2024-03-09, 16:02
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Rejält ni leder med sköra 2-1, dessutom var är era supportrar tror fan inte ens där är 10 man o tittar
Med 14 spelare på skadelistan och ändå borde vi haft 3,4-0 i halvtid.

Klart att en träningsmatch på träningsanläggningen inte drar så mycket folk. Men kameran är ju på samma sida som "läktarna" så jag är ändå imponerad över hur du avgör hur många som är där!

Själv har jag ingen koll då jag inte hann åka dit idag.

Hursomhelst är det tydligt hur viktig allsvenkans bäste spelare Simon Gustafson är för oss och hur mycket bättre vi kommer bli med honom på plan.
Senast redigerad av trazkei 2024-03-09 kl. 16:05.
Citera
2024-03-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Med 14 spelare på skadelistan och ändå borde vi haft 3,4-0 i halvtid.

Klart att en träningsmatch på träningsanläggningen inte drar så mycket folk. Men kameran är ju på samma sida som "läktarna" så jag är ändå imponerad över hur du avgör hur många som är där!

Själv har jag ingen koll då jag inte hann åka dit idag.

Jaha är det nu 14 det var 4 sist i cupen, nej sluta med att skylla på skador nu för ni saknas ju alltid en jävla massa enligt dig, var ju inte så att Bajen var helt ordinarie heller
Sant kameran var på läktarsidan men när det enda man hör hela matchen är röster från bänkarna och ingen publik så är det svaret tydligt, hade där varit mer än 20 man hade det hörts, där var helt enkelt inte en kotte mer än närmast sörjande och knappt det ens.
Citera
2024-03-09, 16:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Jaha är det nu 14 det var 4 sist i cupen, nej sluta med att skylla på skador nu för ni saknas ju alltid en jävla massa enligt dig, var ju inte så att Bajen var helt ordinarie heller
Sant kameran var på läktarsidan men när det enda man hör hela matchen är röster från bänkarna och ingen publik så är det svaret tydligt, hade där varit mer än 20 man hade det hörts, där var helt enkelt inte en kotte mer än närmast sörjande och knappt det ens.
Jacob Barrett, Johan Hammar, Pontus Dahbo,Ali Youssef,Romeo Amane,Severin Nioule,Jean Paul Dembe ,Jeremy Agbonifo,Zeidane Inoussa, Simon Sandberg, Blair Turgott, Mikkel Rygaard och Valgeir Fridriksson missade matchen. Sedan skadade sig Sigge Jansson och Isak Brusberg under matchen. Sedan har vi Simon Gustafson, Layouni och Chilufya som precis är tillbaka från skador.

Så jo, vi har ett "ganska" stort bekymmer med skador...
Senast redigerad av trazkei 2024-03-09 kl. 16:16.
Citera
2024-03-09, 16:18
Medlem
Citat:
Jacob Barrett, Johan Hammar, Pontus Dahbo,Ali Youssef,Romeo Amane,Severin Nioule,Jean Paul Dembe ,Jeremy Agbonifo,Zeidane Inoussa, Simon Sandberg, Blair Turgott, Mikkel Rygaard och Valgeir Fridriksson missade matchen. Sedan skadade sig Sigge Jansson och Isak Brusberg under matchen. Sedan har vi Simon Gustafson, Layouni och Chilufya som precis är tillbaka från skador.

Så jo, vi har ett "ganska" Stort bekymmer med skador...

Och hälften av dom spelarna har ingen nånsin hört talas om Att hammar är skadad är nåt han varit i evighet nu ni kan räkna bort honom, samma med turgott och fridriksson är en sopa samma med sandberg, yossef har inte varit annat än skadad i 2 säsonger minst, dom enda tappen jag skulle räkna för er med alla dom du listade är Rygaard som för övrigt sett allt annat än imponerande ut på försäsongen och amane som inte heller imponerat i år det jag sett, sen har jag inte sett alla era matcher det ska sägas.
Citera
2024-03-09, 16:22
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Och hälften av dom spelarna har ingen nånsin hört talas om Att hammar är skadad är nåt han varit i evighet nu ni kan räkna bort honom, samma med turgott och fridriksson är en sopa samma med sandberg, yossef har inte varit annat än skadad i 2 säsonger minst, dom enda tappen jag skulle räkna för er med alla dom du listade är Rygaard som för övrigt sett allt annat än imponerande ut på försäsongen och amane som inte heller imponerat i år det jag sett, sen har jag inte sett alla era matcher det ska sägas.

