvarsfullt och inte för ofta.

En annan sak att tänka på med Phenibut är att om man har HCL-formen, så ska man endast ta det i kapselform. HCL-varianten har lågt PH och är extremt frätande/skadligt för tänderna.

Okej, bra att veta innan man provar. Det är ju förstås ganska komplext med ångest, och behöver inte alltid direkt ha att göra med läkemedlen utan kan lika gärna vara något man behöver bearbeta emotionellt.

I ren pulverform är FFA-formen logiskt sätt något dyrare än HCL på r*wp*wders. Men jag undrar lite grann om du (eller någon annan) vet varför 90 st 500 mg FFA kapslar kostar ungefär lika mycket som 90 st 250 mg HCL kapslar på samma site? Ska man helt enkelt anta att HCL är utblandat och att en sådan kapsel ger likvärdig effekt som en FFA variant från deras produkt?
Citera
2024-03-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Okej, bra att veta innan man provar. Det är ju förstås ganska komplext med ångest, och behöver inte alltid direkt ha att göra med läkemedlen utan kan lika gärna vara något man behöver bearbeta emotionellt.

I ren pulverform är FFA-formen logiskt sätt något dyrare än HCL på r*wp*wders. Men jag undrar lite grann om du (eller någon annan) vet varför 90 st 500 mg FFA kapslar kostar ungefär lika mycket som 90 st 250 mg HCL kapslar på samma site? Ska man helt enkelt anta att HCL är utblandat och att en sådan kapsel ger likvärdig effekt som en FFA variant från deras produkt?
FFA är dyrare att producera än HCL.
De har samma ratio i potens, inte 1:2.
Citera
2024-03-16, 13:19
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag har provat Phenibut igår och i förrgår, med en medföljande skopa (400 mg enligt instruktionerna) vid varje tillfälle.

Tycker föregående beskrivningar är ganska träffande. Som en blandning mellan Lyrika och alkohol typ. Av benso-varianterna är den helt klart mest lik Alprazolam men med en verkningsgrad likt Iktorivil.

Man får en avslappnande, rogivande effekt, ev lite eufori och energi. Dock varade detta endast ca 1-2 timmar efter intag för att sedan känna mig ”filbunke-lugn” och ev lite seg resten av dygnet (väldigt lång effekt). Smärre smärtor och obehag i kroppen tycker jag den inte var så effektiv med.

Men sömnen blev väldigt bra, jag har tack vare detta kunnat pausa från rävgiftet jag annars behöver ta. Är av den ensamma anledningen väldigt nöjd med köpet som f ö var ett paket 50 g (FFA pulver). Jag är osäker om man får nämna nätshoppar här egentligen, men det har nämnts tidigare i tråden i alla fall.

Problemet för mig mest är att jag vill ha en mer avslappnad effekt i kroppen och mindre i huvudet, framförallt under dagtid. Det är som att kroppen kan fortfarande vara lite spänd, samtidigt som man nästan blir för seg i huvudet när effekten är på sin peak. Visst, för tidigt att göra en rättvis recension av det hela men det är i vilket fall min upplevelse hitils.

Så jag fick nästan känslan av att på ett sätt hade jag överdoserat, och på ett annat sätt underdoserat. Väldigt udda. Undantag sömnen så kanske inte det här är mirakelmedicinen för mig, men vi får se om saker rättar till sig till veckan eller om man ska experimentera med dosen. Jag är naturligtvis öppen för diskussion kring detta.

Jag brukar stretcha varje dag, äta riktig mat och allt annat runt omkring för mitt välmående; undantag alkohol nån gång i veckan (som det blir ikväll och således paus från Phenibut). Tar också ADHD-medicin varje morgon, om denna bakgrundsinformation kan vara till nytta för någon.

