2024-03-11, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Intressant resonemang. Jag hänger inte i de FB-trådarna där sexsynen är mer öppen så kan inte relatera till det. Men det du skriver kring absurditeter och personliga motiv låter rimligt: man får tycka att man har ”rätt” till sex med barn, men vettigt är det icke. Kontentan hursomhelst blir, som jag ser det, att det onyanserade får företräde, vilket är beklagligt.

Onyanserat blir det även i andra riktningen, är min erfarenhet. Ty på tal om utrymme för sund, saklig granskning av Dumpen i tråden, tja, för egen del har jag så sent som senaste dygnen misstänkliggjorts för att lägga ut ”dimridå” och ha ”egenintresse” när jag har framfört kritiska synpunkter på delar av Dumpens verksamhet eller förklarat juridik, vilket är beklagligt.
Ja polariseringen känns ofta påtvingad och det från båda poler. Men jag måste understryka att den ena polen är ett ställe vars invånare jag har svårt att tänka mig samexistera med och gärna skulle se förlora sina medborgeliga rättigheter. Jag är självklart åt andra sidan, trots att varje chat och konfrontation spär på känslan av hopplöshet över hur vissa behandlar andra som förbrukningsvaror. Trots det är det är svårt att smälta de brutala konsekvenser exponeringarna får på individnivå när gäddans handlingar abrupt når deras anhöriga och närmiljö. Jag tror ändå det är bättre för dem att veta naturligtvis. Men när man ser delar av telegram-drevets beteende är det lätt att konstatera att sadism inte riktigt går att maskera ens med "sexbrottsmotståndare". Äkta empati för anhöriga går att ifrågasätta när vissa inte drar sig för att håna anhörigas utseenden, skriva på minnessidor eller ringa partners och gotta sig.

Dumpen har iaf inte mandat i vårat samhälle att göra som de gör här: https://www.instagram.com/reel/C4YOLceCpsG/?igsh=NnVyc3E5dzQ0d2Ru där mannen tvingas ringa upp sin fru på plats.
Citera
2024-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synpunktsreglering
Det är möjligt att det finns, i mitt fall kommer siffrorna från David Eberhards bok Normalt-Från vardagspsykoser till vansinnesdåd sid 80. Eberhard i sin tur refererar till boken psykiatri av Jörgen Herlofsson sid 418. Siffran som nämns är 3-20 % om det handlar om pedofiler som vill försöka få det att verka vanligare än det är kan jag inte uttala mig om.
Jag har läst åtskilligt med spaltmeter, rapporter och studier och har även personlig kontakt med en del forskare. Det finns ingen enkel lösning på problemet med pedofiler. Kemisk kastrering är det som gäller allt annat är totalt meningslöst. Du kan aldrig bota en pedofil. Dumpen har belyst problemet vilket är utomordentligt bra.
Citera
2024-03-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Här har ni länk till en studie i just dumpen och hur effektiva de är

http://mau.diva-portal.org/smash/get/diva2:1772689/FULLTEXT03.pdf

Jag försöker inte förminska de hemska brott som våldtäkt mot barn etc, men tycker dumpen kränker på rättssamhället.
Det där är inte en studie det är en C-uppsats i kriminologi av tre studenter. Ingen vidare uppsats var det ens, från en riktig B-högskola och det märktes.
Citera
2024-03-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag har läst åtskilligt med spaltmeter, rapporter och studier och har även personlig kontakt med en del forskare. Det finns ingen enkel lösning på problemet med pedofiler. Kemisk kastrering är det som gäller allt annat är totalt meningslöst. Du kan aldrig bota en pedofil. Dumpen har belyst problemet vilket är utomordentligt bra.

Att Dumpen belyst ett allvarligt problem säger jag inte emot. Jag tror dock sjöberg uttalat sig mot kemisk kastrering. Att jag tog upp den här statistiken var ett svar till en skribent som ansåg att alla med pedofil böjelse, även de som inte begår brott, borde spärras in. Jag påpekade att det i så fall kan bli väldigt många att spärra in.
Citera
2024-03-11, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Beträffande lagstiftningen och förändringar av den instämmer jag. Givetvis hade det varit önskvärt att det gick fortare på den fronten. Dumpens närvaro tjänar ett gott syfte och framförallt det här med prevention även vad gäller sexualbrott på distans. Dumpen visar ju på hur utbredd viljan att sexuellt involvera sig med människor under 15 år är. Det är något som har förvånat mig:
Frågan är ju hur många av gäddorna som verkligen har en sådan önskan från första början. Jag skulle ärligt talat tro att många av gäddorna helt enkelt är i modet att de tar vad de får. Sen borde de veta bättre, det kan jag hålla med om.