Inoussa.....Dembe........Agbonifo

Dahbo.........Amane.......Rygaard

Barret.......Hammar.....Sandberg......Fridriksson

Det där är en startelva för övre halvan av allsvenskan utan problem. Sandberg är den enda svaga länken.
Citera
2024-03-09, 20:50
Medlem
Sirius 0-1 Kalmar på en straff strax före paus, matchen spelades i Norrköping.

Vi körde med bänken framåt i denna så drar inte så stora växlar så sett, men tycker det går åt rätt håll i själva spelet, där vi varit svaga i början på försäsongen men börjat få ordning på grejerna på slutet. Utmaningen blir att få in sena nyförvärven i spelet på dom veckorna som är kvar och sätta elvan så att det även blir en slutprodukt värd namnet. När jag ser framför mig elvan när säsongen drar igång har vi nog bara startat sju eller åtta av dom samtidigt här på försäsongen. Lindberg drog tyvärr axeln ur led idag och kanske blir borta ett tag, jag hade nog dock oavsett petat honom i dagsläget.

Min premiärelva i nuläget:
Tånnander (Mitov lär stå, dock)
Voelkerling(eller ny)-Castegren-Carlsson-Widgren
Martin-Stensson*-Walta
Heier-Salech-Persson
* Tränar ännu inte fullt
Citera
2024-03-10, 20:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sirius 0-1 Kalmar på en straff strax före paus, matchen spelades i Norrköping.

Vi körde med bänken framåt i denna så drar inte så stora växlar så sett, men tycker det går åt rätt håll i själva spelet, där vi varit svaga i början på försäsongen men börjat få ordning på grejerna på slutet. Utmaningen blir att få in sena nyförvärven i spelet på dom veckorna som är kvar och sätta elvan så att det även blir en slutprodukt värd namnet. När jag ser framför mig elvan när säsongen drar igång har vi nog bara startat sju eller åtta av dom samtidigt här på försäsongen. Lindberg drog tyvärr axeln ur led idag och kanske blir borta ett tag, jag hade nog dock oavsett petat honom i dagsläget.

Min premiärelva i nuläget:
Tånnander (Mitov lär stå, dock)
Voelkerling(eller ny)-Castegren-Carlsson-Widgren
Martin-Stensson*-Walta
Heier-Salech-Persson
* Tränar ännu inte fullt

Starkt och viktigt att ni lyckades behålla Persson i detta fönster.
Citera
2024-03-10, 22:18
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Starkt och viktigt att ni lyckades behålla Persson i detta fönster.
Din favorit Bosse var ju annars där och nosade på honom.
Citera
2024-03-11, 04:21
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Din favorit Bosse var ju annars där och nosade på honom.
Bosse var för trött för att lyckas få till det.
Citera
2024-03-11, 04:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Bosse var för trött för att lyckas få till det.

Bosse är skör. Precis som hela deras trupp är när det vankas derby på söndag!

Tror du Kukräven försvinner en vecka om dom torskar?
Citera
2024-03-11, 04:39
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Bosse är skör. Precis som hela deras trupp är när det vankas derby på söndag!

Tror du Kukräven försvinner en vecka om dom torskar?
Frågan är om stackaren ens överlever det? 🤔 Fredrik får se till att sköta om honom väl.
Citera
2024-03-11, 11:10
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Rejält ni leder med sköra 2-1, dessutom var är era supportrar tror fan inte ens där är 10 man o tittar

Nu tar det emot att försvara Häcken men åtminstone Bajen gick ut med att det inte var tillåtet med supportrar på plats på grund av att det är på träningsanläggningen. Det kan förstås vara så att det förbudet enbart gäller bortasupportrar men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in