2024-03-12, 23:33
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Jag tog tjuren vid hornen och kontaktade polisen via deras formulär. Ställde frågan om brevet verkligen var från myndigheten. Det k-nummer som angavs på brevet jag fick var för kort, men efter jag lagt till "5000" fungerade det att skicka in och jag fick svar igår;

"Ärendet pågår och förundersökningen innehåller uppgifter som är sekretessbelagda enligt 35 kap. 1§
Offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) (OSL).
Det går bra att återkomma med en ny begäran längre fram då ärendet är avslutat."

Summa summarum; det verkar som att det pågår en förundersökning och det kan nog ta ett tag innan allt är avslutat. Kan tänka mig att de har en sjukt stor hög brev i undersökningen och därför inte kommer gå vidare med alla, men vissa mottagare kommer säkert att kontaktas. Läste en FUP för något år sedan där de slumpvis valde ut några mottagare som de förhörde, de som nekade la de ner direkt, vissa idioter erkände över telefon - bingo för snuten.

Tråkigt nog är det bästa att ligga lågt med ev beställningar ett tag framöver.

Är ju helt jävla stört om snuten bara drar ett brev ur högen som i en tombola. Tänk om det kom fram att de skulle göra så med inkomna anmälningar om våldtäkt?
Citera
2024-03-13, 00:04
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kanske precis kom på hur man helt gratis och nästan riskfritt kan få en stadig tillgång på knark! Håll tyst om detta!!

Skaffa dig en pensionerad narkotikahund också så är du set
Citera
2024-03-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Just knarkbreven är extremt tacksamma att sno som brevbärare. Förlustanmälan frekvensen borde vara obefintlig. Det är nästan som man blir sugen på börja jobba som brevbärare ett tag i dessa tider. Jag hade lätt kunna knipa ett par brev per dag bara genom slänga ett getöga på brevhögen.

Kommer ihåg i somras då jag såg brevbärarvikarien och fick direkt känslan att det var en brukare av något slag. Mycket riktigt så försvann min nästa beställning på 3 oxy spårlöst vilket jag påtalade för honom lite med glimten i ögat för man vet ju att man hade gjort samma sak själv när man var 18 och kanske nu med. Tack o lov nöjde han sig med de paketet. Vad jag ville komma till är att det nog verkligen "försvinner" fler brev under semesterveckorna när sommarjobbarna är där.

Egentligen är det fucked up att ta någons brev när det kan handla om självmedicinering för smärta eller sömnproblem, lindra abstinens etc men sanningen är ju att vi knarkare är satans egoistiska generellt sett. Hade nog inte varit lika hygglig om jag hade en fucked rygg som jag knapra oxy för.
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-13 kl. 03:51.
Citera
2024-03-13, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag fick ett papper från polis i höstas likt TS. Men det var ett papper i vad jag förmodade i avsändarens brev och hade ett annat tel nr, så det kan kanske vara en kombination av riktiga polisbrev och scams? Eller om polisen helt enkelt förändrade sina arbetsrutiner genom att börja skicka egna brev istället för att använda knarkbreven. 🤷‍♂️

I vilket fall, hela soppan med drogförsäljning över nätet har varit en cirkus redan innan den massiva insatsen från polisen. Det har i alla fall varit mer eller mindre ett skämt ända sedan jag började med för ca fyra år sedan (jag kan inte uttala mig för hur det var innan).

När paket var försenade så var ursäkterna som de använde allt från ”varannan dags-utdelning” (när det var nytt), att posten slarvat bort det, att brevbäraren tagit det och gud vet allt.

I stora drag så skulle jag väl påstå att ungefär endast ca 2/3 nådde fram till mig, och det brukade ta ca en vecka vilket är ganska lång väntetid. Detta från vendors med kanonbetyg och testade även till olika adresser.

