2024-03-11, 01:09
Avslutad
Sedan bara för info:

Jag var tidigt ut på FS gen1. Har handlat mer eller mindre regelbundet sedan dess. Jag har genom åren tappat 2-3 försändelser. Nu neställer jag nästan enbart grälle men det brukar vara riktigt bra packat ändå.
Citera
2024-03-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Det där brevet är 100% fake.

1) på "riktiga" brev står det alltid K-nummer eftersom allt in och ut från myndigheter diarieförs.

2) Det finns alltid en ansvarig handläggare.

3) Loggan är inte svartvit.

4) Brevet är inte "skrivet" utan det finns färdiga mallar som de använder.

Det finns många fler fel men dessa är de stora.

Så det är nog scam's precis som många säger.
Med närmare titt, ska det inte alltid även stå namn på mottagaren ärendet gäller på brevet? Har aldrig sett att det står mottagarens namn på dom här alls

Om inte snutten vem är det isåfall som ligger bakom dom här breven???
Citera
2024-03-11, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Med närmare titt, ska det inte alltid även stå namn på mottagaren ärendet gäller på brevet? Har aldrig sett att det står mottagarens namn på dom här alls

Om inte snutten vem är det isåfall som ligger bakom dom här breven???

Finns bara två alternativ och det är någon från PostNord ELLER vendor'n. Knarkare är ju inte direkt kända för att vara ärliga tyvärr
Citera
2024-03-11, 04:12
Medlem
davetheslaves avatar
Polisen försöker skrämma upp folk att erkänna brott. Det är ju inre olagligt att få knark postat hem till sig, men en annan femma om man erkänner köpet.
Citera
2024-03-11, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Där har vi äntligen första beviset på att någon faktiskt fått sitt paket beslagtaget och att brevet kommer från polisen.
Hur kan man vara 100% säker på de undrar säker vän av ordning, och det kan jag förklara.
1 - det är en kuvert med fönster där din adress syns (typiskt myndighetsbrev)
2 - Kuvertet som brevet kom i, är ett fristående kuvert som har Polisen samt deras logga printat på sig.
3 - det är även tryckt med frankeringsmaskin (om du vill kan du så klart genom uppgifterna som finns på frankeringen att det är polisens)
Brevet i sig innehållet inte heller några ”hot” om repressalier eller någon önskan att man ska ringa o prata med dom. Utan det är bara en förenklad delgivning där man säger att du fått ett brev adresserat till dig beslagtaget med vad som misstänks vara droger, du har rätt (juridiskt alltså) att göra anspråk på paketet - detta kan man ju göra t.ex om man beställt något helt lagligt men som ser suspekt ut. Du måste då inom dessa 14 dagar kontakta polisen och göra anspråk på paketet. Du kommer då behöva uppge vad det är i paketet, paketet skickad sen till SFC för provtagning och skulle det visa sig vara något lagligt kommer du sedan få brevet.
Är det däremot så att du vet att det är olagligt så gör du bäst i att hålla käft i dessa 14 dagar.
När dessa 14 dagar gått över så kommer ditt beslag att förverkas och då du inte delgivits någon misstanke för brott så läggs även ju utredningen ner i samband med det

Det skickas INTE till NFC för analys!
Citera
2024-03-11, 07:30
Medlem
svartbergstops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bipsal
Fyfan, har precis beställt lappar vad är oddsen för att vi blir beslagt?
Om du beställt från en rimlig vendor absolut 0.0001% chans. Köper LSD hela tiden aldrig haft några problem. Lappar är små, utan smak, lukt eller direkt synliga om man gömmer dom korrekt.
Citera
2024-03-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Dom som har ringt och frågat har fått svar att diarienummer på brevet är äkta men detta nummer behöver inte vara kopplat till ett enskilt fall just för den personen

De brev som florerat i andra forum har de visat sig att de alla hade samma diarenummer, till ett gammalt fall orelaterat till droger.

E: var över en månad sen.
Senast redigerad av firmahasten 2024-03-11 kl. 08:06.
Citera
2024-03-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Troligare är;

- FS läcker/är infiltrerat/övertaget av polisen
- BTC vendor har larmat.

Ska tilläggas att mitt konto på Coinbase stängdes av för några veckor sedan av oklar anledning. Jag har använt den nån gång bara för att köpa till FS då min vanliga handlare låg nere.

Konstigt, mitt coinbase konto avslutades också nyligt (jan-feb) pga "Terms of service"-brott från min sida, har inte använt coinbase/crypto sedan 2020 så jag tyckte det var väldigt konstigt.

"Upon careful review, we believe your account has engaged in prohibited use in violation of our Terms of Service and we regret to inform you that we can no longer provide you with access to our service."
Citera
2024-03-11, 10:28
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Japp, exakt så. Bifogar bild på brevet och ett väldigt hårt hanterat kuvert (blev lite irriterad, heh ). Det låg ett a4 med namn och adress också i brevet vilket jag av naturliga skäl inte vill visa.

https://ibb.co/526xFg4

Återigen den här typen av formulering: "Gör ni av någon anledning anspråk..."

Det där är bonnigt talspråk. Vadå "av någon anledning"? Allting man gör, gör man väl alltid av någon anledning?

Denna formulering fanns även i ett annat brev i en annan tråd, men det brevet var även fullt med en massa andra misstänksamma formuleringar av typ talspråk, samt en del grammatiska fel.

Det behöver ju inte betyda att brevet/breven är fake, men det är värt att notera.
Citera
2024-03-11, 10:39
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Polisen försöker skrämma upp folk att erkänna brott. Det är ju inre olagligt att få knark postat hem till sig, men en annan femma om man erkänner köpet.

En beslagtagen försändelse med narkotika, samt kanske ett utdrag från din bank som visar på överföringar till en krypto-exchange, skulle inte förvåna mig om det räckte som bevis för den numer olagliga handlingen "försök till narkotikabrott".

Lägg där till eventuella bevis för att du laddat ned Tor, eller surfat genom Tor. De kanske rentav kommer hem till dig, och rannsakar ditt hem eller kroppskemi. Du kanske har någon tidigare narkotikarelaterad dom, eller kanske har sökt hjälp för missbruksproblematik. Allt sådant är försvårande i ett narkotikabrottsmål.

Det är inte särskilt höga krav för att man ska bli dömd för narkotikabrott. Frågan är snarare om resurserna finns till.
Citera
2024-03-11, 11:22
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Japp, exakt så. Bifogar bild på brevet och ett väldigt hårt hanterat kuvert (blev lite irriterad, heh ). Det låg ett a4 med namn och adress också i brevet vilket jag av naturliga skäl inte vill visa.

https://ibb.co/526xFg4

Har fått hem exakt samma brev efter en utebliven leverans. Dock ingen A4 med namn och adress till mig i brevet, utan bara en förtryckt lapp med namn, adress etc på kuvertet. Diarienummer etc står längst upp i brevet precis där du blurrat det och brevet är formulerat på exakt samma sätt. Fortfarande har inte SÄPO eller insatsstyrkan slagit in dörren men vem vet, det kanske kommer snart
Citera
2024-03-11, 11:35
Medlem
KjellKjellborns avatar
Beställde cannabis var väl 10g eller något på flugsvamp innan det stängdes ner. Tror nog aldrig sakerna skickades. Men det var 1100 spänn man aldrig kommer att se igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in