2024-03-11, 06:25
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Definitivt så. Jag tycker inte allt Dumpen gjort är kosher, men kallas ändå dumpling och blablabla av de här som också hänger på Parafila störningar-forat. De vars enda mål med sin närvaro i tråden tycks vara dem mest onyanserad av allas ironiskt nog. Enbart den enfaldigheten, oftast i par med felaktiga påståenden och en förvriden världsbild där de tror alla vill sätta på trettonåringar men ljuger om det, gör att det är omöjligt att inte säga emot. Jag tror de här individerna fått mig att bli MER positiv till Dumpen om något. Hellre dumpling än gäddling liksom.

Jag kan se en större nytta i Dumpens närvaro på nätet än vad som var innan. Men jag hade nog trott att det snabbare skulle ta sig till minst en rättegång och därmed även få en annan typ av skjuts ut i den offentliga debatten och mot förändrad lagstiftning där polisen får större befogenheter och påföljderna blir hårdare. Det har inte hänt och jag vet att många inom rättsväsendet inofficiellt tycker Dumpen rör om i grytan på ett mer positivt sätt än inte, även om det finns detaljer som är på gränsen till rättsligt vidriga. Det skrämmer mig lite också.

Det där med att bli benämnd dumpling och så vidare är ju i sig onyanserat och jag kan tycka att tråden överlag skulle må bra av mer saklighet och nyansering, mindre av diverse epitetsmetanden till höger och vänster.

Beträffande lagstiftningen och förändringar av den instämmer jag. Givetvis hade det varit önskvärt att det gick fortare på den fronten. Dumpens närvaro tjänar ett gott syfte och framförallt det här med prevention även vad gäller sexualbrott på distans. Dumpen visar ju på hur utbredd viljan att sexuellt involvera sig med människor under 15 år är. Det är något som har förvånat mig:

Jag fick för mig redan för över ett år sedan att Dumpen, så stor som verksamheten hade blivit, snart skulle medföra ett totalt gäddstopp. Någon i gäddtråden skrev vid tiden för Napp #200 att nu är det inte långt till det magiska #242. Jag tänkte i min enfald: kan det finnas så många till!? Uppenbarligen (och mycket mer därtill)…
Citera
2024-03-11, 06:46
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ingen (det fetade), problemet är att vissa, som flertalet individer som skriver här (och det vet man för de skriver även i andra delar av FB där de mer öppet står för det), inte anser att de handlingar de gör/vill göra är övergrepp utan något de har rätt att utföra i egenskap av "män". De menar, med olika utryck för detta, att unga flickor (främst, men unga killar tycks mest antas vara villiga offer) får skylla sig själva, är lovligt byte om de redan haft sexuella kontakter eller inte far illa av att utnyttjas av äldre. De menar också att sexuellt tal och bilder inte är skadligt utan att det mer eller. mindre är mäns rättighet att skicka dylikt. Hårddraget.

I övrigt så anser jag att man kan framföra kritik mot Dumpen här, fast man i stort stöttar dem, jag är själv ambivalent. Problemet är att gäddlingsdrevet aldrig registrerar dessa nyanser och lika mycket som de i varannat inlägg skriver "man blir kallad pedofiiiiil om man inte tycker Dumpen är bäst i väääärlden", exakt deras eget retoriska MO i forumet helt utan undantag. Det skulle vara skrattretande om det inte var så uppenbart vilket typ av störda människor det här är. Jag har kontaktats och fått påstått säkert att två av skribenterna här (tre nick) är gäddor och vilka det är. Jag bad om bevis som jag till viss del fick och är nog ganska övertygad. Det spelar inge roll, de har rätt att skriva här men det belyser motiven bakom retoriken, det finns inget utrymme för sund granskning av Dumpen när absurda påståenden hela tiden måste bemötas från individer som uppenbart har personliga skäl att bombardera med överdrivna och falska påståenden. De förstår inte ens att deras beteende i längden ligger dem i fatet.

