Citat:
Ursprungligen postat av
justina
Hon la upp en bild på hur kalenderplaneringen ser ut för april, inte hur det har varit de senaste veckorna.
Jag tror du har rätt angående februari-mars.
Kan ju också vara sant.
Sen tycker jag att det är helt bisarrt hur hon refererar till spelbranschen och t oss. ”Han har behövt en hemmafru. Det är inget vanligt 9-5”
Nej, han har haft möjlighet till det. De flesta som har eget företag, jobbar inom spelbranschen eller en radda andra yrken som är krävande (vård, jurist, konsult, finans etc) har inte det. Det vet vi Natashja för de flesta av oss har jobb. En hel del av oss har krävande dito. Man måste inte ha en hemmafru/hemmaman för man jobbar inom spelbranschen. Kul om man kan ha det inom exakt alla branschen men nej, inget krav.
Jag antar att eftersom hon inte jobbar så har hon tagit på sig det. Inget fel, deras uppdelning. Men att det är en ”unik” bransch är ju fel. Eller att man ”måste”.
Sen har hon börjat med sina feministinlägg om sexuellt våld igen. Ja, om man inte är israeliska då. De måste visa upp video på våldtäkter, annars räknas de inte enligt Natashja.
Sån konstig ställning att ta för en feminist. Särskilt som att man kan ju erkänna sexuellt våld mot israeler samt tycka vad Israel gör nu mot palestinier är fel. Det är ju inte motsättningar. Nej, ska man ha trovärdighet ska man erkänna sexuellt våld på båda sidor.