Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Är du en person som hoppar på det alla andra tycker och tänker för stunden och deltar i häxjakter pga rykten? Svar ja tydligen. Dina frågor till mig är så otroligt låg nivå, du gör en egen koppling att jag skulle ”försvara” honom mot grova anklagelser på grund av att jag inte tycker han har ett ”punchable face”.
Nej. Inte på grund av. På grund av att ni sprider förtal och rykten för att ni hört skitsnack. Jag är emot det av princip även om jag så skulle tycka offret för häxjakten såg ut som en engelsk bulldogg. Du verkar däremot skämmas otroligt mycket för allt som har med sexualitet att göra eftersom du på ett väldigt barnsligt sätt ska försöka skamma andra människor genom att komma med dina egna sexuella fantasier och klistra på dem. Inget bra sätt att argumentera.
Och vad ”lol” att jag bryr mig om etik när det gäller hästar tycker du. Typisk hästtjej alltså. Du tror att du är emot djurplågeri men kan inte på allvar ifrågasätta det etiskt försvarbara med ridsport och hästhållning i grunden. Du är en del av problemet, en del av tystnadskulturen. Det är alla som sysslar med ridsport.
Fast är det skitanack om det är sant? Jag känner personligen flera personer som varit anställda hos DL. Jag har själv deltagit vid samma tävlingar som honom. Vi har gemensamma vänner. Min åsikt i det här fallet baseras inte på vad några internetterrorister tänker och skriver. Jag har sett både bilder och filmer från DLs gård, har bevittnat hästar som får stryk på framhoppningar och själv diskuterat detta med ÖD som sagt att de inte har tillräckligt med bevis.
Jag antar ingenting i det här fallet, jag är 100% övertygad om att det som de här tjejerna har berättat för Afronbladet är sant. Och hans sponsorer verkar också ha förstått det.
Det finns många stall där tävlingshästar lever ett i mångt och mycket bättre liv än den generiska hobbyhästen där ägaren säkert menar väl men inte har kunskapen att tillgodose alla dess behov. Jag kan med handen på hjärtat säga att de åtta hästar jag har hemma i stallet lever ett toppenliv. De som inte trivts av olika anledningar har jag hittat nya hem till där de får göra vad de trivs bättre med, om det så är att vara skogsmulle, sällskapshäst eller för att vara någons tävlingskompis på lägre nivå.
Allt med ridsporten är inte skit och alla som utövar sporten är inte sadister. Ju högre upp du kommer, ja, desto vanligare är det.