Tack för svaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Oddsen att det blir taget är rätt låg i dagsläget så du behöver inte känna dig utvald. Ja om du blir fälld så brukar det bli runt 10papp i böter som du ska betala inom 30 dagar annars blir det inkasso. Sedan vad som händer mer beror lite på din livssituation. Står inget om barn etc. Så räknar med att du inte har det. Däremot tog du upp fortkörningsbot. Ja för att få behålla körkortet kommer du få pissa i minst ett halvår, oftast mer. Detta kommer du givetvis få betala själv.
Sedan möjligheterna att få jobb är typ..grusade! Glöm att det sållas efter 5 år. Dom sparar sånt här antagligen ett par generationer efter dig m.h.a egna databaser. Det positiva är att försäkringskassan kommer antagligen inte bry sig nämnvärt. Dom är vana vid sånt här så dom brukar utgå från att deras klienter knarkar loss till och från.
Nej, har inga barn. Fortkörningsboten är drygt 10 år sen om det spelar någon roll. Gällande eventuella böter för detta, är det inte 30 dagsböter som är standard på ringa narkotikabrott? Enligt mina beräkningar utifrån min inkomst så borde det i så fall bli runt 3000 kr, inte 10papp?
Vad menar du med att jag kommer få betala själv för att ta pissprov, vad kostar det?
Bra om försäkringskassan inte kommer bry sig. Men hur är det med tex soc? Har fått stöd därifrån (inte som huvudsaklig inkomst) så sent som förra månaden, och det kan komma att "behövas" igen snart. Jag fattar att soc kan kolla själva, men frågan är ju snarare om polisen kommer ta kontakt med t.ex. soc eller andra myndigheter själva.
Förstår att det kan bli svårt med jobb. Men alla potentiella arbetsgivare kollar väl inte om man är dömd eller så heller, eller är det standard idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
bongx
Varför är du orolig att torska om du inte kommer vara positiv eller har haft något med polisen att göra när det kommer till narkotika undrar jag mest? Att du har stängd brevlåda lär knappst räcka och att man tar det så långt att dom kollar utdrag för ett litet brev är extremt osannolikt
Klart jag är orolig för att torska. Jag vet ingenting om hur sånt här funkar och det är mycket på spel. Jag fattar att jag gjort nåt olagligt och att jag får skylla mig själv och allt sånt, det är en risk man tar. Men till man fått någon sorts "indikation" på nåt (att de kallar till förhör eller att det blir nedlagt) så kommer oron äta upp mig likväl. Jag har läst att det inte behövs mycket för att bli dömd för sånt här, eller "försök" till narkotikahandel eller vad det heter. Det känns som att kryptoköp som ligger i närtid med den tagna försändelsen kan vara nog?
Ny info till mitt förra inlägg:
Av andra anledningar kollade jag in på min swishhistorik idag och de få kryptoköpen jag gjort senaste året är nu borta därifrån. De står kvar på bankkontohistoriken, men inte på swishen vilket de gjort förut och de som är äldre än ett år är kvar. Vad kan det innebära? Känns jäkligt skumt. Är polisen inne där och kollar lär de väl inte ta bort något därifrån? Eller?