2024-03-11, 18:15
Medlem
Lösningen på hela detta problemet är kanske att vi alla knarkare får börja skicka runt en hel del brev som innehåller spår av narkotika som hundarna kommer reagera på men där man inte kommer kunna säkra några nämnvärda mängder narkotika som kan användas för att anklaga mottagaren för försök till narkotikaköp. Om vi kunnat samla ihop ett rejält gäng knarkare som skulle kunna gå och lägga typ 10-20 brev på lådan per dag där man lägger in ett papper i kuvertet som man gnidit mot lite gräs eller amfetamin eller liknande, så hunden får nåt att reagera på. Skulle vi bli några tusen personer som gjorde detta dagligen skulle det genast bli mycket besvärligare för dom att söka med hund efter paketen.
Citera
2024-03-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Lösningen på hela detta problemet är kanske att vi alla knarkare får börja skicka runt en hel del brev som innehåller spår av narkotika som hundarna kommer reagera på men där man inte kommer kunna säkra några nämnvärda mängder narkotika som kan användas för att anklaga mottagaren för försök till narkotikaköp. Om vi kunnat samla ihop ett rejält gäng knarkare som skulle kunna gå och lägga typ 10-20 brev på lådan per dag där man lägger in ett papper i kuvertet som man gnidit mot lite gräs eller amfetamin eller liknande, så hunden får nåt att reagera på. Skulle vi bli några tusen personer som gjorde detta dagligen skulle det genast bli mycket besvärligare för dom att söka med hund efter paketen.

Problemet är väl att kontroller sker utan hund också. Jag antar att personal på Postnord kommer bli duktigare att identifiera knarkbrev med tiden också. Befogenheterna dom har är ju rätt nya. Det skulle vara intressant att veta hur många av de 7 miljoner brev som skickas varje dag kvalificerar sig som potentiella knarkbrev.
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 18:38.
Citera
2024-03-11, 18:44
Medlem
Tyvärr ingen scam. Polaren fick detta brev förra veckan. Han ringde polisen och frågade vad fan de gällde. Enda dom sa var att innehållet förstörs om han inte gör anspråk på det inom två veckor. Verkar inte hända nånting mer än så. Händer kanske mer om det är större mängder. Hur fan ska dom bevisa vem som har beställt egentligen. Ä ju tämligen omöjligt?

https://delafil.se/782bd081a56588c4/Snapchat-1070545155.jpg
Citera
2024-03-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bipsal
Jag trodde det. Det är en riktigt bra in times vendor som har funnits i 10 år. Psykedelika var det enda som fick mig att bli sjukskriven, jag skulle bli devesterad om den blev beslagtagen

Vad är en ”in times vendor ”
Citera
2024-03-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godeman
Tyvärr ingen scam. Polaren fick detta brev förra veckan. Han ringde polisen och frågade vad fan de gällde. Enda dom sa var att innehållet förstörs om han inte gör anspråk på det inom två veckor. Verkar inte hända nånting mer än så. Händer kanske mer om det är större mängder. Hur fan ska dom bevisa vem som har beställt egentligen. Ä ju tämligen omöjligt?

Har han inte haft med polis att göra tidigare när det kommer till narkotika kommer han inte torska så länge han nekar. I värsta fall kanske polisen kommer och knackar på och tar med på provtagning eller söker igenom bostaden. Antagligen kommer inget hända men folk har fått besök för samma sak så var ren och ha städat hus ett tag. Kommer polisen så ska han neka precis alla ledande frågor dom kommer ställa om narkotika. Han ska inte ens medge till att ha testat ett bloss cannabis i sitt liv.
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 19:13.
Citera
2024-03-11, 19:12
Medlem
Alla mina brev kommer fram som vanligt efter 2-3 dagar, inget strul.
Gäller nog att handla utav rätt säljare vilket man såklart inte kan veta.
Några säljare drar väl såklart nytta av det här och selektivt scammar.
Nu beställer jag iofs endast tabletter och det kanske är svårare att upptäcka än sådant som luktar, vad vet jag.
Dom vill väl att man ska ut och köpa av random snubbe på gatan istället och läkarna har ju slutat skriva ut det man egentligen behöver mot sin värk eller ångest m.m.
Citera
2024-03-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Alla mina brev kommer fram som vanligt efter 2-3 dagar, inget strul.
Gäller nog att handla utav rätt säljare vilket man såklart inte kan veta.
Några säljare drar väl såklart nytta av det här och selektivt scammar.
Nu beställer jag iofs endast tabletter och det kanske är svårare att upptäcka än sådant som luktar, vad vet jag.
Dom vill väl att man ska ut och köpa av random snubbe på gatan istället och läkarna har ju slutat skriva ut det man egentligen behöver mot sin värk eller ångest m.m.

Man undgår ju kontrollerna dom gör med hundarna åtminstone. Det sker tydligen några kontroller med hund på vissa större terminaler ett par gånger i månaden. Kanske sker detta närapå eller under helgen men det är bara en gissning. Skulle verkligen vilja ha statistik på hur många beslag är pga hundar på terminaler kontra sorteringspersonal eller brevbärare som kontrollerar och anmäler.
Senast redigerad av bongx 2024-03-11 kl. 19:24.
Citera
2024-03-11, 19:24
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godeman

Låter som något en vendor som försöker scamma kunder med fake:ade beslagsnotiser skulle säga.
Citera
2024-03-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskdumrik
Återigen den här typen av formulering: "Gör ni av någon anledning anspråk..."

Det där är bonnigt talspråk. Vadå "av någon anledning"? Allting man gör, gör man väl alltid av någon anledning?

Denna formulering fanns även i ett annat brev i en annan tråd, men det brevet var även fullt med en massa andra misstänksamma formuleringar av typ talspråk, samt en del grammatiska fel.

Det behöver ju inte betyda att brevet/breven är fake, men det är värt att notera.
Vad tror du det är för typer som sitter och knappar bakom tangentborden på våra polishus egentligen? Det är inga stjärnor direkt kan jag lova dig!

Angående felaktiga diarienummer kan jag tänka mig att polisen inte orkar eller anser det värt att registrera alla nya ärenden då det verkar vara en jäkla massa beslag just nu och det finns nog bara resurser för att följa upp en en hundradel.

Ni som fått brev från polisen borde också komma ihåg att det är bra. Då är risken för husis NOLL. Fick själv denna självklarhet påpekat till mig när jag nojjade som värst.
Citera
2024-03-11, 20:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Detta skall bli intressant o följa då vi är tusentals som beställer lagliga cannabinoider varje vecka.

Dessa finns idag lagliga i både buds o hasch form samt vape o gummis.

Hur skall man särskilja dessa från olaglig narkotika?

Skall alla lagliga shoppar nu få strul med leverans så lär ju den affärsiden va dömd o dö ut sedan blir det bara mer irl kiosker.

Näthandel med real deal ur på gatan igen..

Vilken röra
Senast redigerad av Bluebeast72 2024-03-11 kl. 20:15.
Citera
2024-03-11, 20:18
Medlem
fredrochas avatar
Bara läst första sidan... Men, detta hände min granne/polare i slutet på förra veckan. Exakt lika dant brev.
Detta är ingen kappvändning: Min första tanke var "kuken" - tätt följt av öh nåt känns konstigt, vore ju smart att skicka polisbrev som vendor, elr?

Ps. Vendorn svarar ej trots policy att åtgärda beslagtagna försändelser.
Citera
2024-03-11, 20:20
Medlem
Har det blivit några husisar än?

Mycket möjligt att polisen kör all in listan de har. Hade varit nojjig om jag fanns med där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in