Vidare, så var jag förvånad över dom paket som faktiskt nådde fram; det var påhittade företagsloggor, rosa kuvert med fula etiketter och datorskriven text, osv. Haha, hur icke-diskret kan man bli?

Hur svårt ska det vara att köpa vadderade kuvert på närmaste pressbyrå och skriva med en vanlig penna? För att smälta in bland majoriteten av breven ÄR det värt denna lilla extra tid.

Visst finns det ett och annat guldkorn visserligen, men tills dessa självbelåtna leverantörer prioriterar diskretion (och säkerhet) istället för bekvämlighet så är den här branschen officiellt död nu.

Men men, jag kunde inte bry mig mindre. För oss som har ångestproblematik i varierande grad och till viss del igångssättningsbesvär så är det bara att beställa Phenibut istället, som enligt många är ett väldigt effektivt läkemedel som inte är narkotikaklassat och beställer man det på riktiga shoppar så får man spårade leveranser. Leveranstiden är dessutom samma trots att det här är från utlandet (inom EU rekommenderas).

Med andra ord, stressen för ev uteblivna leveranser och polis-nojan är ett minne blott för mig i alla fall. 📦🫠

Om jag tolkade dig rätt har du alltså fått fram två tredjedelar av dina brev under karriären på 4 år och du fortsatte beställa på samma sätt? Din brevbärare tackar ödmjukast. Skämt åsido tror jag väldigt få känner igen sig i denna historia men glad att du hittade ut från drogmarknaderna med en annan lösning.
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-13 kl. 04:01.
Citera
2024-03-13, 15:25
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlusSub
Om jag tolkade dig rätt har du alltså fått fram två tredjedelar av dina brev under karriären på 4 år och du fortsatte beställa på samma sätt? Din brevbärare tackar ödmjukast. Skämt åsido tror jag väldigt få känner igen sig i denna historia men glad att du hittade ut från drogmarknaderna med en annan lösning.

Ja, det stämmer att jag fortsatte försöka på olika sätt då jag tänkte att jag bara hade otur att något paket eller två försvann. Notera att jag inte beställde så ofta, kanske tre-fyra gånger per år i genomsnitt.

Paradoxalt nog så blir statistiken dock lite bättre för leverantörer från ”en sådan där site” när jag exkluderar tre beställningar via mina egna gubbar (ja bekanta som knarkar kommer också med ursäkter!) Men även om jag ändrar siffrorna till att 3/4 kom fram är det fortfarande ett högrisk spel med, på sikt, tusentals kr.

Det bör nämnas att ALLA paket som en privat kontakt skickade kom fram. Dessa var typ vanliga blå vadderade kuvert med snusdosor där tabletterna låg i… Ett litet tips till er fåtal seriösa leverantörer? 💡 Detta var nog i alla fall 5-10 st brev totalt under en period på ett-två år.

Geografiskt, om det nu har betydelse, så var det två olika Stockholms-adresser som paketen hade problem att komma fram till. Medan en adress ute på vischan kom alla fram till - utom ett, men i det fallet fick jag det bekräftat att leverantören aldrig skickade.

Så mycket talar för att jag hade otur i val av leverantörer (trots toppbetyg), som medvetet eller omedvetet ”glömmer bort” en och annan köpare av olika anledningar. Det, kanske, i kombination med att polisen norpade något och vidare även postbudet ett annat(?) 🤷‍♂️

Och ja, det är otroligt skönt att lämna det där bakom sig. Tyvärr är det många egoistiska människor i den där branschen, som en annan tidigare påtalade i tråden.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2024-03-13 kl. 15:28.
Citera
2024-03-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer att jag fortsatte försöka på olika sätt då jag tänkte att jag bara hade otur att något paket eller två försvann. Notera att jag inte beställde så ofta, kanske tre-fyra gånger per år i genomsnitt.

