Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, det har Du inte, men Du vill säkert gärna tro det.
Då tar vi det från början. En gång till.
Du introducerade ett klipp från Murray i vår diskussion. Som du menade var ett exempel på hur Murray erkänner "folkgemenskaper". När klippet i verkligheten visar att Murray är direkt motståndare till att europeiska folk har någon form av etniska lojaliteter eller att det skulle finnas någon legitimitet för ursprungsfolk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det vet jag inte om han inte erkänner. Här diskuterar han följderna för vänstern om man slår in på vägen om ursprungsbefolkningars rättigheter och följderna av detta:
https://www.youtube.com/watch?v=QRBv691Qpa0
Senare under vår diskussion försökte du påskina att samma klipp, som alla kan höra handlar om Israel-Palestina, och från en intervju som uttryckligen handlade om Hamas attack 7:e oktober och konflikten i Israel-Palestina som:
Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, det är inte det han säger. Han säger att om vänstern använder argumentet att "ursprungsbefolkningen i Amerika har rätt till sitt land och inte inte de vita europeiskättlingarna", så blir det omvända argumentet att "den vita ursprungsbefolkningen i England har rätt till sitt land och inte invandrade människor från andra kontinenter". Det är alltså en etnisk reciprocitet han lyfter fram. Han för i ett annat sammanhang detta vidare avseende vilka grupper som har historiskt rätt till vad i Mellanöstern.
Hela klippet som du förde in i diskussionen handlar om att nån i diskussionen gjort argumentet att palestinierna är Gazas(?) ursprungsbefolkning. Och att Murray då, som en del i den diskussionen, använder Amerika och brittiska öarna som exempel i någon poäng om Israel Palestina.
Alla kan se det här. Det är omöjligt att du inte själv visste att du var oärlig och bedräglig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Ofta betecknas Murray som neo-konservativ. Jag tror jag nämnde det i början av tråden...
Vad någon som är bevisat intellektuellt ohederlig påstår saknar betydelse.
Det intressanta är om Murray presenterar sig själv som konservativ eller om han presenterar sig som liberal. Vad media påstår att han är saknar helt betydelse.