2024-03-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vissa mediciner slutar funka, det är mest högdos SSRI man tänker på. Lamictal trodde man skulle fortsätta fungera, men jag vet inte hur det har gått med det, då medicinen var ny då jag engagerade mig i den.

Min läkare ville att jag skulle fortsätta på en SSRI som inte hjälpte, jag tjatade och fick byta. Men sedan kände jag mig mer utbränd och fick då Voxra som jag fick sluta med efter några veckor. Fick alldeles för mycket ångest av den. Ritalin funkade bättre för detta, men jag gillar inte hur den får mig att känna mig. Jag trodde inte jag hade ADD men hade det.

Testat Lamictal och de sa iallafall dåförtiden att den var stabiliserande, men har inte testat den länge nog för att veta, dock var första veckan på den som att få en normal hjärna.

Det är inte OK av läkare att inte testa flera SSRI på en, för de är inte samma. När jag testat vissa ville min läkare testa antipsykotika och det var en katastrof, så gjorde inte om det.

Sedan så schizomediciner för att sova, det är många som är funderande till det. Man kanske somnar, men till vilket pris? Vissa människor på dessa blir deprimerade.

Vet du att alla diagnoser är korrekta? Ställdes de för länge sedan?

Sedan skrattar jag åt dem som tror att ta ett jobb löser allt.

Tror du lamictal slutat funka som hunörstabiliserande efter 10 år för mig? Deprimerad och ångest har jag lika mycket. Den skulle ta bort toppar och dalar, ffa dalar.
Att jobba är som att be om långsam tortyr. I mitt tillstånd kan jag inte vara ute på arbetsmarknaden.
Jag har GAD, depression, social fobi och även en släng av Aspergers syndrom
Citera
2024-03-12, 09:00
Medlem
Citat:
Vissa mediciner slutar funka, det är mest högdos SSRI man tänker på. Lamictal trodde man skulle fortsätta fungera, men jag vet inte hur det har gått med det, då medicinen var ny då jag engagerade mig i den.

Min läkare ville att jag skulle fortsätta på en SSRI som inte hjälpte, jag tjatade och fick byta. Men sedan kände jag mig mer utbränd och fick då Voxra som jag fick sluta med efter några veckor. Fick alldeles för mycket ångest av den. Ritalin funkade bättre för detta, men jag gillar inte hur den får mig att känna mig. Jag trodde inte jag hade ADD men hade det.

Testat Lamictal och de sa iallafall dåförtiden att den var stabiliserande, men har inte testat den länge nog för att veta, dock var första veckan på den som att få en normal hjärna.

Det är inte OK av läkare att inte testa flera SSRI på en, för de är inte samma. När jag testat vissa ville min läkare testa antipsykotika och det var en katastrof, så gjorde inte om det.

Sedan så schizomediciner för att sova, det är många som är funderande till det. Man kanske somnar, men till vilket pris? Vissa människor på dessa blir deprimerade.

Vet du att alla diagnoser är korrekta? Ställdes de för länge sedan?

Sedan skrattar jag åt dem som tror att ta ett jobb löser allt.

Tror du byte av sertralin till citaloprsm skulle vara något för mig att testa? Hört att många mår dåligt av sertralin
Citera
2024-03-12, 09:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Tror du lamictal slutat funka som hunörstabiliserande efter 10 år för mig? Deprimerad och ångest har jag lika mycket.

Svårt att säga men om du upplever det så, är det ju på det viset, om du mådde bra av medicinen först.
Citera
2024-03-12, 09:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Tror du byte av sertralin till citaloprsm skulle vara något för mig att testa? Hört att många mår dåligt av sertralin

Citalopram anses mycket hårdare mot depression medan sertralin anses avtrubbande. Men just SSRI är väldigt olika mellan personer.
Citera
2024-03-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Utsättningssymptomen är inte roliga. Jag blev också väldigt sjuk när jag satte ut medicinerna men jag kämpade mig igenom det. Det tog några år.
Psykofarmaka skapar extrema obalanser i kroppen och skadar den dessutom. Det tar lång tid innan kroppen läker och ställer om sig men det är möjligt.
Fortsätter du med medicineringen du har nu kommer du att åldras i förtid och få följdsjukdomar.

Hur vet du att jag kommer åldras i förtid?? Är det bevisat? Om jag jag slutar med medicinerna är det stor risk att jag blir helt emotionellt instabil och hamnar på psyket
Senast redigerad av AcuteAppendictis 2024-03-12 kl. 09:05. Anledning: Stavfel
Citera
2024-03-12, 09:51
Medlem
Citat:
Hur vet du att jag kommer åldras i förtid?? Är det bevisat? Om jag jag slutar med medicinerna är det stor risk att jag blir helt emotionellt instabil och hamnar på psyket

All kemisk stress åldrar kroppen. Du är ett levande kemiskt experiment just nu med mängder av onaturliga substanser i din kropp. Flertalet är välkända för att rubba hormoner och ge hjärnskador (minskad hjärnvolym). Även ökad risk för demens.
Jag säger inte detta för att skrämma dig egentligen, mer för att göra dig uppmärksam på att sjukvården misshandlar dig och att du lägger hela ditt eget öde i andras händer. De skiter i ditt välmående. När man inser det har man kommit en bit på vägen men det är en tuff insikt. Det enda psykiatrin gör är att följa riktlinjer och skriver ut mediciner efter symptom och biverkningar. Allt för att slippa patienten och gå vidare till nästa för att sedan gå hem. Allt är standardiserat och pillerbaserat.

Och ja du kommer att må piss ett tag om du väljer att börja trappa ut gifterna eftersom din kropp är beroende och detoxar sig själv. Inget varar för evigt.