Paradoxalt nog så blir statistiken dock lite bättre för leverantörer från ”en sådan där site” när jag exkluderar tre beställningar via mina egna gubbar (ja bekanta som knarkar kommer också med ursäkter!) Men även om jag ändrar siffrorna till att 3/4 kom fram är det fortfarande ett högrisk spel med, på sikt, tusentals kr.

Det bör nämnas att ALLA paket som en privat kontakt skickade kom fram. Dessa var typ vanliga blå vadderade kuvert med snusdosor där tabletterna låg i… Ett litet tips till er fåtal seriösa leverantörer? 💡 Detta var nog i alla fall 5-10 st brev totalt under en period på ett-två år.

Geografiskt, om det nu har betydelse, så var det två olika Stockholms-adresser som paketen hade problem att komma fram till. Medan en adress ute på vischan kom alla fram till - utom ett, men i det fallet fick jag det bekräftat att leverantören aldrig skickade.

Så mycket talar för att jag hade otur i val av leverantörer (trots toppbetyg), som medvetet eller omedvetet ”glömmer bort” en och annan köpare av olika anledningar. Det, kanske, i kombination med att polisen norpade något och vidare även postbudet ett annat(?) 🤷‍♂️

Och ja, det är otroligt skönt att lämna det där bakom sig. Tyvärr är det många egoistiska människor i den där branschen, som en annan tidigare påtalade i tråden.

Jag tycker vendors borde göra det som fungerar för de flesta istället de som råkade fungera för dig om jag ska vara ärlig. Hur man lyckas enligt sig själv välja vendors med omsorg och åka på den statistiken under den eran för dmn är en bedrift i mina ögon. Tänkte du aldrig att brevbäraren fattade du att du knarka och tog med sig paketen hem själv?
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-13 kl. 20:10.
Citera
2024-03-14, 08:03
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Jag tycker vendors borde göra det som fungerar för de flesta istället de som råkade fungera för dig om jag ska vara ärlig. Hur man lyckas enligt sig själv välja vendors med omsorg och åka på den statistiken under den eran för dmn är en bedrift i mina ögon. Tänkte du aldrig att brevbäraren fattade du att du knarka och tog med sig paketen hem själv?

Fast det fungerar ju inte, varför denna tråd har startats. Jag kan också tala för en annan person jag känner, men känner inte så många som håller på / höll på med detta.

Självklart misstänkte jag brevbäraren, eftersom den dag jag räknade ut att ett paket skulle komma hade han diskret satt fast ett annat brev i brevinkastet för att jag inte skulle höra när han var där. Jag har också varit med om att han snodde inflyttnings-erbjudanden. Eller hon. Även om inte det heller är ett bevis så klart.

Men i praktiken blir det samma problem för köpare, att paket försvinner, bara att boven är en annan. Därför är det viktigt att spårbara alternativ finns, även om det är dyrare av förståeliga skäl. Alternativt paketera på ett sätt som jag förklarat innan, med vadderade kuvert som alla andra använder och bläckpenna.

Polisen skulle nog få en bättre ratio i uppklarade fall i kategorin narkotikabrott om man helt enkelt bara drogtestade brevbärare, istället för att hålla på med den här cirkusen. Det luktar definitivt kryphål för yrke brevbärare i alla fall.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2024-03-14 kl. 08:05.
Citera
2024-03-14, 14:32
Medlem
Citat:
Fast det fungerar ju inte, varför denna tråd har startats. Jag kan också tala för en annan person jag känner, men känner inte så många som håller på / höll på med detta.

Självklart misstänkte jag brevbäraren, eftersom den dag jag räknade ut att ett paket skulle komma hade han diskret satt fast ett annat brev i brevinkastet för att jag inte skulle höra när han var där. Jag har också varit med om att han snodde inflyttnings-erbjudanden. Eller hon. Även om inte det heller är ett bevis så klart.