Tl;dr: 400 mg / dag (i förrgår och igår) - en märkbart avslappnad effekt i huvudet, men hade önskat en skönare effekt i kroppen. Är i vilket fall nöjd med köpet då sömnen blev mycket bra. Bjuder in till diskussion kring optimala doseringar.
Citera
2024-03-17, 10:04
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Så jag fick nästan känslan av att på ett sätt hade jag överdoserat, och på ett annat sätt underdoserat. Väldigt udda. Undantag sömnen så kanske inte det här är mirakelmedicinen för mig, men vi får se om saker rättar till sig till veckan eller om man ska experimentera med dosen. Jag är naturligtvis öppen för diskussion kring detta.
Du kan testa att ta flera doser under dagen. Typ morgon/lunch/kväll 300 + 300 + 300 istället för 900mg på en gång.
Citera
2024-03-17, 20:05
Medlem
Någon med tinnitus som känner lättnad? Hittils det bästa jag testat 😀
Citera
2024-03-17, 21:05
Medlem
Citat:
Jag har provat Phenibut igår och i förrgår, med en medföljande skopa (400 mg enligt instruktionerna) vid varje tillfälle.

Tycker föregående beskrivningar är ganska träffande. Som en blandning mellan Lyrika och alkohol typ. Av benso-varianterna är den helt klart mest lik Alprazolam men med en verkningsgrad likt Iktorivil.

Man får en avslappnande, rogivande effekt, ev lite eufori och energi. Dock varade detta endast ca 1-2 timmar efter intag för att sedan känna mig ”filbunke-lugn” och ev lite seg resten av dygnet (väldigt lång effekt). Smärre smärtor och obehag i kroppen tycker jag den inte var så effektiv med.

Men sömnen blev väldigt bra, jag har tack vare detta kunnat pausa från rävgiftet jag annars behöver ta. Är av den ensamma anledningen väldigt nöjd med köpet som f ö var ett paket 50 g (FFA pulver). Jag är osäker om man får nämna nätshoppar här egentligen, men det har nämnts tidigare i tråden i alla fall.

Problemet för mig mest är att jag vill ha en mer avslappnad effekt i kroppen och mindre i huvudet, framförallt under dagtid. Det är som att kroppen kan fortfarande vara lite spänd, samtidigt som man nästan blir för seg i huvudet när effekten är på sin peak. Visst, för tidigt att göra en rättvis recension av det hela men det är i vilket fall min upplevelse hitils.

Jag brukar stretcha varje dag, äta riktig mat och allt annat runt omkring för mitt välmående; undantag alkohol nån gång i veckan (som det blir ikväll och således paus från Phenibut). Tar också ADHD-medicin varje morgon, om denna bakgrundsinformation kan vara till nytta för någon.

Tl;dr: 400 mg / dag (i förrgår och igår) - en märkbart avslappnad effekt i huvudet, men hade önskat en skönare effekt i kroppen. Är i vilket fall nöjd med köpet då sömnen blev mycket bra. Bjuder in till diskussion kring optimala doseringar.
Vilken sömnmedicin tar du annars?
Citera
2024-03-19, 22:04
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Du kan testa att ta flera doser under dagen. Typ morgon/lunch/kväll 300 + 300 + 300 istället för 900mg på en gång.

Verkar som jag ev ska göra en drog-screening snart plus har nyligen ändrat något i min ordinarie medicinering, så jag kommer tyvärr inte kunna experimentera med Phenibut på ett litet tag. De flesta tidigare har ju nämnt att det inte ska ge utslag på dessa prover, men någon nämnde att det kunde ge utslag på Lyrika (Pregabalin). Troligen minimala odds men tänker inte riskera ADHD-medicinen som jag jobbat så mycket för. Det vore intressant om fler, i närtid, kunde intyga att den inte ger utslag (på Pregabalin eller annat).

Men åter till doserings-frågan; Nu var det ju 400 mg och inte 900 mg i enstaka doser jag körde i två dagar där. Men jag tror spontant kanske 200 mg x 3 skulle va en bättre dos att börja med? Om inte för att dosen är mindre än 300 mg dito, så åtminstone för att det är lättare att mäta upp (halva den medföljande skopan). Men för all del, förklara gärna mer ingående för hur du tänkte om jag tappade bort mig i din poäng?

Tidigare i tråden var det nån som rekommenderade att köra bara 150 mg / dag, men det var ju mest i utgångspunkt för att - vad jag förstår - få en betydligt icke dramatisk AT (om någon alls).

Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Vilken sömnmedicin tar du annars?

Alimemazin. Jag tycker den är förhållandevis bra visserligen; lätt att få utskriven och effektiv för att inte vakna upp mitt i natten så lätt. Jag kallar det dock rävgift för att det känns ju inte helt skönt att köra större doser (som jag ibland behöver ta) varje dag under en längre tid. Då behändigt att varva med nåt annat, som t ex Phenibut. Helst kanske ett tredje alternativ, har provat Valerina Forte ikväll (med viss skepsis naturligtvis). Har du någon idé är jag idel öra, t ex vilken dos Phenibut skulle vara bra att köra om det är enbart i sömnsyfte?

Förbi är tiderna man får narkotika utskrivet på löpande band, inte ens Imovane. Eller om det bara gäller mig, men troligen inte, varför intresset för alternativa preparat såsom t ex Phenibut är ganska stort.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2024-03-19 kl. 22:08.
Citera
2024-03-23, 12:56
Medlem
inspulins avatar
Och helt "plötsligt" har man varit inne på 14e dagen med 3-5g phenibut om dan, vad trött jag blir på mig själv och mitt missbruk.

Vi får se om jag får någon större at när denna burken gått ut, förra gången fick jag "bara" mentala störningar.

Fan att jag älskar att vara påtänd. Innan detta racet var det bdo/barbiturer så det lär bara förvärra det hela.

Tycker inte synd om mig, jag hatar mig själv och mina beteenden.
Citera
2024-03-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
Och helt "plötsligt" har man varit inne på 14e dagen med 3-5g phenibut om dan, vad trött jag blir på mig själv och mitt missbruk.

Vi får se om jag får någon större at när denna burken gått ut, förra gången fick jag "bara" mentala störningar.

Fan att jag älskar att vara påtänd. Innan detta racet var det bdo/barbiturer så det lär bara förvärra det hela.

Tycker inte synd om mig, jag hatar mig själv och mina beteenden.

Uppdatera gärna hur det går och hur du känner dig! Befinner mig i en snarlik situation och har som mest haft uppehåll på 1 dag mellan doserna. Känner ingen form av AT under dessa dagar, men vet mycket väl att helvetet kan starta dagar efter.
Citera
2024-03-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Uppdatera gärna hur det går och hur du känner dig! Befinner mig i en snarlik situation och har som mest haft uppehåll på 1 dag mellan doserna. Känner ingen form av AT under dessa dagar, men vet mycket väl att helvetet kan starta dagar efter.

Även jag har fått krypa till korset. Råkat använda 50 g sista 30 dagarna, vilket är mkt mer/frekvent än tidigare användning.
(Minns inte hur mitt bruk såg ut innan denna period men gissar på relativt frekvent användning upp till 5 dagar on x tillfällen, minns ej.

Sista 30 dagarna har sett ungefär såhär ut

5 dagar on
2 dagar off
5 dagar on
2 dagar off
7 dagar on
2 dagar off
7 dagar on

I snitt ca 2g/dag, enstaka dagar 4 g, sista 2 dagarna i sista 7dagars perioden tog jag mindre..1.0 g samt 0.7g

Blivit rädd då jag läst så mkt om jobbiga at på denna. Verkar dock gå ganska bra

Höll upp 2-3 dagar, fick lite av en vän, tog 0.5 g, minskade segheten lite granna.

Har köpt på mig löjligt mkt kosttillskott som jag varvar hejvilllt.

Agmatine
L-theanin
Citronmeliss
Beta-alanine
Taurin
Ashwaganda

Tar förutom det. B-vitaminer, zink, kreatin, mm och quitiapin 800-1200 mg, har även melatonin, propavan och theralen för sömn.

Just det, även kört 5-htp sen jag gick av sista 7 dagarna.

Kanske bara är placebo men jag har iaf ännu inte ”stupat”/knasat

Träffar folk, tränar, promenader. Går segt men går…

Känner mig lite nere och trött, annars ganska ok.

Hoppas det fortsätter så…
Senast redigerad av kicktorsk 2024-03-25 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in