Nu har jag själv ingen önskan att ligga med en fjortonåring. Det skulle bara kännas fel på många sätt. Däremot finns det många omoraliska och/eller olagliga handlingar jag skulle göra om rätt tillfälle presenterade sig, och det tror jag gäller en överväldigande majoritet av alla människor. Det finns ett gäng människor där jag skulle överväga att trycka på dödsknappen om risken för upptäckt var noll. Men min poäng är att det inte är ett problem om tillfället har en försumbar risk att uppenbara sig. Det kommer aldrig att komma fram någon till mig och fråga om jag vill få någon av de personerna dödad och säga att han kan fixa det.

Och det jag tänker här är att de som är beredda att ligga med en fjortonåring som aktivt bjuder in till det och tar initiativ men aldrig skulle kämpa för att få till det inte nödvändigtvis är ett problem. För helt ärligt, hur många av gäddorna hade fått napp av en riktig fjortonårig tjej? Det är främst den faktorn som gör att jag betvivlar dumpens effektivitet. Det är lite som att lägga 500-lappar på marken och exponera de som tar dem som tjuvar. Man får inte behålla pengar man hittar på marken enligt lagen, men jag hade definitivt gjort det. Men jag springer inte omkring och ficktjuvar och snattar för det.

Undantag finns. En del av gäddorna gör mig mörkrädd.
Citera
2024-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Att Dumpen belyst ett allvarligt problem säger jag inte emot. Jag tror dock sjöberg uttalat sig mot kemisk kastrering. Att jag tog upp den här statistiken var ett svar till en skribent som ansåg att alla med pedofil böjelse, även de som inte begår brott, borde spärras in. Jag påpekade att det i så fall kan bli väldigt många att spärra in.
Du skrev 3-20 % har dragning till barn. Jag vill nog påstå att den siffran är fel. 3-5% är det jag läst.
Citera
2024-03-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Vadå ert? Vem menar du?

Dumpling vet jag inte heller vad det är.

Nä, det var smutskastning. Mitt problem är att du ljög om att Sanna Fiskare fått betalt för sin insändare om Dumpen.
Kan du bevisa för Pussy och oss andra som tycker du är helt fixerad vid din egen feltolkning, att Sanna inte erhöll et arvode för sitt hantverk? Jag får definitivt alltid betalt för både debattinlägg och utlåtanden i alla olika slags media. Passa också på att förklara varför du dels anser det vara så fult och dåligt att få betalt och fortsätt gärna med att faktiskt bevisa att Sanna inte fick det. Kan du det? Nej.
Citera
2024-03-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du skrev 3-20 % har dragning till barn. Jag vill nog påstå att den siffran är fel. 3-5% är det jag läst.

Jag vet inget om bakgrunden till siffrorna så jag kan inte uttala mig, det jag kan säga är att här handlade det om pedofila fantasier. Eberhard reagerar också på att 20 % är påfallande högt, han antyder att det kan beror på att man då tagit med tonåringar i begreppet och inte bara prepubertala barn.
Citera
2024-03-11, 22:07
Medlem
Citat:
Jag vet inget om bakgrunden till siffrorna så jag kan inte uttala mig, det jag kan säga är att här handlade det om pedofila fantasier. Eberhard reagerar också på att 20 % är påfallande högt, han antyder att det kan beror på att man då tagit med tonåringar i begreppet och inte bara prepubertala barn.
Tar man med tonåringar i begreppet då stämmer säkert 20%.
Citera
2024-03-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Om du inte presenterar någon källa på att barn och anhöriga har blivit hotade
Så ljuger du!
100% att du försöker att få något ”hot” mot en gädda att bli ett hot mot någon anhörig eller deras barn.
Så ja som vanligt fantiserar ni fritt.
Kom du med bevis att "Sanna" blivit hotad istället? Och nej, hennes ord är inget bevis.
Citera
2024-03-11, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Kom du med bevis att "Sanna" blivit hotad istället? Och nej, hennes ord är inget bevis.

Varför skulle inte mitt ord vara bevis nog menar du?
Citera
2024-03-11, 23:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Medianen för sexualdebut har legat över 16 år i 50 års tid, nu är den en bra bit över 17. Så sluta skriv lögner.
Nej du pratar om medelåldern för debut, jag var 26 år och drog upp den. Medianen har jag fått från en på Statistikmyndigheten SCB. Finns knappast någon på 6 år som gör debut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in