2024-02-27, 18:02
Avstängd
TwoThousands avatar
Framme på platsen fick genast kontakt, det råder hädanefter frid i spökhuset.
Långt senare kände igen personen det var min vän som gått bort veckan innan.

Någon undrade hur medium gör det, suttit mottaglig kommunicerat med ande världen.
2024-02-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Framme på platsen fick genast kontakt, det råder hädanefter frid i spökhuset.
Långt senare kände igen personen det var min vän som gått bort veckan innan.

Någon undrade hur medium gör det, suttit mottaglig kommunicerat med ande världen.

Du pratar med utomjordingar som är psykiskt sjuka.
Nu har de hållhake på dig.
2024-02-27, 18:48
Medlem
Man måste älska flashback's nöje ibland. Massa lurendrejare som försöker övertyga folk att de inte är lurendrejare utan bara sinnesjuka
2024-02-27, 21:04
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Man måste älska flashback's nöje ibland. Massa lurendrejare som försöker övertyga folk att de inte är lurendrejare utan bara sinnesjuka

Va kaxigt sagt av dig med tanke på att du aldrig varit med om något hittills..

Vill du bli sinnessjuk med eller hur vill du ha vår hjälp med ditt vedervärdiga sätt?
2024-02-29, 16:45
Avstängd
TwoThousands avatar
Sa att var en galen tills att vidarebefordrade vad den döde anhöriga berättade för mig.
Kärleken förde alla tillsammans igen förlitar sig på att uppriktigt framför meddelanden.
Bröt mot lagen för att åkte personligen till platsen och förde kommunikation tydligare.

Medium där ute i samhället lurar faror folk använder förmågor för övertag över vanliga människor.

Gud varnade oss att vara försiktig på slut tiden.
Alltid vetat att slåss för sanningen är ärofullt.
2024-02-29, 16:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
”Det är emellertid alltid enkelt att kalla fram demonerna, för de kallar alltid på dig; och du behöver bara gå ner till deras nivå och fraternisera med dem. Sedan kommer de skära dig i bitar för sitt nöjes skull…”

Aleister Crowley.

Du måste sluta tro att du kan styra över eller få bort demoner genom att använda kristaller, visualiseringar eller magiska ritualer och ockulta metoder. Att tro att du kan få bort demoner i egen kraft är självupphöjdande avguderi och Satan vill få dig att tro att dessa sätt fungerar, men i själva verket leder de djupare in i demonisk fångenskap.

Det enda som är den verkliga lösningen är att omedelbart ta avstånd ifrån allting inom New Age och ockultism, och att vända dig till Jesus Kristus för befrielse.

”När du kommer in i det land som Herren din Gud ger dig, ska du inte lära dig att handla enligt dessa folks seder. Hos dig får inte någon finnas som låter sin son eller dotter gå genom eld eller befattar sig med spådom, teckentydning, svartkonst eller häxeri, ingen som utövar besvärjelsekonster, ingen andebesvärjare, ingen som utövar magi och ingen som söker råd hos de döda.

”De fega, de otroende och de skändliga, mördarna och de sexuellt omoraliska, ockultisterna, avgudadyrkarna och alla lögnare, de ska få sin del i sjön som brinner av eld och svavel. Detta är den andra döden.” (Uppenbarelseboken 21:8).

Amen 🙏
2024-03-01, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Va kaxigt sagt av dig med tanke på att du aldrig varit med om något hittills..

Vill du bli sinnessjuk med eller hur vill du ha vår hjälp med ditt vedervärdiga sätt?

Det är en av de största scams som finns. Medier tar enkla saker som "din döda släkting säger att du har problem med ekonomin eller oroar dig" när många har problem med ekonomin eller oroar sig för något och vipps har dem en ingång, sedan chansar dem med öppna frågor eller svar som de går vidare med. Det är hur lätt som helst att låtsas vara medium egentligen, men desto mer skillad du är desto mer betalt kan du ta. Kolla denna: https://www.southparkstudios.nu/epis...season-6-ep-15 Klockrent avsnitt som förklarar bra hur stor scam det är

Sedan när de har fel, så är det alltid någon undanflykt, jag hörde inte vad spöket sa eller liknande.

