2024-03-15, 21:22
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Vi kan hitta på jorden eftersom det är ett klot? Ärligt talat har jag aldrig riktigt förstått hur du tänker där?
Helt fel.
Eftersom vi hittar på Jorden vet vi att det är ett klot.
Citera
2024-03-15, 21:23
Medlem
Citat:
Vi kan hitta på jorden eftersom det är ett klot? Ärligt talat har jag aldrig riktigt förstått hur du tänker där?

För att kartan är klotformad. Så därmed är det klart att jorden är klotforomad.

Varför ställer du frågor HELA tiden. Du måste väl ändå förstå att det är ett bevis på att du inte kan. Det är då man frågar som en 4-åring som säger "Varför?" som svar på allt. Eller nä, föresten. Försök inte förstå, det blir bara fel.
Citera
2024-03-15, 21:25
Medlem
Citat:

Nej. Det faktum att vi hittar betyder att vi känner till hur jorden ser ut.

Citat:
...Ärligt talat har jag aldrig riktigt förstått hur du tänker där?

Det kan jag köpa. Du är väl helt enkelt korkad.

Citat:
Och det här med 1000 mil mellan nordpolen och ekvatorn vs 4000 runt ekvatorn var ju intressant (tänkte inte på det ).

Ingen polett som har trillat ned? Det är fortfarande helt blankt?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-03-15 kl. 21:41.
Citera
2024-03-15, 21:39
Medlem
Citat:
Skillnaden är ju att jag inte hävdar nånting. Jag hävdar mig inte veta exakt vad världen är för nånting. Det är du och andra som gör det. Då får ni tåla att få era argument granskade.
Utreder du?? OK? Hur länge tänker du hålla på? Jag har väntat på svar i fyra år. Avstånd på södra halvklotet, solens gång, midnattssolen i Antarktis, södra korset är bombsäkra bevis på att jorden är rund, och jag har frågat dig och de andra genierna om de ämnena gång på gång, och det enda svar jag får är: Jag vet inte , vi vet inte vad solen är, vi kan inte berätta något om jordens form genom att titta på stjärnhimlen, alla videor av midnattssolen ser misstänksamma ut, inte att förglömma Antarktisfördraget och Jarle Andhøy. Det visar bara att du inte har en aning om vad du ska svara, och det är inte konstigt. Det som händer är att du och de andra struntar i frågorna så fort som möjligt och byter ämne till något annat som bara understryker att ni inte förstår ett dugg för att ni satt på bakre bänken i klassrummet och inte följde med lektion.

Om detta ska vara vettigt måste du berätta för mig och andra vad som är fel med våra argument. Det är okej att du inte förstår något av det, men det jag inte förstår är varför du fortfarande håller fast vid något så absurt som att jorden är platt. Om du inte är ett troll då. Det har jag undrat många gånger.
Citera
2024-03-15, 21:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Skillnaden är ju att jag inte hävdar nånting. Jag hävdar mig inte veta exakt vad världen är för nånting. Det är du och andra som gör det. Då får ni tåla att få era argument granskade.

Du påstår inget?

Citat:
Innebörden är att det förmodligen inte finns riktiga bilder på jordklotet. Och att det därmed inte finns något giltigt bevis.

[…]

Vad sägs om påståendet ovan?

(Även rörande att du tror att foton är de enda giltiga bevisen.)
Citera
2024-03-15, 21:51
Medlem
Citat:
Himawari visar en svart cirkel, med moln ovanpå. Eller väderdata då. Som sägs komma från en satellit långt ute i rymden. Hur det nu är med den saken, kan man inte kalla det för foton av jordklotet.
Det kan man ju. Molnen filmas och skickas till jorden så att du kan se det. Men du är för dum att förstå. Ditt problem. Vad är dina bevis på att jorden inte är rund? Har sagt detta 4 ggr nu men du duckar som vanligt. Var en man och stå upp för dina åsikter!
Citera
2024-03-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej. Det faktum att vi hittar betyder att vi känner till hur jorden ser ut.

Det kan jag köpa. Du är väl helt enkelt korkad.

Ingen polett som har trillat ned? Det är fortfarande helt blankt?

Poletten som trillat ner är väl att du och andra hävdar massa saker utan att riktigt veta. Första gubben som officiellt anses varit på nordpolen, lärde jag mig får inte så länge sedan, det var 1969. Allting är ju på mycket lösare boliner än vad de flesta av oss trott.
Citera
2024-03-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du påstår inget?

Vad sägs om påståendet ovan?

(Även rörande att du tror att foton är de enda giltiga bevisen.)

Just , jag påstår inget. Utan ifrågasätter andra som påstår saker. Till exempel såna som hävdar de skickat ut farkoster som flyger runt tusentals mil ute i rymden. men kan visa upp finns precis noll bevis för detta.
Citera
2024-03-15, 22:24
Medlem
Citat:
Just , jag påstår inget. Utan ifrågasätter andra som påstår saker. Till exempel såna som hävdar de skickat ut farkoster som flyger runt tusentals mil ute i rymden. men kan visa upp finns precis noll bevis för detta.

Min parabol-TV funkar och ungefär en miljard människor tar emot signaler från GPS-satellit

Citat:
... noll bevis för detta.

Nä. Vill nog påstå att bevisen är massiva.
Citera
2024-03-15, 22:29
Medlem
Citat:
Poletten som trillat ner är väl att du och andra hävdar massa saker utan att riktigt veta. ...

Så vad du nu försöker säga, på ett extremt tillkrånglat sätt, är att vi inte riktigt hittar på jorden. Att vi inte riktigt har koll på hur man hittar till nordpolen?

Citat:
... gubben som officiellt anses varit på nordpolen...

Så om vi hittar till Nordpolen, Australien och Södermalm så betyder det att vi hittar på jorden?

Tänk vad smidigt det vore om någon fick för sig att kolla om vi verkligen hittar. Ett slags tänkt sceario vore ju att vi faktiskt gav oss ut och utforskade världen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-03-15 kl. 22:35.
Citera
2024-03-15, 22:49
Medlem
Citat:
Poletten som trillat ner är väl att du och andra hävdar massa saker utan att riktigt veta. Första gubben som officiellt anses varit på nordpolen, lärde jag mig får inte så länge sedan, det var 1969. Allting är ju på mycket lösare boliner än vad de flesta av oss trott.

amerikanska forskarna Robert Edwin Peary och Matthew Henson anses ha nått nordpolen först. De var ledare respektive andreledare för en expedition som den 6 april 1909 enligt egna uppgifter kom fram till 90° nordlig bredd.

Trollar du eller tänker du inte alls nåt
Citera
2024-03-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
amerikanska forskarna Robert Edwin Peary och Matthew Henson anses ha nått nordpolen först. De var ledare respektive andreledare för en expedition som den 6 april 1909 enligt egna uppgifter kom fram till 90° nordlig bredd.

Trollar du eller tänker du inte alls nåt

Men national geographic society hade nån kille de ansåg var först, och det var 1969..

Och en annan kille åkte snöskoter på på 60-70 talet nån gång, och han ansåg sig vara först. Så du ser inte hugget i sten direkt det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in