Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Va kaxigt sagt av dig med tanke på att du aldrig varit med om något hittills..
Vill du bli sinnessjuk med eller hur vill du ha vår hjälp med ditt vedervärdiga sätt?
Det är en av de största scams som finns. Medier tar enkla saker som "din döda släkting säger att du har problem med ekonomin eller oroar dig" när många har problem med ekonomin eller oroar sig för något och vipps har dem en ingång, sedan chansar dem med öppna frågor eller svar som de går vidare med. Det är hur lätt som helst att låtsas vara medium egentligen, men desto mer skillad du är desto mer betalt kan du ta. Kolla denna:
https://www.southparkstudios.nu/epis...season-6-ep-15 Klockrent avsnitt som förklarar bra hur stor scam det är
Sedan när de har fel, så är det alltid någon undanflykt, jag hörde inte vad spöket sa eller liknande.
Och skulle jag prata med vilket medium som helst på planeten skulle de ALDRIG kunna övertyga mig, för det ända sättet jag skulle bli övertygad vore om de sa något som de omöjligt kunde veta, typ vad min döde farfar älskade mer än något, något han avslöjade för enbart mig och farsan innan han dog, skulle någon exempelvis säga det, då skulle jag tro men det skulle aldrig hända, INGEN medium på planeten skulle kunna berätta något liknande för att det är en scam.
Och när jag säger "varför kan du inte säga något", så samma bortförklaring "det funkar bara om du har ett öppet sinne". Det är komiskt hur öppna de är med sin scam.
Som TUR förstår majoriteten av planeten att det är en scam, men finns idioter som de lurar så klart. Tycker egenltigne inte synd om idioter, men det är ändå vidrigt att folk kommer undan med scams.
Spöken, gastar, andar, det övernaturliga EXISTERAR INTE. Du kan inte prata med de döda, för de är döda, livlösa, borta för evigt, de är JORD eller ASKA. Du kan inte prata med jord eller aska. Du kan inte prata med deras spöken för de finns inte, det är fantasier och önsketänkande. Smarta människor som tror på vetenskap fattar det.