Citat:
Ursprungligen postat av
PlusSub
Om jag tolkade dig rätt har du alltså fått fram två tredjedelar av dina brev under karriären på 4 år och du fortsatte beställa på samma sätt? Din brevbärare tackar ödmjukast. Skämt åsido tror jag väldigt få känner igen sig i denna historia men glad att du hittade ut från drogmarknaderna med en annan lösning.
Ja, det stämmer att jag fortsatte försöka på olika sätt då jag tänkte att jag bara hade otur att något paket eller två försvann. Notera att jag inte beställde så ofta, kanske tre-fyra gånger per år i genomsnitt.
Paradoxalt nog så blir statistiken dock lite bättre för leverantörer från ”en sådan där site” när jag exkluderar tre beställningar via mina egna gubbar (ja bekanta som knarkar kommer också med ursäkter!) Men även om jag ändrar siffrorna till att 3/4 kom fram är det fortfarande ett högrisk spel med, på sikt, tusentals kr.
Det bör nämnas att ALLA paket som en privat kontakt skickade kom fram. Dessa var typ vanliga blå vadderade kuvert med snusdosor där tabletterna låg i… Ett litet tips till er fåtal seriösa leverantörer? 💡 Detta var nog i alla fall 5-10 st brev totalt under en period på ett-två år.
Geografiskt, om det nu har betydelse, så var det två olika Stockholms-adresser som paketen hade problem att komma fram till. Medan en adress ute på vischan kom alla fram till - utom ett, men i det fallet fick jag det bekräftat att leverantören aldrig skickade.
Så mycket talar för att jag hade otur i val av leverantörer (trots toppbetyg), som medvetet eller omedvetet ”glömmer bort” en och annan köpare av olika anledningar. Det, kanske, i kombination med att polisen norpade något och vidare även postbudet ett annat(?) 🤷♂️
Och ja, det är otroligt skönt att lämna det där bakom sig. Tyvärr är det många egoistiska människor i den där branschen, som en annan tidigare påtalade i tråden.