2024-03-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.pigpelt
Uppenbarligen finns det 2 läger i det hela som har hänt, dom som är för och dom som är emot..
Gissa vilken grupp jag står stolt med? 🫡🐽

Till er som snackar om att vi som är emot inte ska kolla fram till den 19:e ABSOLUT inga problem kommer nog dröja längre än så för mig innan jag vill se aset igen, det är väl för fan lite det som är målet? Att vi ska just slippa ha dåren lös på internet. Eller har jag missat HELA poängen?

Och jag vågar ju nästan ta och skryta med att jag har banne mig ett liv och fritid utanför bumbis bubbla..
(Tro det eller ej.) chockerande right?

Jag vill inte dåren något gott så dra inte in mig till den sidan heller.
Att det skulle vara av anledningarna att samla bevis eller för att idioten skulle må bättre av att vara online och interagera med människor så vi gör henne en tjänst….broder….syster….nej…..kom igen….

Många av er vill nog att skiten ska fortsätta för man får sina dagliga asgarv åt drottningen av dagcenter och jag fattar hela den grejen rakt av, men kom igen vi alla hade kunnat ägna oss åt något vettigt och helt annat fram tills den 19:e (eller tills hon lyckades tigga loss av någon annan.)

Skiter i ifall det var swish eller en påfyllning på telefonen, lika jävla illa iallafall.
Skiter i vem/vilka i ”sekten” som samlade ihop till muppen, lika jävla illa iallafall.
Jag är inte arg, jag är besviken 😂😂 som allas mammor hade sagt.

Kunde inte bry mig mindre om ifall klandervärd följde bumbi slaviskt på OF ”det får stå för han”
Lägger ingen vikt i hans preferenser, smaken är som baken…delad.
Visst blir det dubbelmoral även det så det bara skriker om det, men känns lite mer privat om nu så är fallet.

Nu ska jag börja förbereda frukost och göra mig klar för dagen.
(Och njuta av en bumbifri vecka)

#SUPPORTAINTEBUMBI #GÖRINTEPENGARPÅMUPPAR #SVINETÄRBESVIKEN #LSS #TIMEWILLTELL
Ja håller med det finns ett bumbi fritt liv. Här är mycket snack och liten verkstad. Klander gjorde fel tillsammans ned det sina vad händer nu i förlängningen av dramat..jag ser ett scenario där bumbi avblockar vilt. Sen kommer spelsugen. Nu när hon har en hake på klander tar hon nya tag ny press. Vill ha nya pengar. En vecka internet men resterande dagar till "lön" bidraget vem fyller på då när hon gråter tjatar jo mer press jag hänger ut dig klander om du inte laddar på bumbi har vinsten av detta o kommer nu starta tigga kampanjen så fort hon hinner det alla ville få stopp på. Överförmyndare jobbar på nytt ärende till rätten. Förvaltare mm inte bara för hyran. Bumbi hinner ställa till mycket skada under denna tid. Vi är många som känner till hennes sätt o har större verkstad än få se henne på yt stream. Själv är jag blockad på så många konton so what. Ser ändå henne dagligen utan stream. Tänk längre än näsan räcker klander. Du gjorde en otjänst du kommer märka av länge
2024-03-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Haha men vänta lite nu. Klandervärd såg en chans att bli av med de två blocken hon hade på honom och få ett slut på att hon hängde ut honom med namn och telefonnummer som hon sa att hon skulle fortsätta med varje dag.

Ja han betalade eller rättare sagt sekten betalade utpressaren lösensumman.
Vilket inte är olagligt men moraliskt vedervärdigt, dessutom är utpressaren dokumenterat psykisksjuk.
Nu kommer hon garanterat göra det igen mot någon stackare.

Kontot tömt, sparkontot tömt det hon tiggde efter det är även det borta, således hennes val att inte lägga undan 199-399:-.
Hon brände medvetet upp 67-70K (bara hon vet exakt summa) med vetskap att det finns fler suckers på internet.

Vi är många som bara gjort nya konton när vi blivit blockade av maliciös personer som bumbi.
Om du lämnar ut ditt telefonummer kopplat till ditt namn lycka till med bumbi, till och med hon tycker att du är en idiot och hon njuter i fulla drag!