Och skulle jag prata med vilket medium som helst på planeten skulle de ALDRIG kunna övertyga mig, för det ända sättet jag skulle bli övertygad vore om de sa något som de omöjligt kunde veta, typ vad min döde farfar älskade mer än något, något han avslöjade för enbart mig och farsan innan han dog, skulle någon exempelvis säga det, då skulle jag tro men det skulle aldrig hända, INGEN medium på planeten skulle kunna berätta något liknande för att det är en scam.

Och när jag säger "varför kan du inte säga något", så samma bortförklaring "det funkar bara om du har ett öppet sinne". Det är komiskt hur öppna de är med sin scam.

Som TUR förstår majoriteten av planeten att det är en scam, men finns idioter som de lurar så klart. Tycker egenltigne inte synd om idioter, men det är ändå vidrigt att folk kommer undan med scams.

Spöken, gastar, andar, det övernaturliga EXISTERAR INTE. Du kan inte prata med de döda, för de är döda, livlösa, borta för evigt, de är JORD eller ASKA. Du kan inte prata med jord eller aska. Du kan inte prata med deras spöken för de finns inte, det är fantasier och önsketänkande. Smarta människor som tror på vetenskap fattar det.
2024-03-01, 18:45
Avstängd
TwoThousands avatar
Förstår läget först när själen lämnar kroppen, astral vandrar osynlig för blotta ögat.

Den döde viskar ditt namn.

Väntar på att sina nära och kära ska gå ur tiden till dödsriket med.
Senast redigerad av TwoThousand 2024-03-01 kl. 18:47.
2024-03-05, 14:31
Avstängd
TwoThousands avatar
För det var den döde som viskade mitt namn, påkallade min uppmärksamhet.

Berätta, har du också förmågor?
Det är ensamt här på forumet.
2024-03-14, 18:04
Medlem
Man ska inte dra alla medium över en kam verkar det som; https://www.oliver-lazar.com/ereams-studie/

Jag har läst den boken, och det är precis sådan där generell information som nämns ovan som inte anses värd någonting. Jag var innan jag började studera detta för någon månad sedan helt övertygad om att det bara var nys, bluff och båg.

Men för den som sätter sig in i detta så förstår han/hon att det måste vara specifik kunskap som bara personen själv känner till, eller som personen inte känner till, men som via släktforskning sedan visar sig stämma, för att det ska duga.

I boken nämns hur EEG-mönster blir annorlunda på medium när de har kontakt. Objektivt fynd som inte kan avfärdas hur som helst. Hur de lyckats lösa mord via efterlivkontakt. Sånt kan inte bara avfärdas för strunt utan närmare granskning.

Även den mest inbitna skeptikern måste väl bli fundersam? Man kan inte ena stunden hänvisa till vetenskap och sedan vara totalt blind för detta, bara för att det inte passar in i ens världsbild. Jag är forskare inom naturvetenskap och tror att många som uttrycker sig tvärsäkert om detta inte har någon djupare kunskap om ämnet.

Samma med NDE. Har själv haft det vid en olycka och lämnat kroppen. Var uttalad ateist drygt 10 år innan. Nu är jag agnostiker.

Lyssna på Bettina Suve-Rode (ett av mediumen som används i EREAMS-studien). Hon träffade en kvinna som förlorade maken och två barn i tsunamin. Kvinnan var skeptisk och menade att hon inte var övertygad. Bettina berättade för henne att när vågen kom och tog make och barnen i poolen, så satt på balkongen och målade naglarna, sittandes i en bikini (rätt färg på bikini och blommorna på densamma) som hon köpt på marknaden dagen innan. Sådan information är superspecifik. Sunt förnuft säger att ingen sörjande mor och maka skulle berätta dessa detaljer med naglar och bikini för någon. Sådan information går inte heller att ”chansa” rätt på.

