2024-03-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
https://www.svt.se/sport/ridsport/douglas-lindelow-lamnar-sverige

*Edit, såg nu att det var en gammal artikel som uppdaterats senast 12 februari i år så den dök upp vid googling.

Han har alltså bott i Belgien men kommit tillbaka hem?

Gården i Belgien ägdes av stall Zet som också ägde hästarna. Stall zet bröt samarbetet och flyttade hästarna till annan ryttare och D fick inte vara kvar på gården.
Citera
2024-03-12, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tycker han är snygg och ser otroligt snäll ut. Genuint snäll. Detta är ett skvallerforum men jag blir iaf inte övertygad när folk skriver ”tro mig, ryktet säger, tro mig, jag, anonyma människa påstår”.

Varför blev han avstängd? Pga ryktesspridning eller bevis?

Naturligtvis är det han, hans största sponsor Agria har rensat rejält på sin hemsida idag: https://www.agria.se/hast/tagg/douglas-lindelow/
Citera
2024-03-12, 18:51
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Stäng av det jävla aset och ge han djurförbud! Vilken jävla människa!!! Hoppas någon vågar anmäla honom för de stackars hästarnas skull!!! 😡🤬😡🤬🤮
Instämmer till 100% i det du säger, men tror tyvärr att aset kommer att klara sig undan den straffpåföljd som han mångdubbelt nu förtjänar!😠
Inte det minsta förvånande att så många hästägare har flyttat sina älskade vackra djur till andra stallägare, men ofattbart att detta djurplågeri har fått pågå så pass länge!
Citat:
Ursprungligen postat av smultrondrycken
Behandlar både anställda och hästar illa, fy !! 👹
Förvånar mig inte det minsta att aset även behandlar sin omgivning på ett uselt sätt!
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
https://www.facebook.com/nicole.klement?locale=sv_SE

Hur kan hon vara ihop med en djurplågare?
Man kan verkligen fråga sig om hon får utstå liknande behandling, och om hon isf sätter ett kryss i rutan för "like" eller "dislike"!
Citera
2024-03-12, 19:01
Medlem
Citat:
Stor skillnad på ditt exempel och det du gör när du rider dressyr i en timme. Fråga: tar du personen framför dig i kön, stoppar in ett metallbett i munnen och spänner fast dig själv på dess rygg och börjar detaljstyra deras minsta rörelse medans du tvingar deras huvud i total kontroll? Och ”duttar” lite med en piska på personen för att få den gå EXAKT som du vill i en timme tills personen är helt svettig?

Nu utbildar jag unghästar och använder silikonbett eller bettlöst, men oavsett skulle jag inte behandla en person som en häst. Jag tror personen själv kan välja sin mat, klä på sig och använda toalett själv. Det går liksom inte att jämföra.
Citera
2024-03-12, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Frågan är hur många minuter kvar tills Lövsta river upp avtalet med honom och hingsten Asterix? Synd, för det är en förbannat fin häst…

Det bästa är om de gör sig av med alla sina fina hästar så kan de förvaltas bättre hos någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezetimib
Och nu tar även Lövsta bort DLs hingst från sitt hingstprogram i år! Hejja! Alla samarbeten avslutade, check !

Citat:
Ursprungligen postat av BrunO.Neger
Naturligtvis är det han, hans största sponsor Agria har rensat rejält på sin hemsida idag: https://www.agria.se/hast/tagg/douglas-lindelow/

https://www.lovstastuteri.com/hingstar/asterix-de-couleur

Branschen agerar ovanligt snabbt och moralfast, för en gång skull. Det som är så fint med detta är att många i branschen följer denna tråd.

Till er elitryttare och elitsatsande som läser detta, ta lärdom.
Så fort ni har unga kvinnor i ert stall utrustade med mobiltelefon, ryggrad och vänner med moral som de kan bolla med så kan det vara ert levebröd som står på tur nästa gång. För faktum är, det finns inte en enda ung normalt funtad tjej som uthärdar att se när hennes fyrbenta vänner hanteras som skit - av er. Sedan avskyr svenska folket allt som kan definieras som djurplågeri, vilket innebär att det är ett tacksamt ämne för media att lyfta.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-03-12 kl. 19:19.
Citera
2024-03-12, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Nu utbildar jag unghästar och använder silikonbett eller bettlöst, men oavsett skulle jag inte behandla en person som en häst. Jag tror personen själv kan välja sin mat, klä på sig och använda toalett själv. Det går liksom inte att jämföra.