Best regards och en underbar vår eller vårvinter vecka beroende på vart i landet du bor.
Medlem
Det är väl drygt 90% som tycker klandervärd gjorde fel. Så skulle inte kalla det två läger. Är fortfarande förbluffad av att vissa som hängt här i månader som tycker det var en jättebra idé att betala hennes internet. Sen de mest korkade argumenten "Klandervärd gör som han vill" "Hade inte klandervärd gjort det hade någon annan"

Men ni gillar väl Emelie någonstans där inne. Många hade sett fram emot att ha henne utan internet. Grattis, ni sabbade det
2024-03-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddevilsmom
Om du hängt med på sistone så har det hänt en hel del med dumbi som borde skötts så mycket bättre. Vi vill veta vad som händer för att kunna gå vidare med det. Men då räknar jag med att du inte kollar på bumbi fören den 19
Så ni tycker att det är värt att gå ihop med en betalning på internet åt henne då är ni ett gäng idioter som har gjort det helt ärligt ni tänker ju inte med eran hjärnceller över huvud taget
2024-03-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhumlebumle
Ja håller med det finns ett bumbi fritt liv. Här är mycket snack och liten verkstad. Klander gjorde fel tillsammans ned det sina vad händer nu i förlängningen av dramat..jag ser ett scenario där bumbi avblockar vilt. Sen kommer spelsugen. Nu när hon har en hake på klander tar hon nya tag ny press. Vill ha nya pengar. En vecka internet men resterande dagar till "lön" bidraget vem fyller på då när hon gråter tjatar jo mer press jag hänger ut dig klander om du inte laddar på bumbi har vinsten av detta o kommer nu starta tigga kampanjen så fort hon hinner det alla ville få stopp på. Överförmyndare jobbar på nytt ärende till rätten. Förvaltare mm inte bara för hyran. Bumbi hinner ställa till mycket skada under denna tid. Vi är många som känner till hennes sätt o har större verkstad än få se henne på yt stream. Själv är jag blockad på så många konton so what. Ser ändå henne dagligen utan stream. Tänk längre än näsan räcker klander. Du gjorde en otjänst du kommer märka av länge

Det är helt sant. Jag tar för givet att hans anhängare kommer dela pengarna som Bumbi anser hon har rätt till.

Jag har följ Bumbi länge. Hon kommer hota klandervärd att hänga ut honom och klandervärd kommer hota att han kommer hänga ut de som var med om lägga ihop 200 kr.
Folk har varnat folk för att ge Bumbi pengar.
Klandervärds och anhang måste ha samma iq eftersom de inte fattar att deras namn kommer hängas ut överallt och alla som följt Bumbi ett tag, de vet hur jävla arg hon kan bli och beter sig som en 2 åring, hon saknar helt vett och sans.
2024-03-11, 12:45
Medlem
Tycker det har gått för långt sen länge. Personligen har jag släppt ilskan jag hade på Bumbi, och rekommenderar starkt till de som känner sig så illa berörda till att ta ett steg tillbaka. Hon behöver inte oss för att begå misstag. Livet hinner ifatt henne så som det gör alla andra.

Att driva på så som vissa gör här är helt oacceptabelt enligt mig. Jag gissar på att jag kommer få flera som blir sura på mig pga mina åsikter, men så får det vara. Jag har precis förlorat två närstående och jag har blivit påmind vad som är viktigt och inte. Det skrämmer mig hur vissa här är som besatta av vad andra gör och inte. Vet inte vad ni går igenom, men snälla, kasta inte hat mot varandra. Jag är ganska säker på att alla här inne har ungefär samma tankar och åsikter, rättvisa angående bumbis FK, att hon ska sluta spela och få ordentlig hjälp m.m.

Menar inget illa mot någon av er, tycker det är så tråkigt att se folk oense när de flesta egentligen vill samma sak
2024-03-11, 13:18
Medlem
Jag struntar i vilket ang betalning till internet.
Jag är egoistisk och vill veta om bumbi talat om beskedet godman skulle komma med igår?

Så bråka vidare nu vuxna människor.
2024-03-11, 13:26
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katlass
Jag struntar i vilket ang betalning till internet.
Jag är egoistisk och vill veta om bumbi talat om beskedet godman skulle komma med igår?

Så bråka vidare nu vuxna människor.

Med lite otur var det väl bara skitsnack i vanlig ordning, jag menar vad för sorts beslut kommer på en söndag?
Men men kan ju vara så att Sveriges sämsta förvaltare bara hade tid då?
2024-03-11, 13:47
Medlem
Citat:
Med lite otur var det väl bara skitsnack i vanlig ordning, jag menar vad för sorts beslut kommer på en söndag?
Men men kan ju vara så att Sveriges sämsta förvaltare bara hade tid då?
Jadu jag vet inte. På bumbi lät det som hon skulle fundera över om hon ville vara kvar som godman. Hon pratade om det vid flera tillfällen. Alltså inget myndighetsbeslut. En godman jobbar alla veckodagar
2024-03-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escorpiao
Kommer hon att tigga/låna pengar till spel redan i natt? Hur ska hon få sin tillfredsställelse (läs orgasm) närmaste dagarna? Vem ska hon skada, plåga (psykiskt), outa, förnedra, bedra på pengar till spel tiden fram till den 19. Din syster eller din bror kanske din handikappade kusin, dina gamla föräldrar eller annan när o kär är hennes nästa offer? Hur kommer du då att känna för ditt beslut att möjliggöra hennes beteende? Tänk på att allt interagerande möjliggör henne, ger henne tillfredsställelse och bränsle framåt. Hon ska bort från socialamedier PUNKT

