2024-03-12, 13:10
Medlem
Står om hans avstängning i Expressen. Där står också: Ryttaren har tillhört svenska landslagstruppen.. Så ni kan lägga ner alla spekulationer om att det är någon nuvarande landslagsryttare.
Citera
2024-03-12, 13:11
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Precis.
ALLA vet att hästtränare tänder på småtjejer
Är det olagligt eller,?
Nej.
Man kan bli sårad och arg men...
Nej.
Hänga ut en man som inte gjort något.
Är inte okej.
Stackars gubbe.
O stackars småtjejerna som trott att han lämnar sin fru för att vara med dem.
Så jävla synd om dem är det inte liksom
Är du funktionsnedsatt?
Eller varför är du så innerligt arg över en kuk som bara vill ha lite skrutt??

Vad har småtjejer med denna tråd att göra?
Citera
2024-03-12, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Eller hur han har ett helt otroligt punchable face . Man vill bara slå in det!

Jag tycker han är snygg och ser otroligt snäll ut. Genuint snäll. Detta är ett skvallerforum men jag blir iaf inte övertygad när folk skriver ”tro mig, ryktet säger, tro mig, jag, anonyma människa påstår”.

Varför blev han avstängd? Pga ryktesspridning eller bevis?
Citera
2024-03-12, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Boilotta kvasisporter som hästhoppning och golf.
De är liksom den engelska rävjakten en kvarleva från den dekadenta adeln och överklassen.
Bort med skiten!
Hahahahaha, varför golf? Rävjakt och ridsport pga djurplågeri, ok, men varför golf? Är det synd om golfbollarna?
Citera
2024-03-12, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Kan du ge exempel på hur familjen hanterar sina hästar ? Har även pappan LL använt förbjudna metoder ??

Våldsamt, aggressivt, hämnd- och bestraffningsdrivet, barrering. Bägge föräldrar ja. Sonen har jag aldrig sett personligen, bara tagit del av ryktet som han delar med många andra inom sporten.
Citera
2024-03-12, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Det är mycket vanligare än vad man låtsas som. Det här sker på mer eller mindre alla ”kända” (och inte kända för den delen) ridhus.

Varje gång det läcker ut något sånt här säger man att ”Oj, jag hade ingen aning, men det här är ett undantag”. Nope. Det är snarare regeln.
Ridskolor också.

Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det förvånar mig inte ett dugg, elitryttandet är rena djurplågeriet.
Igen, ridskolor och ridläger också.

Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Borde förbjuda hela skiten, verkar bara vara fullt med idioter i den miljön, kuskar som ger sig på småtjejer etc.

Förvånat att han verkar ha sin facebook öppen än så man kan se bilder, ser ut som en riktigt tönt, mobbad i skolan?

Är rätt sugen på ta mig en sväng förbi, bor i Skåne.

Det fetade är varför ni inte ska hetsa mot någon pga rykten, det finns galningar som läser och letar efter en anledning att ge sig på andra.
Citera
2024-03-12, 13:32
Avslutad
Angående hur vanligt djurplågeri är inom hoppning som sport. Artikel om en journalist som gjorde avslöjanden om barrering på 80 och 90-talet och blev utfryst, hotad och hatad av hela ryttareliten för det. Intressant att hon skriver att en mycket känd svensk hoppryttare vägrade prata med henne. Det enda hon har fel i i artikeln är att ”idag” (2009) så är ridsporten ”ren” och djurvänlig, det måste den vara pga alla pengar och sponsorer. Fast det är ju tvärtom. Att alla pengar och sponsorer tystar ner tills någon blir uthängd.

https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/elisabeth-var-forst-att-skriva-om.htm
Citera
2024-03-12, 13:51
Medlem
Hippson har nu skrivit att kraft + agria tar avstånd från ryttaren. DL är borttagen på bägge hemsidor
Citera
2024-03-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Fast där har du fel. Har du någonsin träffat DLs mamma vet du att hon inte ät en bra person. DL kan väl framstå som ödmjuk med sitt lite töntiga sätt men han har aggressionsproblematik. Fruktansvärt bortskämd av mamman sedan unga år och får han inte som han vill blir han grinig. Jag säger inte att han är en genomgång psykopat, jag säger bara att jag vet av egen erfarenhet att jag inte är något förvånad att det här kommer ut om DL.

Vem åsyftas i ditt andra stycke? För jag kan genuint säga att jag inte vet någon annan svensk hoppryttare som har det här ryktet kring sig.
Varför anser du inte att hans mor är en bra person?
Citera
2024-03-12, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Angående hur vanligt djurplågeri är inom hoppning som sport. Artikel om en journalist som gjorde avslöjanden om barrering på 80 och 90-talet och blev utfryst, hotad och hatad av hela ryttareliten för det. Intressant att hon skriver att en mycket känd svensk hoppryttare vägrade prata med henne. Det enda hon har fel i i artikeln är att ”idag” (2009) så är ridsporten ”ren” och djurvänlig, det måste den vara pga alla pengar och sponsorer. Fast det är ju tvärtom. Att alla pengar och sponsorer tystar ner tills någon blir uthängd.

https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/elisabeth-var-forst-att-skriva-om.htm

Gissa vems föräldrar som var aktiva inom ryttareliten vid den tiden.
Citera
2024-03-12, 14:04
Medlem
Lite pikant att modern är gift med en polis, med tanke på svart arbetskraft i stallet och andra oegentligheter.
Citera
2024-03-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Vilken feg jävla gris.. tycker mig till och med se piskmärken bak på hästen han har som bakgrundsbild på facebook. Önskar fanskap som dessa all olycka! Helvete va arg jag blir!
Menar du denna bild:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10160001953852349&set=a.10152099646227349
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in