Intressant resonemang. Jag hänger inte i de FB-trådarna där sexsynen är mer öppen så kan inte relatera till det. Men det du skriver kring absurditeter och personliga motiv låter rimligt: man får tycka att man har ”rätt” till sex med barn, men vettigt är det icke. Kontentan hursomhelst blir, som jag ser det, att det onyanserade får företräde, vilket är beklagligt.

Onyanserat blir det även i andra riktningen, är min erfarenhet. Ty på tal om utrymme för sund, saklig granskning av Dumpen i tråden, tja, för egen del har jag så sent som senaste dygnen misstänkliggjorts för att lägga ut ”dimridå” och ha ”egenintresse” när jag har framfört kritiska synpunkter på delar av Dumpens verksamhet eller förklarat juridik, vilket är beklagligt.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-11 kl. 06:58.
Citera
2024-03-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att låtsas måna om anhöriga samtidigt som man uppför sej så här illa mot en anhörig går inte ihop. Du är genomskådad.

Jag imponeras av att du ens har tid att lusläsa alla inlägg för att föra fram din mission.
Citera
2024-03-11, 14:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ingen (det fetade), problemet är att vissa, som flertalet individer som skriver här (och det vet man för de skriver även i andra delar av FB där de mer öppet står för det), inte anser att de handlingar de gör/vill göra är övergrepp utan något de har rätt att utföra i egenskap av "män". De menar, med olika utryck för detta, att unga flickor (främst, men unga killar tycks mest antas vara villiga offer) får skylla sig själva, är lovligt byte om de redan haft sexuella kontakter eller inte far illa av att utnyttjas av äldre. De menar också att sexuellt tal och bilder inte är skadligt utan att det mer eller. mindre är mäns rättighet att skicka dylikt. Hårddraget.

I övrigt så anser jag att man kan framföra kritik mot Dumpen här, fast man i stort stöttar dem, jag är själv ambivalent. Problemet är att gäddlingsdrevet aldrig registrerar dessa nyanser och lika mycket som de i varannat inlägg skriver "man blir kallad pedofiiiiil om man inte tycker Dumpen är bäst i väääärlden", exakt deras eget retoriska MO i forumet helt utan undantag. Det skulle vara skrattretande om det inte var så uppenbart vilket typ av störda människor det här är. Jag har kontaktats och fått påstått säkert att två av skribenterna här (tre nick) är gäddor och vilka det är. Jag bad om bevis som jag till viss del fick och är nog ganska övertygad. Det spelar inge roll, de har rätt att skriva här men det belyser motiven bakom retoriken, det finns inget utrymme för sund granskning av Dumpen när absurda påståenden hela tiden måste bemötas från individer som uppenbart har personliga skäl att bombardera med överdrivna och falska påståenden. De förstår inte ens att deras beteende i längden ligger dem i fatet.
Lagar ska följas, det finns en anledning att de finns. Det jag kan tycka är att den allmänna uppfattningen att alla tar skada vid sex som underårig, om så är, varför höjer de inte åldern, om 14 och 11 är skadligt borde nästan 15 och 01 vara det också. Medianen för debut är 15 år, viket kanske gör att en 40 % debuterat innan 15. Samhället borde drösa med skadade personer? Med detta menar jag inte att det är lämpligt, speciellt inte att äldre raggar yngre.

Jag har anklagats för att vara gädda via PM, och även vilken gädda ibland.

Inte heller Dumpen anser sexuellt språk och bilder är skadliga, då de publicerar dessa. Tänker främst på de anhöriga barnen.

Jag erkänner, jag anser det inte är lika allvarligt som Sara och Patrik tycker det är, och det på goda grunder, men att en del barn skadas är helt klart. Men det borde finnas enormt många skadade efter det glada 60 talet, men det gör det inte.
Citera
2024-03-11, 14:36
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Lagar ska följas, det finns en anledning att de finns. Det jag kan tycka är att den allmänna uppfattningen att alla tar skada vid sex som underårig, om så är, varför höjer de inte åldern, om 14 och 11 är skadligt borde nästan 15 och 01 vara det också. Medianen för debut är 15 år, viket kanske gör att en 40 % debuterat innan 15. Samhället borde drösa med skadade personer? Med detta menar jag inte att det är lämpligt, speciellt inte att äldre raggar yngre.

