Citat:
Ursprungligen postat av
Deadlift81
Emelie har öppet suttit och visat alla följare vad hon har för svårigheter, det står klart och tydligt i hennes papper vad hon har för diagnoser.
Att det ändå finns människor som tycker det är okej att om och om igen håna och nervärdera en människas svårigheter och funktionsnedsättningar.
Som att skriva ”hon tittar helt efterblivet på korten”. Har tanken någonting slagit dig att hon faktiskt kanske inte förstår korten som andra gör?
Har tanken slagit er vad som händer med en person som saknar skyddsnät i samhället? Som saknar trygga familjeförhållanden i samband med väldigt svåra diagnoser.
Är detta en person som andra kan ge sig på hur som helst?
Jag hoppas ni själva inte sitter barn med funktionsnedsättningar. Och jag hoppas att ni en dag inte behöver lämna era barn till samhället, för ni själva blivit så sjuka att ni gått sönder inombords. Att hon gått igenom trauma på trauma på trauma som påverkat henne, behöver man knappast vara hobbypsykolog för att se.
Såfort hon säger eller gör något fel är folk som gamar.
Sett att någon tycker hon hör hemma på gruppboende.
En fråga då, om hon hade bott på gruppboende, hade det vart okej att hata och mobba på det sättet som görs?
Lilla vännen nu får du nog sluta med att skriva i affekt, inget skyddsnät?
Du menar den välbärgade familjen i Skåne med hästgård hon kom till som gav henne allt hon behövde igenom livet och mer därtill?
Du menar den regelbundna kontakten hon erbjuds av psykvården?
(Dock är det ett skämt kontakt? Hon bör spärras in.)
Du menar den medicinering hon ska ta via psykvården regelbundet?
(Vilket också är ett skämt, hon gör lite som hon känner för även där.)
Du menar dom gratispengar hon fått sedan 17års ålder ifrån samhället via oss skattebetalare som hon bara lallat upp på piller,spel och godis?
Du menar kanske all dom vänner hon faktiskt en gång haft som fanns där och ställde upp igenom åren som hon blåst,kränkt,hängt ut,falsa soc anmälningar,tryck ner,önskat livet ur, och därför har dom valt att överge idioten?
Eller du kanske menar den hjälp i form av boendestöd i hemmet eller gruppboende som Ängelholms kommun erbjudit henne men som hon anser sig vara för bra för ?
Eller du kanske menar alla gånger Ängelholmshem sett mellan fingrarna med både klagomål ifrån grannar och obetalda hyror?
Eller hennes systrar som flertal gånger gått in och räddat drottningen av dagcenter med hyran för det inte skulle leda till vräkning?
Ja det är inte lätt när hela samhället är emot en och skyddsnätet är ett stort hål. Stackars lilla dumbi.
Och jag tänker inte rulla bajs i pärlsocker och kalla det för negerbollar, dumbi är ju efterbliven och kollar efterblivet på korten. Och jag förstår att hon inte fattar korten?
Därav står jag frågandes till, vad fan har hon ens där att göra?
Hon är beroende av något hon inte ens begriper sig på.
Det var roligt att svara på dina inlägg, försvinn inte från tråden nu. 💋