Läs boken Beyond Matter. Den är läsvärd av flera anledningar.
Senast redigerad av ItsToLate 2024-03-14 kl. 18:07.
2024-03-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsToLate
Man ska inte dra alla medium över en kam verkar det som; https://www.oliver-lazar.com/ereams-studie/

Jag har läst den boken, och det är precis sådan där generell information som nämns ovan som inte anses värd någonting. Jag var innan jag började studera detta för någon månad sedan helt övertygad om att det bara var nys, bluff och båg.

Men för den som sätter sig in i detta så förstår han/hon att det måste vara specifik kunskap som bara personen själv känner till, eller som personen inte känner till, men som via släktforskning sedan visar sig stämma, för att det ska duga.

I boken nämns hur EEG-mönster blir annorlunda på medium när de har kontakt. Objektivt fynd som inte kan avfärdas hur som helst. Hur de lyckats lösa mord via efterlivkontakt. Sånt kan inte bara avfärdas för strunt utan närmare granskning.

Även den mest inbitna skeptikern måste väl bli fundersam? Man kan inte ena stunden hänvisa till vetenskap och sedan vara totalt blind för detta, bara för att det inte passar in i ens världsbild. Jag är forskare inom naturvetenskap och tror att många som uttrycker sig tvärsäkert om detta inte har någon djupare kunskap om ämnet.

Samma med NDE. Har själv haft det vid en olycka och lämnat kroppen. Var uttalad ateist drygt 10 år innan. Nu är jag agnostiker.

Lyssna på Bettina Suve-Rode (ett av mediumen som används i EREAMS-studien). Hon träffade en kvinna som förlorade maken och två barn i tsunamin. Kvinnan var skeptisk och menade att hon inte var övertygad. Bettina berättade för henne att när vågen kom och tog make och barnen i poolen, så satt på balkongen och målade naglarna, sittandes i en bikini (rätt färg på bikini och blommorna på densamma) som hon köpt på marknaden dagen innan. Sådan information är superspecifik. Sunt förnuft säger att ingen sörjande mor och maka skulle berätta dessa detaljer med naglar och bikini för någon. Sådan information går inte heller att ”chansa” rätt på.

Läs boken Beyond Matter. Den är läsvärd av flera anledningar.

Att EEG-mönster ändras säger ju inget som helst om vad som pågår.

Hur kan du veta att anekdoterna skett precis så som beskrivs?
Senast redigerad av Tandan 2024-03-15 kl. 08:18.
2024-03-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Att EEG-mönster ändras säger ju inget som helst om vad som pågår.

Hur kan du veta att anekdoterna skett precis så som beskrivs?
1. Ett ändrat EEG-mönster bevisar i sig ingenting. Men det är ändå ett objektivt fynd som i sig är intressant i sig. Klart mer än om ingen skillnad sker, håller du inte med?

2. Det är bara genom seriösa studier man kan studera om dessa anekdoter skett precis som beskrivs.

Jag vänder på fråga två, då det är det typiskt reflexmässiga svaret du ger. Ponera för en stund att du var den drabbade, att du får höra information som mediumet omöjligen kunde veta. Bara du vet det, eller någon i din släkt som kan berätta det för dig efteråt. Hur skulle du tänka då?

En forskare ska ha ett öppet sinne och stämmer inte data med sin teoretiska referenssystem så kanske det inte är data det är fel på.

Detta är också en bra dokumentär som tar upp specifik information, framför allt 22 min och några min framåt: https://youtu.be/_18UdG4STHA?si=YGLhI6AyYxp2-CtV
Senast redigerad av ItsToLate 2024-03-15 kl. 10:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in