Ditt liv, din kropp och ditt val. Jag tänker inte säga åt dig vad du skall göra. Jag berättar för dig hur det ligger till sedan får du göra som du vill. Jag märker att du är rädd och litar för mycket på läkare så jag vet egentligen redan vilket val du kommer att göra.
Citera
2024-03-12, 10:21
Medlem
Citat:
All kemisk stress åldrar kroppen. Du är ett levande kemiskt experiment just nu med mängder av onaturliga substanser i din kropp. Flertalet är välkända för att rubba hormoner och ge hjärnskador (minskad hjärnvolym). Även ökad risk för demens.
Jag säger inte detta för att skrämma dig egentligen, mer för att göra dig uppmärksam på att sjukvården misshandlar dig och att du lägger hela ditt eget öde i andras händer. De skiter i ditt välmående. När man inser det har man kommit en bit på vägen men det är en tuff insikt. Det enda psykiatrin gör är att följa riktlinjer och skriver ut mediciner efter symptom och biverkningar. Allt för att slippa patienten och gå vidare till nästa för att sedan gå hem. Allt är standardiserat och pillerbaserat.

Och ja du kommer att må piss ett tag om du väljer att börja trappa ut gifterna eftersom din kropp är beroende och detoxar sig själv. Inget varar för evigt.

Ditt liv, din kropp och ditt val. Jag tänker inte säga åt dig vad du skall göra. Jag berättar för dig hur det ligger till sedan får du göra som du vill. Jag märker att du är rädd och litar för mycket på läkare så jag vet egentligen redan vilket val du kommer att göra.

Om kemisk stress åldrar kroppen i förtid och ger demens och minskar hjärnan. Ger då inte naturlig stress utan läkemedel också dessa besvär? Vanliga människor utan mediciner kan vara ihjälstressade och se så ut.
Är det Olanzapinen du tänker på som minskar hjärnan och ger demens?
Citera
2024-03-12, 10:22
Medlem
Citat:
Citalopram anses mycket hårdare mot depression medan sertralin anses avtrubbande. Men just SSRI är väldigt olika mellan personer.

Avtrubbad har jag inte blivit av Sertralin, däremot deprimerad. Tror du Citalopram skulle hjälpa bättre. Hur verkar de olika?
Citera
2024-03-12, 10:24
Medlem
Citat:

Vad har du för diagnoser och vad hade du för mediciner? Vissa sjukdomar måste man ha medicin till, även psykiska. Varför slutade du med medicinerna?
Citera
2024-03-12, 10:37
Medlem
Citat:
Om kemisk stress åldrar kroppen i förtid och ger demens och minskar hjärnan. Ger då inte naturlig stress utan läkemedel också dessa besvär? Vanliga människor utan mediciner kan vara ihjälstressade och se så ut.
Är det Olanzapinen du tänker på som minskar hjärnan och ger demens?

Japp, all stress åldrar och förstör kroppen. Därför får man försöka läka sig från grunden.
Ja olanzapin gör det. Även benso och lyrica.
Har en känsla av att du är en man? Ditt testosteron påverkas kraftigt negativt av medicinerna vilket absolut inte är bra heller.

Citat:
Vad har du för diagnoser och vad hade du för mediciner? Vissa sjukdomar måste man ha medicin till, även psykiska. Varför slutade du med medicinerna?

ADHD, asperger, tvångssyndrom, GAD, depression, insomnia. Läkarna ville även sätta bipolär ett tag men sedan var det stopp på det där. Jag insåg att jag var feldiagnostiserad och fick bara piller efter piller.
Idag är jag helt frisk och slipper deras vidriga ”medicin”. Jag har mina upp och nedgångar som alla människor. Att vara människa innebär att lida på olika sätt. Man har ett eget ansvar att läka sig själv och ingen kommer att hjälpa en eller bry sig om en. Många har sett igenom psykiatribluffen nu med deras diagnoser och gifter.

Jag har haft för mycket mediciner för att lista. 5 olika SSRI, mirtazapin, valdoxan, quetiapin, diverse benso, , risperdal, imovane, propavan, voxra, Ritalin, concerta, elvanse.

Inte allt på samma gång. Ditt fall är extremt och du är övermedicinerad. Hade inte jag varit skeptisk och börjat tänka själv hade jag också slutat upp som du med massa preparat. Hade aldrig blivit frisk som jag är idag.

Du måste inse att psykiatrin orsakar kronisk psykisk ohälsa och skadar människor i längden.
Senast redigerad av Sockerflickan 2024-03-12 kl. 10:54.
Citera
2024-03-12, 11:22
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Hej, vill gärna ha lite input om min medicinering. Min läkare säger att det ör många som har olika mediciner. Jag är ändå fundersam om det är ”normalt” att äta så många varje morgon. Jag mår skit och ha gjort i 15 årstid. Depression ångest hjärtklappning social fobi.
Jag äter
Sertralin
Voxra
Lyrica
Lamotrigin
Olanzapin
Propanolol
Vid behov Stesolid
Jag har haft LPT i 20 år, om jag var din läkare hade jag satt in max dos Alimemazin även känd som Theralen och sen 1.8 Cisordinol. Sen nåt vid behov jag vet inte allt, kanske inderal eller iktrorivil. Det du har låter som skadligt, dels för mycket dels för skräpiga konkonkter.
Citera
2024-03-12, 11:24
Medlem
Svavelvinters avatar
Hade jag fått mixtra fritt med din läkemedelslista hade den sett ut som följande:

Stående:
Venlafaxin + Mirtazapin.

Vid behov:
Stesolid.
Propranolol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in