Citat:
Lisbeth Palmes uppgift om en något lite bullig blå täckjacka som går en bit nedanför midjan innebär alltså uppenbarligen att jackan inte är speciellt bullig för att vara en täckjacka och att den inte slutar vid midjan. Du verkar missuppfatta detta?
Lars Christianssons signalement efter att ha talat med LP är en kortare eller längre (3/4-lång) mörkblå täckjacka.
LP är i likhet med LJ osäker på exakt hur lång det plagg de uppfattar som en mörkblå jacka är. Men det stämmer inte att LP: s beskrivning är konstigare och mer avvikande än LJ:s eller de andra vittnenas som är inne på jacka snarare än rock och hennes jacka liknar inte Anders Björkmans bulligare ljusblå täckjacka som slutar vid midjan.
Jag har inte vägrat kommentera något alls eller undvikit kärnproblemet. Jag håller ju helt enkelt inte med dig i dina analyser och framställning om att alla anser att det måste varit en rock snarare än en jacka. Det är inte så att der råder någon konsensus om detta. Vad menar du egentligen med retorisk dans?
Det här är inte retorik utan min överlagda åsikt om att LP troligen såg rätt i likhet med LJ, men om de såg fel gjorde de det på ett likartat sätt efter observation av den flyende mördaren.
Lars Christianssons signalement efter att ha talat med LP är en kortare eller längre (3/4-lång) mörkblå täckjacka.
LP är i likhet med LJ osäker på exakt hur lång det plagg de uppfattar som en mörkblå jacka är. Men det stämmer inte att LP: s beskrivning är konstigare och mer avvikande än LJ:s eller de andra vittnenas som är inne på jacka snarare än rock och hennes jacka liknar inte Anders Björkmans bulligare ljusblå täckjacka som slutar vid midjan.
Jag har inte vägrat kommentera något alls eller undvikit kärnproblemet. Jag håller ju helt enkelt inte med dig i dina analyser och framställning om att alla anser att det måste varit en rock snarare än en jacka. Det är inte så att der råder någon konsensus om detta. Vad menar du egentligen med retorisk dans?
Det här är inte retorik utan min överlagda åsikt om att LP troligen såg rätt i likhet med LJ, men om de såg fel gjorde de det på ett likartat sätt efter observation av den flyende mördaren.
Dina retoriska dans går ut på att prata om allt förutom att vi har 10? (jag minns inte exakta antalet nu) som anger rock som fladdrar (men det är väl ungefär sådär hälften av alla mordplatsvittnen?).
Du har fortfarande inte ens börjat att lösa den konflikten.
Och LJ räcker fortfarande inte. Varför hänvisar du till honom hela tiden?
Han är enligt honom själv osäker och säger ju till och med jacka eller rock i förhör nr 2.
Och han har fortfarande aldrig sagt en lite bullig täckjacka som går en bit nedan för midjan!
Oavsett hur mycket du stretar emot är LPs uppgift avvikande.
Även om LJ uttryckte sig på exakt samma sätt (vilket han inte gör) är det avvikande.
Det man har misslyckats med sedan 1986 är att lösa den här konflikten.
Spännande är också varför ingen debatterar för att Jan Ns bruna skinnjacka kan vara rätt?
Varför just LPs lite bulliga täckajacka liksom?