2024-03-12, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan vara svårt att bevisa våld i nära relation, särskilt om det som det brukar, sker bakom låsta dörrar. Inga vittnen, och kvinnan kan ofta vara både rädd, vara lojal och ta tillbaka anmälningarna. Det blir lätt en situation där ord står mot ord och utredningen läggs ner i brist på bevis.
Vet man att de kvinnan och BO ens haft en kärleksrelation med varandra?
De har någon form av relation, både den efterlysta kvinnan och mannen - men det kan ju lika gärna handla om syskon, vänner eller något annat.
Citera
2024-03-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur går det ihop med att den misstänkta kvinnan sökt kontaktförbud med mannen medan den fd hustrun säger att han var världens bästa och snällaste??

Har det att göra med barnen?
Eller den misstänkte mannen?

Eller handlar det inte om fysisk misshandel av kvinnan utan mer av stalkning/kontroll karaktär (psykisk misshandel)??

Motsägelsefullt blir det.

Jag vet inte om jag missförstår dig, men kvinnan som har ansökt om kontaktförbud är den misstänkta kvinnan som är på flykt och hon har en relation med mannen som är på flykt. Exet som har uttalat sig i media är en helt annan kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Viltstängslet som står bredvid vägen är väldigt högt.

Hur många meter pratar vi? Viltstängsel är väl oftast inte mer än 1.5-2m höga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De har någon form av relation, både den efterlysta kvinnan och mannen - men det kan ju lika gärna handla om syskon,
vänner eller något annat.

Eller om misstänkta GM är syskon?? ”Paret på flykt” behöver inte betyda kärlekspar…
Citera
Medlem
Någon som fått klarhet i vems barn som befann sig i bostaden där mordet ägde rum?
Citera
2024-03-12, 18:39
Medlem
Citat:
De har någon form av relation, både den efterlysta kvinnan och mannen - men det kan ju lika gärna handla om syskon,
vänner eller något annat.

Eller om samtliga misstänkta GM är syskon?? ”Paret på flykt” behöver inte betyda kärlekspar…
Citera
2024-03-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Det är inte mystiskt. Lovar. Inte så enkelt att få kontaktförbud.

Svarade dig dubbelt upp nu. Oops. Tycker bara att det är viktigt att veta att bara för någon inte fått ett kontaktförbud så innebär det definitivt inte att personen inte varit våldsam.
ja skevt är det
och jag har ingen insyn, o ska inte besserwissa kring detta
bara ännu ett dramatiskt o tragisk mord
riktigt äckligt att småungar fanns på plats -även om de inte såg vad som hände exakt
så röster och skrik och alla känslorna som fanns mellan de vuxna, det uppfattar små barn..
alla känslosvängningar i omgivningen.
- stackars alla dessa ungar som måste uppleva lynnigheten från vuxna som borde ge barnen lugn
-inte drama.
Citera
2024-03-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Eller om misstänkta GM är syskon?? ”Paret på flykt” behöver inte betyda kärlekspar…
nä-precis.
Citera
2024-03-12, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De har någon form av relation, både den efterlysta kvinnan och mannen - men det kan ju lika gärna handla om syskon, vänner eller något annat.

Sant.
Lätt att dra förhastade slutsatser.
Citera
2024-03-12, 18:43
Medlem
Kan BO vara släkt med dom misstänkta något hedersrelaterat som utlöst detta dåd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Någon som fått klarhet i vems barn som befann sig i bostaden där mordet ägde rum?

Nej jag får inte alls ihop det där… Om det är någon av de misstänktas barn så borde de ju ha tagit med sig barnen på flykten och hur vet polisen/media i så fall att det är barn som har befunnit sig i bostaden i samband med mordet? De barnen borde ju inte ha kunnat uttala sig om det.
Men å andra sidan, om det var BO:s barn som befann sig i bostaden så borde ju polisen ha vetat om att ett mord hade begåtts redan i mitten av förra veckan. Jag har för mig att jag läste att en av de misstänkta hade bokat en flygbiljett på torsdagen så då borde ju mordet ha begåtts i torsdags eller innan dess.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Jag vet inte om jag missförstår dig, men kvinnan som har ansökt om kontaktförbud är den misstänkta kvinnan som är på flykt och hon har en relation med mannen som är på flykt. Exet som har uttalat sig i media är en helt annan kvinna.

Jo, jag är helt införstådd med det.
Kanske utrryckte mig oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in