Inte heller Dumpen anser sexuellt språk och bilder är skadliga, då de publicerar dessa. Tänker främst på de anhöriga barnen.

Jag erkänner, jag anser det inte är lika allvarligt som Sara och Patrik tycker det är, och det på goda grunder, men att en del barn skadas är helt klart. Men det borde finnas enormt många skadade efter det glada 60 talet, men det gör det inte.

Byxmyndighetsåldern finns för att skydda barn från vuxna som kan grooma dom och sedan utnyttja dom sexuellt (våldtäkt)

Tyvärr finns det massvis med människor som mår dåligt pga att dom blivit våldtagna som barn, det är bara det att dom hörs och syns inte, en del skäms så mkt att dom inte vågar prata om det medans andra redan är döda
Citera
2024-03-11, 15:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Byxmyndighetsåldern finns för att skydda barn från vuxna som kan grooma dom och sedan utnyttja dom sexuellt (våldtäkt)

Tyvärr finns det massvis med människor som mår dåligt pga att dom blivit våldtagna som barn, det är bara det att dom hörs och syns inte, en del skäms så mkt att dom inte vågar prata om det medans andra redan är döda
Visst, förstår varför ålderskravet finns, både som signal, och för att förhindra. Men detta att så många mår dåligt?? Dels vet man inte hur vanligt det är med underåriga och äldre. Sen att det finns de som mår dåligt, men hur många de är vet man inte, det är bara en tro bland Dumpenfolket att det är omfattande. De som mår dåligt bör belysas, men att röra om så totalt som Dumpen gör, är inte rimligt.
Citera
2024-03-11, 15:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Kan ju vara detta som utlöst detta, arga mail från Sara, stutsar tillbaka på Dumpen.
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/r9wvn55j/oc-1m1kr_s_23
Länken fungerar visst inte. Corren har tagit bort bild på sanna också i en annan artikel.
__
Ett infekterat bråk har blossat upp mellan de som av riksmedia har kallats för pedofiljägare. När en person som utger sig representera PHS kontaktar Dumpen och bjuder in till framtida samarbete, utbryter ett hätskt mejlgräl som Corren har tagit del av.
Det där är väl något helt annat?
Citera
2024-03-11, 15:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Vad är gäddling för något? Låter som något av dina paranoida påhitt.

Du beskyllde Sanna Fiskare för någon slags ekonomisk vinning i samband med avhopp och etc-artikel, men vägrade sen att klargöra vad du menade.

Det tycker jag var skamligt gjort. Länken hittade jag för att hon själv la upp den här.
Vad otrevlig du är.
Gäddling är motsvarigheten till ert dumpling. Kunde du inte lista ut det?

jag beskyllde henne inte för någonting, hur läser du människa? Jag gav henne cred.
Vad är ditt problem egentligen, att någon tjänar en hacka?
Citera
2024-03-11, 15:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Jag imponeras av att du ens har tid att lusläsa alla inlägg för att föra fram din mission.
Även fast jag har jobbat hela helgen så blev det tid över för häst, hund och lusläsa alla inlägg.
Citera
2024-03-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kan inte förstå varför Sara inte förtydligar Dumpens ekonomi så hade vi sluppit alla dessa diskussioner och spekulationer. Hon har ju varit öppen med allt annat negativt om sitt liv så varför dölja ekonomin. Lägg alla korten på bordet så är luften rensad.

Dumpens ekonomi går knappast ihop. De bor på hotell (ser inte ut som vandrarhem) land och rike runt och så bensinkostnader på det, kan knappast komma in så mycket swish att detta täcks plus löner.
Citera
2024-03-11, 16:57
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Dumpens ekonomi går knappast ihop. De bor på hotell (ser inte ut som vandrarhem) land och rike runt och så bensinkostnader på det, kan knappast komma in så mycket swish att detta täcks plus löner.
Ja timpenningen lär vara under minimilön.
Citera
2024-03-11, 17:04
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:

Medianen för sexualdebut har legat över 16 år i 50 års tid, nu är den en bra bit över 17. Så sluta skriv lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in