Använd eran energi till att få fram ett jobb, ett grupp boende, regelbundna terapisamtal och dagcenter, hon behöver socialkontakt inte bara prata med skuggorna bakom spegeln eller en tyst livestream där chatten aldrig svarar. Få kommunen att hjälpa henne, slösa inga mera pengar och tid på domstolar det tåget har gått. Prata inte utan kontakta FK, skatteverket, kommunen och länsstyrelsen och framför allt ge henne inga pengar/tanka inte på hennes kontantkort på söndag nästa vecka.

Hon är rädd för tystnaden och ensamheten och det är inget konstigt med det, men hon skadar många oskyldiga för att nå sina mål sin tillfredsställelse. Så det hade vart bra att vara utan internet i 2 veckor, tvingat henna att uppsöka biblioteket, torget och andra gratis surf i vår solen. Gjort är gjort och kan tyvärr inte tas tillbaka, nu spelar det ingen roll om det var klandervärd ensammen eller en grupp, klandervärd får bära skulden för all framtid eftersom ni inte gick ut direkt och sa hur det gick till och viktigast av allt varför och hur ni tog beslutet! Spekulationerna i V's TT live fick bli sanningen som alla kommer att minnas sant eller falsk så blev det.
Utpressad eller inte klandervärd är den klandervärda.

Best regards
Karma som är på dåligt humör så det kommer mera. "Den som sig i leken ger får leken tåla"

Det är EXAKT det vi gör.
Som nån skrev så här kommer ett inlägg från Ddevilsmom. Men ni är så trångsynta så ni har redan bestämt er. Innan vi i den här gruppen hann snacka ihop oss om den oväntade shitstormen som blev så hade Veronica och co haft domstol och bestämt att det var klandervärd själv och att det låg en tanke bakom. Tex att han prenumerera på hennes OF. En sanning som gjordes av Veronica och co's spekulationer och det är verkligen inte sanningen. Det låg heller ingen utpressning bakom beslutet. Man sköt budbäraren så att säga. Och det är ingen idé att försöka förklara eller bemöta era inlägg. Så aktiv som den här tråden blev på ett dygn har den inte varit på flera veckor. Så fortsätt gärna er shitstorm och era upprörda inlägg men försök åtminstone att läsa dessa rader
.
*Klandervärd var bara budbäraren och förtjänar inte nån av den skit ni kastar
*KV har INTE blivit utpressad av bumbi.
*KV prenumererar INTE på hennes OF
*Ingen swish skickades, hennes telefon fylldes på
*Vårt huvudsyfte med beslutet var inte att stötta att bumbi spelar och tigger. Men ni kommer ändå inte lyssna på syftet bakom.

Så, nu kan ni fortsätta er shitstorm. Varsågoda
2024-03-11, 13:52
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katlass
Jadu jag vet inte. På bumbi lät det som hon skulle fundera över om hon ville vara kvar som godman. Hon pratade om det vid flera tillfällen. Alltså inget myndighetsbeslut. En godman jobbar alla veckodagar

Alright då är jag med, fast då måste ju Jossan ha felinformerat dumbi innan då?
Då dumbi ringde henne maniskt i början sa hon att på helgerna var hon ledig och kunde inte prata hela tiden då. Vill minnas mig ha hört drottningen säga det i en live. Då var hon ju dock förvaltare
(om skillnaden är märkbar.)
2024-03-11, 14:05
Medlem
Citat:
Alright då är jag med, fast då måste ju Jossan ha felinformerat dumbi innan då?
Då dumbi ringde henne maniskt i början sa hon att på helgerna var hon ledig och kunde inte prata hela tiden då. Vill minnas mig ha hört drottningen säga det i en live. Då var hon ju dock förvaltare
(om skillnaden är märkbar.)
Ja alltså det är ju upp till förvaltaren/godmannen att bestämma sånt. Och ofta brukar det vara att helger så ringer man inte i onödan. Men om godman kan och vill en helgdag så är det upp till denne att bestämma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in