2024-03-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Diskussionen gällde huruvida uthängningen var motiverad, inte lämpligheten att vara lärare.
Publicering är alltid motiverad där gäddan jobbar med barn. Har man en skev sexfantasi mot barn så är man olämplig att jobba bland dem.
Citera
2024-03-09, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller med dej helt.
Jag gav henne rådet en gång att inte läsa och skriva här.

Sara hälsar att hon lyssnade på dig och följer ditt råd. Hon läser ingenting på Flashback längre. Jag följer det som skrivs här och kontaktar henne om det är något som jag tycker att hon behöver få veta.
Citera
2024-03-09, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Tittut, varför hoppade du av?

Kommer lite info under helgen på Instagram: Fd_sanna1
Citera
2024-03-09, 16:22
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Publicering är alltid motiverad där gäddan jobbar med barn. Har man en skev sexfantasi mot barn så är man olämplig att jobba bland dem.

Det har framgått med tydlighet att du anser att publiceringen var motiverad. Beträffande det olämpliga i att vara lärare instämmer jag.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-09 kl. 16:25.
Citera
2024-03-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Om du verkligen är rätt Sanna så vill jag tacka för allt arbete du gjort med att dra upp vidriga gäddor vars avsikt var att angripa barn, tack
🙏
Citera
2024-03-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jo men det blir väldigt konstigt om man ska undvika att hänga ut någon som uppenbarligen vill träffa en minderårig pga av att annars kommer de att fortsätta med det de precis försökte göra
Ja det är ett synnerligen ologiskt resonemang.
Ska vi tillämpa det på andra lagar också?
”Sätter du dit mig för fortkörning så kommer jag köra ännu fortare nästa gång”.
Gäddorna överlag vill inte få några konsekvenser av sitt handlande att behöva ta eget ansvar för.
Publiceringen är helt rätt för att synliggöra det uppenbara.
Citera
2024-03-09, 16:51
Medlem
Citat:
Dumpen är öppen med motiv och det var till exempel bra att Sara redovisade hur man hade tänkt i lärarfallet och tog den diskussionen. Så jag respekterar också det - öppenhet är ju a och o för att en saklig debatt ska kunna föras.

För rätt beslut eller ej som du är inne på, är just en sådan diskussion. Publicistik och publicistiskt ansvar, frågor om hur saker och ting publiceras och publicistiska val, överväganden och avvägningar m.m. är ett ständigt pågående samtal i mediedebatten och på landets redaktioner, Dumpen icke undantagen.

För övrigt menar jag att man kan hålla en nyanserat kritisk linje mot Dumpen - som helhet eller i enskilda fall - och ändå tycka att sexualbrott mot barn är vedervärdiga fenomen (vilken vettig människa tycker inte det?). Det är liksom inte det ena eller det andra, åtminstone inte för mig: Frågan om Dumpens publicistiska ansvar bör inte förväxlas med frågan om ansvar för sexualbrott.
Det här är en så typisk dimridå som initialt ter sig logisk och sansad men ack så förödande för möjligheten att visa den råa verkligheten.
Vi ska vara artiga och korrekta medan barn groomas och penetreras av förövare?!!
Det här händer verkliga barn just nu men då ska samtalet mumla om publicistiska ansvar istället för att ta sitt journalistiska ansvar?
Nä jag håller verkligen inte med!
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-09 kl. 17:01.
Citera
2024-03-09, 16:54
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet

Vill du möjligen lägga upp den texten här oxå? Ditt konto är privat där och det är allmänt svårt att nå sociala medier fullt ut utan en egen profil (jävligt less på sociala medier så jag ids inte skaffa någon ny profil).
Citera
2024-03-09, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980

Nej
Citera
2024-03-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Det var mig du frågade om Saras närvaro på Flashback och jag svarade precis som du skriver: Sara har jättemånga saker att göra och behöver prioritera. Att någon ska offra sin tid på att sitta och skriva i trådar där man kallas för knarkhora eller det påstås att man är divig och andra tråkiga saker fattar väl vem som helst att det är rejält nerprioriterat. Varför ödsla krut på döda kråkor när man kan lägga energin på någonting som känns viktigare?

Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Sara hälsar att hon lyssnade på dig och följer ditt råd. Hon läser ingenting på Flashback längre. Jag följer det som skrivs här och kontaktar henne om det är något som jag tycker att hon behöver få veta.

Jaha det är du som åkt på att göra skitgörat. Det var tråkigt att höra men du cashar väl in en liten slant i alla fall.

Jag vet att det var dig jag frågade då jag kontaktade dig. Trist att Sara har lämnat då det var mycket givande att diskutera med henne här.

Divig får man nog utstå att bli kallad när man är en offentlig person med mycket hög svansföring.

Tror Sara tjuvläser lite här i smyg innan det är dags för John Blund.
Citera
2024-03-09, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Vill du möjligen lägga upp den texten här oxå? Ditt konto är privat där och det är allmänt svårt att nå sociala medier fullt ut utan en egen profil (jävligt less på sociala medier så jag ids inte skaffa någon ny profil).

Den är inte privat.
Citera
2024-03-09, 17:39
Medlem
Citat:
Dumpen är öppen med motiv och det var till exempel bra att Sara redovisade hur man hade tänkt i lärarfallet och tog den diskussionen. Så jag respekterar också det - öppenhet är ju a och o för att en saklig debatt ska kunna föras.

För rätt beslut eller ej som du är inne på, är just en sådan diskussion. Publicistik och publicistiskt ansvar, frågor om hur saker och ting publiceras och publicistiska val, överväganden och avvägningar m.m. är ett ständigt pågående samtal i mediedebatten och på landets redaktioner, Dumpen icke undantagen.

För övrigt menar jag att man kan hålla en nyanserat kritisk linje mot Dumpen - som helhet eller i enskilda fall - och ändå tycka att sexualbrott mot barn är vedervärdiga fenomen (vilken vettig människa tycker inte det?). Det är liksom inte det ena eller det andra, åtminstone inte för mig: Frågan om Dumpens publicistiska ansvar bör inte förväxlas med frågan om ansvar för sexualbrott.
Definitivt så. Jag tycker inte allt Dumpen gjort är kosher, men kallas ändå dumpling och blablabla av de här som också hänger på Parafila störningar-forat. De vars enda mål med sin närvaro i tråden tycks vara dem mest onyanserad av allas ironiskt nog. Enbart den enfaldigheten, oftast i par med felaktiga påståenden och en förvriden världsbild där de tror alla vill sätta på trettonåringar men ljuger om det, gör att det är omöjligt att inte säga emot. Jag tror de här individerna fått mig att bli MER positiv till Dumpen om något. Hellre dumpling än gäddling liksom.

Jag kan se en större nytta i Dumpens närvaro på nätet än vad som var innan. Men jag hade nog trott att det snabbare skulle ta sig till minst en rättegång och därmed även få en annan typ av skjuts ut i den offentliga debatten och mot förändrad lagstiftning där polisen får större befogenheter och påföljderna blir hårdare. Det har inte hänt och jag vet att många inom rättsväsendet inofficiellt tycker Dumpen rör om i grytan på ett mer positivt sätt än inte, även om det finns detaljer som är på gränsen till rättsligt vidriga. Det skrämmer mig lite också.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2024-03-09 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in