2024-03-08, 11:36
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
solly Enebacken delikatess wiener varmkorv ska det vara

Tack Kollade hur förpackningen såg ut, så jag ska se om jag kan hitta den.
Citera
2024-03-09, 12:38
Medlem
Ambelains avatar
Åh, så glad jag blev när jag gick till Lidl nu i veckan, och fick se vad de hade börjat med igen.

Dvs färska Knödel.
"Oktober-Knödel" heter det, och serveras i 4-pack.

De var, vad jag minns, riktigt bra och mycket goda.

Inte alls som de där i den orangea pappförpackningen med "snabb-knödel" eller hur man ska kalla det (pulver i runda nät som ska kokas upp). De är alldeles för vattniga och konsistensfattiga för att vara ok.

Men dessa, färskbakade Knödel, "Oktober-Ködel" de är helt Ypperligt goda.
Och så Lyxiga i både utseende liksom smak och textur.

Fy vad jag blev glad.
Jag hade väntat så länge.

---

Jag såg också konstiga paket med en stor potatiskaka "Rösti" som var stor som en tallrik.
Men jag tror de är torrfrysta, så de ligger framme i sin förpackning och är inte en kylvara.

Jag blev intresserad iaf, men vet inte om jag vågar. För jag tänker ju "Rårakor" när jag ser bilden på paketet, men på tillagningsanvisningarna står det att de ska "stekas" utan matfett. Helst bara närmast i en "Non-Stick panna."

SÅ jag vet inte.
Är lite osäker. För jag vet ju hur vanliga djupfrysta Rösti smakar från Findus.
Dvs inte så värst imponerande.
Nyfiken ändå jag är.

---

30 månaders lagrad Prästost, hade de också till salu.

Det var intressant, och jag var ju tvungen att slå till.
Jag smakade också i gårkväll, och det var en smakrik liten rackare, men så vansinnigt smulig - som jag förväntade mig ty lagrad Präst har ju den egenheten.

30 månaders lagring har jag aldrig smakat innan. Bara 24 månader för en Västerbotten - som också var super duper smulig.

---

Jag såg också en "Bacon-Knödel", men den tänker jag inte handla för jag äter ju inte sånt.
Men för den som är sugen så vet ni.

Jag har emellertid smakat "Bröd-Knödel" liksom "Salta Kringlor-Knödel" från Lidl.
Den med Kringlor var ... intressant.
Särskilt då den var så "grov" och närmast "lantligt bordus" i sin smak och sitt utseende. Den hade passat verkligt suveränt tillsammans med något protein med riktigt stark smak (inte kryddstarkt alltså, utan starkt som tex viltkött, eller kanske inälvsmat. Lever förmodar jag hade varit utmärkt till den).
Citera
2024-03-09, 16:43
Medlem
tips: grekiska fetaosten, milbona
undvik: de hopplösa kopiorna av snickers, mars, twix osv
Citera
2024-03-11, 16:09
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur smakar Matrikets variant av keso? Finns Lidl's egna keso-variant kvar? Minns inte vad den hette eller vilket märke det var, men förpackningen var ganska liten och rund
Citera
2024-03-12, 17:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Hur smakar Matrikets variant av keso? Finns Lidl's egna keso-variant kvar? Minns inte vad den hette eller vilket märke det var, men förpackningen var ganska liten och rund

Matriket är Lidl's egna (svenska), den har bara bytt namn.

Jag gillar den inte, den har en ganska smågrynig, lite knepig, konsistens och smaken är syrlig men platt på nåt vis.
Citera
2024-03-14, 04:59
Medlem
Nästa vecka har de falukorv från Siljan chark. Den är riktigt bra. Smakar nästan som falukorv gjorde förr, går t.o.m. att äta rå. Priset är bra också. Förkommer alltså bara på extrapris, men regelbundet. Jag brukar bunkra upp och frysa i skivor så kan man plocka fram så mycket man vill ha.

https://www.lidl.se/p/siljans-chark-...ext_Sales_Week
Citera
2024-03-15, 19:32
Medlem
2n00b4Us avatar
Hur är kvalitén på pajerna som Lidl har på erbjudande just nu?
Citera
2024-03-15, 20:50
Medlem
sjukt frustrerande att mandarinjuicen på spanska veckan nu var slut i affären. Goda sorbetglassar nu också, med vin och melon mm, spanska veckan
Citera
2024-03-16, 09:50
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Jättebra! Tacopajen är grym!
Citera
2024-03-17, 23:56
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Nästa vecka har de falukorv från Siljan chark. Den är riktigt bra. Smakar nästan som falukorv gjorde förr, går t.o.m. att äta rå. Priset är bra också. Förkommer alltså bara på extrapris, men regelbundet. Jag brukar bunkra upp och frysa i skivor så kan man plocka fram så mycket man vill ha.

https://www.lidl.se/p/siljans-chark-...ext_Sales_Week

Den ser fin ut. Praktiskt att den är rak också. Har den god röksmak?
Citera
2024-03-18, 21:11
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
sjukt frustrerande att mandarinjuicen på spanska veckan nu var slut i affären. Goda sorbetglassar nu också, med vin och melon mm, spanska veckan

Fick du tag i några mandarin-juice? Fanns flera flaskor kvar på min Lidl när jag var där idag.
Citera
2024-03-18, 21:12
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Smakar riktigt bra. Klart prisvärt jämfört med vissa konkurrenter som höjt från 17kr till en bit över 30 på ett par år bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in