Alla människor kan inte det, hade det känts bättre att utnyttja en svårt utvecklingsstörd människa på liknande sätt som en häst? Hästmänniskor säger att de älskar hästar, men de objektifierar dem och anser sig ha äganderätt över hela deras liv. Det är inte kärlek. Inte ren kärlek. Därför vill jag (bland annat, mest för klimatet) aldrig ha häst igen. Det är ingen jämlik relation. Hästar kan för övrigt äta själva och behöver inga kläder, de klarar sig i det vilda utmärkt.
Citera
2024-03-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl

Både bettlöst och silikonbett ger bettskador precis som alla bett kan göra. Bettlöst är inte på något sätt snällare än andra bett. Bara att kolla de studier som görs. Finns experter inom området som går att ta hjälp av.
Citera
2024-03-12, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det bästa är om de gör sig av med alla sina fina hästar så kan de förvaltas bättre hos någon annan.

https://www.lovstastuteri.com/hingstar/asterix-de-couleur

Branschen agerar ovanligt snabbt och moralfast, för en gång skull. Det som är så fint med detta är att många i branschen följer denna tråd.

Till er elitryttare och elitsatsande som läser detta, ta lärdom.
Så fort ni har unga kvinnor i ert stall utrustade med mobiltelefon, ryggrad och vänner med moral som de kan bolla med så kan det vara ert levebröd som står på tur nästa gång. För faktum är, det finns inte en enda ung normalt funtad tjej som uthärdar att se när hennes fyrbenta vänner hanteras som skit - av er. Sedan avskyr svenska folket allt som kan definieras som djurplågeri, vilket innebär att det är ett tacksamt ämne för media att lyfta.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunO.Neger

Alltså nej, det bevisar ingenting mer än att de är känsliga för cancel culture. Det kan räcka med rykten och åsikter för att avbryta samarbeten. Det handlar inte alls om moral, flera i tråden skriver att dessa företag är fullt medvetna om att ridsport innehåller våld på hemmaplan och under träning, men att de blundar för det på grund av alla pengar så länge det inte blir en stor grej i sociala medier. Fredrik Virtanen blev av med precis allt hux flux på grund av påståenden som helt saknade bevis. Företag som avslutar samarbeten reagerar inte med moral utan bara när något hotar deras inkomst, tex om en person de samarbetar med plötsligt får svindåligt rykte. Kan vara saker som en åsikt, se J K Rowling…
Citera
2024-03-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerpuffpringles
Menar du Andreas Helgstrand (dansk) och kandar? (Dubbla bett)

Kanske. Jag minns faktiskt inte. Trodde han var svensk, men jag kan minnas fel. Ett rätt långt program var det, av den där granskande typen. Kandar låter väldigt bekant dock.
Citera
2024-03-12, 19:52
Medlem
Flera märken som finns kvar som sponsorer till denne ryttare som verkar flyga under radarn. För att nämna några: amazona sueca och fundis equestrian. Även Bruno Delgrange använder sig av namnet i sin marknadsföring.

Snabbt och bra agerat av Agria och Krafft.
Citera
2024-03-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodatomtejavel
Flera märken som finns kvar som sponsorer till denne ryttare som verkar flyga under radarn. För att nämna några: amazona sueca och fundis equestrian. Även Bruno Delgrange använder sig av namnet i sin marknadsföring.

Snabbt och bra agerat av Agria och Krafft.

Pinsamt om de inte agerar omgående de också!
Citera
2024-03-12, 20:05
Medlem
Citat:
Alla människor kan inte det, hade det känts bättre att utnyttja en svårt utvecklingsstörd människa på liknande sätt som en häst? Hästmänniskor säger att de älskar hästar, men de objektifierar dem och anser sig ha äganderätt över hela deras liv. Det är inte kärlek. Inte ren kärlek. Därför vill jag (bland annat, mest för klimatet) aldrig ha häst igen. Det är ingen jämlik relation. Hästar kan för övrigt äta själva och behöver inga kläder, de klarar sig i det vilda utmärkt.

Haha men nu får du sluta trolla, ska du dra in utvecklingsstörda i tråden nu också. Gå och gör något vettigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in