2024-03-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Vad baserar du detta på? Hur vet man vem som har barnen och när?

Han och hans nya har haft stories med barnen (eller vanliga instaposter) i ett par veckor nu. Om man har varannan vecka borde man inte tex ha stories med dem flera veckor i rad. Samt, de/Oskar borde ju bo i stan då dessutom.

Jag skulle tro att detta är tillfälligt. Tills hon mår bättre och/eller hittar ett boende. Hon skrev ju om att hon var tvungen att skaffa något tillräckligt stort så att alla barnen fick varsitt rum.

Både Natashja och Oskar är dock fortfarande skrivna i Segersäng. Så kanske vårdar hon sig själv nu i ett par veckor medan hon söker någonstans att bo.
Citera
2024-03-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Han och hans nya har haft stories med barnen (eller vanliga instaposter) i ett par veckor nu. Om man har varannan vecka borde man inte tex ha stories med dem flera veckor i rad. Samt, de/Oskar borde ju bo i stan då dessutom.

Jag skulle tro att detta är tillfälligt. Tills hon mår bättre och/eller hittar ett boende. Hon skrev ju om att hon var tvungen att skaffa något tillräckligt stort så att alla barnen fick varsitt rum.

Både Natashja och Oskar är dock fortfarande skrivna i Segersäng. Så kanske vårdar hon sig själv nu i ett par veckor medan hon söker någonstans att bo.

Hur vet du hur deras uppdelning ser ut? Har hon sagt att de har varannan vecka? Har Oskar postat bilder varje dag konstant under veckorna?
Citera
2024-03-14, 15:20
Medlem
Citat:
Hur vet du hur deras uppdelning ser ut? Har hon sagt att de har varannan vecka? Har Oskar postat bilder varje dag konstant under veckorna?

Nej, det vet jag inte att de har men hon har ju själv sagt att hon inte har någonstans att bo med barnen (ännu) och att han har huset.

Nej, jag har inte sett deras skilsmässoavtal men jag tror (och tror de flesta skilda håller med mig) att det blir ytterst opraktiskt att ha måndag - mamma, tisdag - pappa, onsdag - mamma, torsdag - pappa, fredag - mamma etc. Det gängse är ju varannan vecka.

Men om du undrar om jag har satt spårsändare på alla i familjen och följt alla deras rörelser så har jag inte det.

Det har ju postats minst tre- fyra helger i rad från honom/Nathalie och lite då och då.

Jag kan också tillägga att LD har mycket fel, men jag anser inte att det är fel att eventuellt vårda sin psykiska hälsa och då inte ta varannan vecka ett kort tag. Tror det kan vara bra. Sen är det väl också rimligt att det tar några månader att köpa och flytta in i en ny bostad.
Citera
2024-03-14, 17:04
Medlem
Citat:

Du hade rätt. Jag hade fel. LD läser varje inlägg här och svarar gärna. De har ung varannan vecka. Se hennes stories. Sorry.
Citera
2024-03-14, 19:26
Medlem
Citat:
Du hade rätt. Jag hade fel. LD läser varje inlägg här och svarar gärna. De har ung varannan vecka. Se hennes stories. Sorry.

Hon la upp en bild på hur kalenderplaneringen ser ut för april, inte hur det har varit de senaste veckorna.
Jag tror du har rätt angående februari-mars.
Citera
2024-03-15, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hon la upp en bild på hur kalenderplaneringen ser ut för april, inte hur det har varit de senaste veckorna.
Jag tror du har rätt angående februari-mars.

Kan ju också vara sant.

Sen tycker jag att det är helt bisarrt hur hon refererar till spelbranschen och t oss. ”Han har behövt en hemmafru. Det är inget vanligt 9-5”

Nej, han har haft möjlighet till det. De flesta som har eget företag, jobbar inom spelbranschen eller en radda andra yrken som är krävande (vård, jurist, konsult, finans etc) har inte det. Det vet vi Natashja för de flesta av oss har jobb. En hel del av oss har krävande dito. Man måste inte ha en hemmafru/hemmaman för man jobbar inom spelbranschen. Kul om man kan ha det inom exakt alla branschen men nej, inget krav.

Jag antar att eftersom hon inte jobbar så har hon tagit på sig det. Inget fel, deras uppdelning. Men att det är en ”unik” bransch är ju fel. Eller att man ”måste”.

Sen har hon börjat med sina feministinlägg om sexuellt våld igen. Ja, om man inte är israeliska då. De måste visa upp video på våldtäkter, annars räknas de inte enligt Natashja.

Sån konstig ställning att ta för en feminist. Särskilt som att man kan ju erkänna sexuellt våld mot israeler samt tycka vad Israel gör nu mot palestinier är fel. Det är ju inte motsättningar. Nej, ska man ha trovärdighet ska man erkänna sexuellt våld på båda sidor.
Citera
2024-03-15, 08:01
Medlem
Citat:

Sen har hon börjat med sina feministinlägg om sexuellt våld igen. Ja, om man inte är israeliska då. De måste visa upp video på våldtäkter, annars räknas de inte enligt Natashja.