Men i praktiken blir det samma problem för köpare, att paket försvinner, bara att boven är en annan. Därför är det viktigt att spårbara alternativ finns, även om det är dyrare av förståeliga skäl. Alternativt paketera på ett sätt som jag förklarat innan, med vadderade kuvert som alla andra använder och bläckpenna.

Polisen skulle nog få en bättre ratio i uppklarade fall i kategorin narkotikabrott om man helt enkelt bara drogtestade brevbärare, istället för att hålla på med den här cirkusen. Det luktar definitivt kryphål för yrke brevbärare i alla fall.

Jag anser nog att det funkat bra om man som jag fått fram 15-20 på raken och de som förlorats tidigare inte lett till några konsekvenser. Kollar man igenom antalet positiva reviews jämtemot negativa reviews och öppna dispyter på Arch hos de vendors jag använder kan man endast få intrycket det funkar väldigt bra. Marknaden är inte nishad eller ens underground längre så det enda denna tråd visar är egentligen att beslagen gått från nästan obefintliga till sällsynta med undantaget för den riktade insatsen som skedde. Postnord erkänner själva att dom är chanslösa med nuvarande resurser.
Senast redigerad av PlusSub 2024-03-14 kl. 14:38.
Citera
2024-03-15, 10:58
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Jag anser nog att det funkat bra om man som jag fått fram 15-20 på raken och de som förlorats tidigare inte lett till några konsekvenser. Kollar man igenom antalet positiva reviews jämtemot negativa reviews och öppna dispyter på Arch hos de vendors jag använder kan man endast få intrycket det funkar väldigt bra. Marknaden är inte nishad eller ens underground längre så det enda denna tråd visar är egentligen att beslagen gått från nästan obefintliga till sällsynta med undantaget för den riktade insatsen som skedde. Postnord erkänner själva att dom är chanslösa med nuvarande resurser.

Kontentan är nog att jag misstänker att dom uteblivna leveranserna berodde på en kombination av olika faktorer. Av fyra paket två st scam, ett hamnade i händerna på polisen och ett annat kanske norpat av en sommarvikarie på posten.

Med det sagt, så kan jag inte uttala mig om Arch utan det är en annan site jag och en annan haft problem med.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2024-03-15 kl. 11:06.
Citera
2024-03-15, 15:44
Medlem
Computerzs avatar
Jag fick ett brev från Postnord idag ang. en försändelse från utlandet. Misstänker att det är en av mina beställningar. De vill att jag ska betala importmoms och deklarationsavgift. Det kommer från Returhantering/Videokodning i Årsta. Är det safe tror ni? Om jag skulle betala den är det samma sak som ett erkännande eller kan man hävda att man trodde det var en annan grej man köpt?
Citera
2024-03-15, 15:54
Medlem
Tjo.

Jag har som er alla fått hem ett brev från polisen med Diarienummer. Det står ordagrant att det innehöll "misstänkt" narkotika" och försändelsen har tagits i beslag samt att det kommer förstöras inom 3 veckor.

Betyder detta att min adress är flaggad och vad betyder detta för mig framöver gällande beställningar? osv ?

Någon som förövrigt vet om vendors på Flugsvamp gör något i fråga för att ändra så det inte fastnar i posten längre?
Citera
2024-03-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av userserv
Tjo.

Jag har som er alla fått hem ett brev från polisen med Diarienummer. Det står ordagrant att det innehöll "misstänkt" narkotika" och försändelsen har tagits i beslag samt att det kommer förstöras inom 3 veckor.

Betyder detta att min adress är flaggad och vad betyder detta för mig framöver gällande beställningar? osv ?

Någon som förövrigt vet om vendors på Flugsvamp gör något i fråga för att ändra så det inte fastnar i posten längre?

Ingen som kan säga med säkerhet, jag tror inte s.k flaggningar förekommer däremot kanske brevbäraren har koll på ditt namn och tittar lite extra. Finns ingen som vet hur säkert eller osäkert det är men jag hade pausat nån månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in