Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag tycker det. Du har alldeles uppenbart gjort en annan tolkning, men min är bättre.
Alla kan titta på klippet och se att Murray talar mot etniska lojaliteter, inte för. Det är inte en tolkningsfråga. Och ändå tog du upp den som ett exempel på att Murray har etniska lojaliteter.
Alla kan titta på klippet och se att det handlar om konflikten mellan judar och araber i mellanöstern. Och ändå låtsas du att den handlar om amerikanska indianer och den brittiska ursprungsbefolkningen. Alltså, kolla hela videon som klippet kommer ifrån om du måste, om det inte är uppenbart från klippet för dig. Det är inte en tolkningsfråga.
Här är hela intervjun som ditt klipp kommer ifrån:
https://www.youtube.com/watch?v=DqzdnPjPhW0
Det är otänkbart att någon skulle titta på den intervjun och kunna komma upp med följande beskrivning:
Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, det är inte det han säger. Han säger att om vänstern använder argumentet att "ursprungsbefolkningen i Amerika har rätt till sitt land och inte inte de vita europeiskättlingarna", så blir det omvända argumentet att "den vita ursprungsbefolkningen i England har rätt till sitt land och inte invandrade människor från andra kontinenter". Det är alltså en etnisk reciprocitet han lyfter fram. Han för i ett annat sammanhang detta vidare avseende vilka grupper som har historiskt rätt till vad i Mellanöstern.
Intervjun är en diskussion om konflikten mellan judar och araber i Mellanöstern. Punkt. Men du försöker luras och göra bisak till huvudsak och huvudsak till bisak.
Anledningen till att det tog så lång tid för mig att svara är att jag blir deprimerad och modstulen av att prata med någon som är så totalt oärlig som du är. Eller möjligen helt saknar verklighetsförankring. Jag vet inte vilket men deprimerande är det.
Dessutom, contrajihadismen. Som är Murrays ideologi. Och som du visar mycket starka tecken på att vara en del av. Är en uppenbart liberal och globalistisk ideologi. Jag förstår inte varför ni låtsas att Murray är konservativ? Varför låtsas vara något man inte är? Varför inte bara erkänna att man är globalist och liberal och argumentera det man faktiskt argumenterar? Varför detta bedrägeri? Både liberalismen och globalismen har enormt stöd från institutionerna i USA-sfären. Så varför ska ni låtsas att Murray är konservativ när han inte är det?
Sen ser jag att du är moderator för Flashbacks konservativa forum. Det är alltså samma visa som helt förstört det intellektuella livet i Sverige och i hela USA-sfären. Entrism, förvridning av positioner, underminering, subversion, den målmedvetna förstörelsen av språket och den målmedvetna förstörelsen av begrepp och den målmedvetna förstörelsen termer. Ta de politiska partierna i Sverige? Det "värdekonservativa partiet" (M) är antikonservativa socialliberaler. Det liberala partiet (L) är inte liberaler. Det kristna partiet (KD) är inte kristet och inte konservativt utan socialliberalt. Miljöpartiet(MP) bryr sig inte om miljön. Det konservativa partiet med en nationalistisk grundsyn (SD) vet inte ens vad konservatism betyder och erkänner inte att den svenska etniciteten existerar utan är socialdemokrater. Socialdemokraterna är inte socialdemokrater utan har blivit någonting formlöst socialliberalt modernt konstigt och förvirrat. Det är i princip bara Vänsterpartiet som inte förvandlats till någonting fullständigt förvridet av vad det påstår sig vara. Men det kanske jag bara säger för att jag inte är kommunist och inte förstår bättre. Hursomhelst, det är deprimerande att finna precis samma förvirring och förstörelse här på Flashback.