Sån konstig ställning att ta för en feminist. Särskilt som att man kan ju erkänna sexuellt våld mot israeler samt tycka vad Israel gör nu mot palestinier är fel. Det är ju inte motsättningar. Nej, ska man ha trovärdighet ska man erkänna sexuellt våld på båda sidor.

Jag har läst igenom här i tråden och slår mig för pannan när jag läser resonemanget bakom kritiken mot Natasha.

Jag har aldrig sett henne förneka att sexuella övergrepp skett. Däremot har hon ifrågasatt den bevisföring som framförts, som i flera steg visats vara falska eller manipulerade. Det tycker jag själv är en självklarhet i ett rättssäkert samhälle.

Men du kanske inte tycker det? Är det så att du tycker att man inte behöver ha bevis om man anklagar människor för våldtäkt? Så om jag påstår att du begått en våldtäkt på din granne eller hund så ska alla tro på mig för att jag säger det? Eller är det att ni inte förstår hur feminister resonerar kring bevisbördan vid sexuella övergrepp?
Citera
2024-03-15, 08:01
Medlem
Citat:
Kan ju också vara sant.

Sen tycker jag att det är helt bisarrt hur hon refererar till spelbranschen och t oss. ”Han har behövt en hemmafru. Det är inget vanligt 9-5”

Nej, han har haft möjlighet till det. De flesta som har eget företag, jobbar inom spelbranschen eller en radda andra yrken som är krävande (vård, jurist, konsult, finans etc) har inte det. Det vet vi Natashja för de flesta av oss har jobb. En hel del av oss har krävande dito. Man måste inte ha en hemmafru/hemmaman för man jobbar inom spelbranschen. Kul om man kan ha det inom exakt alla branschen men nej, inget krav.

Jag antar att eftersom hon inte jobbar så har hon tagit på sig det. Inget fel, deras uppdelning. Men att det är en ”unik” bransch är ju fel. Eller att man ”måste”.

Så med LD logik så är det givetvis Oskars fel att hon aldrig haft ett jobb (inte velat jobba), aldrig kommer kunna få ett jobb (är för bekväm för att jobba som en normal människa) och därför måste bli försörjd resten av livet. Rimligt ändå, vem vill inte bli försörjd liksom 🙄
Citera
2024-03-15, 08:05
Citat:
Jag har läst igenom här i tråden och slår mig för pannan när jag läser resonemanget bakom kritiken mot Natasha.

Jag har aldrig sett henne förneka att sexuella övergrepp skett. Däremot har hon ifrågasatt den bevisföring som framförts, som i flera steg visats vara falska eller manipulerade. Det tycker jag själv är en självklarhet i ett rättssäkert samhälle.

Men du kanske inte tycker det? Är det så att du tycker att man inte behöver ha bevis om man anklagar människor för våldtäkt? Så om jag påstår att du begått en våldtäkt på din granne eller hund så ska alla tro på mig för att jag säger det? Eller är det att ni inte förstår hur feminister resonerar kring bevisbördan vid sexuella övergrepp?

Det räcker med att ord står mot ord och vem som är mest trovärdigt. Sånt är surt om man är transsexuell och råkar heta Kalle pga att lagen säger att man inte får byta namn om man inte är kastrerad.

Kan inte Natascha förklara sig själv istället för att du ska dyka in här och försvara hennes judehat?
Citera
2024-03-15, 08:09
Medlem
Citat:

Har du inte följt henne? Hon förnekar gång på gång att det har skett sexuella övergrepp har skett när Hamas attackerade Israel 7/10? Hon har hånade t o m döda kvinnor. Hånat vittnesmålen och har sagt att det finns ju inte på video.

Så ja, hon förnekar visst sexuella övergrepp. Eller menar du också att det inte skedde några övergrepp 7/10?
Citera
2024-03-15, 08:29
Medlem
Citat:

Problemet med LD-logik är att å ena sidan bör man blint lita på varje kvinna som säger sig blivit våldtagen, å andra sidan gäller det bara om kvinnan ifråga tillhör den gruppering LD för tillfället anser ha rätt.
Hör den våldtagne till fel sida krävs gedigen bevisföring.
Hon har dessutom en mängd stolliga argument som endast är tillämpliga på antingen den ena eller den andra sidan.

Skulle den logiken tillämpas i Sverige så skulle exakt allt ursprungssvenskar påstår vara rätt och riktigt helt utan källkritik eller eftertanke, medans invandrarkvinnor skulle behöva ha fem av varandra oberoende vittnen och en video för att bli trodda.
Citera
2024-03-15, 08:33
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Skulle den logiken tillämpas i Sverige så skulle exakt allt ursprungssvenskar påstår vara rätt och riktigt helt utan källkritik eller eftertanke, medans invandrarkvinnor skulle behöva ha fem av varandra oberoende vittnen och en video för att bli trodda.

Det är ju för f-n så det är!!!!!

Natascha är en j-vla fitta som ridit på en våg av manshat och nu råkade det spilla över i judehat eftersom hon är en vänsterpopulistisk hora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in