Citat:
Definitivt så. Jag tycker inte allt Dumpen gjort är kosher, men kallas ändå dumpling och blablabla av de här som också hänger på Parafila störningar-forat. De vars enda mål med sin närvaro i tråden tycks vara dem mest onyanserad av allas ironiskt nog. Enbart den enfaldigheten, oftast i par med felaktiga påståenden och en förvriden världsbild där de tror alla vill sätta på trettonåringar men ljuger om det, gör att det är omöjligt att inte säga emot. Jag tror de här individerna fått mig att bli MER positiv till Dumpen om något. Hellre dumpling än gäddling liksom.
Jag kan se en större nytta i Dumpens närvaro på nätet än vad som var innan. Men jag hade nog trott att det snabbare skulle ta sig till minst en rättegång och därmed även få en annan typ av skjuts ut i den offentliga debatten och mot förändrad lagstiftning där polisen får större befogenheter och påföljderna blir hårdare. Det har inte hänt och jag vet att många inom rättsväsendet inofficiellt tycker Dumpen rör om i grytan på ett mer positivt sätt än inte, även om det finns detaljer som är på gränsen till rättsligt vidriga. Det skrämmer mig lite också.
Jag kan se en större nytta i Dumpens närvaro på nätet än vad som var innan. Men jag hade nog trott att det snabbare skulle ta sig till minst en rättegång och därmed även få en annan typ av skjuts ut i den offentliga debatten och mot förändrad lagstiftning där polisen får större befogenheter och påföljderna blir hårdare. Det har inte hänt och jag vet att många inom rättsväsendet inofficiellt tycker Dumpen rör om i grytan på ett mer positivt sätt än inte, även om det finns detaljer som är på gränsen till rättsligt vidriga. Det skrämmer mig lite också.
Det där med att bli benämnd dumpling och så vidare är ju i sig onyanserat och jag kan tycka att tråden överlag skulle må bra av mer saklighet och nyansering, mindre av diverse epitetsmetanden till höger och vänster.
Beträffande lagstiftningen och förändringar av den instämmer jag. Givetvis hade det varit önskvärt att det gick fortare på den fronten. Dumpens närvaro tjänar ett gott syfte och framförallt det här med prevention även vad gäller sexualbrott på distans. Dumpen visar ju på hur utbredd viljan att sexuellt involvera sig med människor under 15 år är. Det är något som har förvånat mig:
Jag fick för mig redan för över ett år sedan att Dumpen, så stor som verksamheten hade blivit, snart skulle medföra ett totalt gäddstopp. Någon i gäddtråden skrev vid tiden för Napp #200 att nu är det inte långt till det magiska #242. Jag tänkte i min enfald: kan det finnas så många till!? Uppenbarligen (och mycket mer därtill)…
Jag gav henne cred.