Citat:
Ursprungligen postat av
Justice--
Var bara en tanke. Kanske hade tingsrätten hittat stöd för att begära skyndsam handläggning med hänvisning till ev skada och kränkning av den personliga integriteten. Även om Lexbase nu funnits över 10 år så är ändå varje dag och även varje minut som går, en skada som åsamkas individer förekommande på dessa sidor stora. Ju mer tiden går desto mer påverkas man. Därför kan jag tycka det kan vara av vikt att påskynda processen för att minimera konsekvenserna av dessa sidor (förutsatt då att eu-domstolen kommer fram till att dessa sidor bryter mot gdpr)
Jag är inte ens säker ifall EU-domstolen är medveten om den extremt vida omfattningen av hur mycket personliga uppgifter som är tillgängliga om en i Sverige på nätet. Hade EU-domstolen varit medveten om det hade det blivit en
påskyndad process och rubriker i medier i andra delar av EU.
Bara på Ratsit så kan du få en drös med uppgifter om människors boende, ekonomi, partner, ägande av bilar, telefonnummer/mobilnummer. Nästan allt etc.
Jag tror GDPRWarrior inte har något på att förklara att det här är en skyndsam process och begära en handläggning därefter.
Det jag dock är orolig över är att EU-domstolen inte gör ett brett tolkande, då kommer man behöva stämma Ratsit igen i ett mål, samma om tvister tillåts vara offentliga och massa annat.
Vi får helt enkelt anlita GDPRWarrior igen eller köra en crowdfunding.