2024-03-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag kan bekräfta att tvillingarna Gustafson i Häcken faktiskt är bröder.
Tack, håller inte koll på vidare bra koll på småklubbarna
Citera
2024-03-08, 18:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vi har ju inte ens startat säsongen? Så just nu sitter dom säkert givetvis. Men det kan vända snabbt vilket vi sett förr.
10-0 och 3 raka vinster talar väl emot att de får sparken?

Hellberg däremot. Där pratar vi skakigt.

Vidare är Malmö trubbigt.
Citera
2024-03-08, 19:17
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
10-0 och 3 raka vinster talar väl emot att de får sparken?

Hellberg däremot. Där pratar vi skakigt.

Vidare är Malmö trubbigt.

För två månader sedan hade KoT klart lägst odds i min bok. Henning Berg lite av en dark horse om Gnaget skulle starta [nästan] lika illa som i fjol. KH långt ner på listan.

Idag är Berg samma dark horse, KH en bubblare som snabbt kan spricka medan KoT sitter tryggare i bunkern än Fritzel-Fredrik. Inte på grund av de tidiga resultaten ska sägas. Hade spelet sett likadant ut som i fjol hade jag skrikit på avgång även vid 15-0 i målskillnad (vilket iof varit omöjligt med fjolårets platta mittfält och handboll).
Citera
2024-03-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
De var väl mer eller mindre godkända, gustafsson har ju vart bra ifall du syftar på häcken vettefan om de är bröder dock, de är ju heller inte särskilt gamla. Målvakter är det ju lite skillnad på då det inte tillhör ovanligheten att de kan spela tills de blir över 40 ifall inte motivationen sviker eller skador uppkommer.
Hif blev väl mycket bättre efter henke stack? Berg är svårbedömd då alla vet att det är en toxisk organisation men de blev väl de heller varken bättre eller sämre.

Beror ju på vad man jämför med, jämför man med Rosenberg kommer ju alla bli ganska misslyckade 😂

Henke kommer jag inte ihåg riktigt men helt ok statistik och måste ju gjort klubben bättre.
De andra exemplen tycker jag är mer än godkända men som sagt beror ju på vad man jämför med.
Är iaf väldigt nöjd med de flesta hemvändarna som MFF plockat hem senaste åren även om man ibland hellre skulle sett en satsning på nåt yngre från akademin.

I AIK och Göteborgs fall är det väl det omvända där de plockat hem spelare lite väl sent som i princip är färdiga med karriären.
Citera
2024-03-08, 21:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
De var väl mer eller mindre godkända, gustafsson har ju vart bra ifall du syftar på häcken vettefan om de är bröder dock, de är ju heller inte särskilt gamla. Målvakter är det ju lite skillnad på då det inte tillhör ovanligheten att de kan spela tills de blir över 40 ifall inte motivationen sviker eller skador uppkommer.
Hif blev väl mycket bättre efter henke stack? Berg är svårbedömd då alla vet att det är en toxisk organisation men de blev väl de heller varken bättre eller sämre.
Kennedy var väl i allra högsta grad involverad i att spela tillbaka vraken upp i Allsvenskan.
Citera
2024-03-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kennedy var väl i allra högsta grad involverad i att spela tillbaka vraken upp i Allsvenskan.

Han går väl på Rosenberg nivån för att vara lyckad.

Om man håller det till en hyfsat realistisk nivå så är det ju ganska klart att vi haft bra lycka med hemvändare till allsvenskan.
Nu orkar jag inte kolla helt för mkt på det hela men mina exempel var ju knappt godkända 😂

Då har vi ändå Safari med 3 guld sedan hemvärdan och EL slutspel, Dahlin med 4 guld + cupen + EL slutspel, Kiese med guld och skytteligavinst, bröderna Andersson med 1 resp 2 guld under år MFF inte var dagens MFF. Gustafsson bröderna med allt de gjort för Häcken.
Ditt exempel med Kennedy som blev en ännu större legend för sitt Bajen i sin återkomst.
Ponne har precis börjat sin resa vem vet var det kommer sluta.
Skulle man lägga tid på det hela lär man hitta väldigt många fler lyckade.

Hemvändare kan vara bra, gäller bara att ta de i rätt tid, att tro att taco o Rosenberg är de enda hemvändarna som lyckats blir fel. Men kör man Rosenberg som check för godkänt blir ju alla misslyckade.
Citera
2024-03-09, 01:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Vem är sämre på att hetsa: kukringen eller Mange Mjukglass?

”Hade inte skadat om AIK åkte ur”
2 bollar i röven och en tunnel från Ayari senare --> Magnus Eriksson efter derbyförlusten: Oförståeligt

Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Fansen och tränarna vill dumpa glassen. Hur långt tid dröjer de till han är aikare igen sen?

Ni 2 kan hitta varandra på grindr.. Lycka till!
Citera
2024-03-09, 02:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ni 2 kan hitta varandra på grindr.. Lycka till!
Hur vet du det herr Salorm?
Citera
2024-03-09, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Han var väl å andra sidan inte särskilt dyr? Främst att överbetala äldre spelare jag vänder mig emot främst. Men absolut så infriade kennedy de högt ställda förväntningarna
Citera
2024-03-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
För två månader sedan hade KoT klart lägst odds i min bok. Henning Berg lite av en dark horse om Gnaget skulle starta [nästan] lika illa som i fjol. KH långt ner på listan.

Idag är Berg samma dark horse, KH en bubblare som snabbt kan spricka medan KoT sitter tryggare i bunkern än Fritzel-Fredrik. Inte på grund av de tidiga resultaten ska sägas. Hade spelet sett likadant ut som i fjol hade jag skrikit på avgång även vid 15-0 i målskillnad (vilket iof varit omöjligt med fjolårets platta mittfält och handboll).
Känns som KoT har släppt sin prestige på ett annat sätt den här säsongen och verkar ha en bättre kommunikation med alla spelare och inte bara med de elva som spelar.
Jag tror HB ligger närmast dojjan av alla tränare i allsvenskan, en dålig start samt åka ur cupen nu så börjar nog surret.
Citera
2024-03-09, 14:39
Medlem
trazkeis avatar
Bajen får rejält med Häckenstock as we speak.

Går att beskåda krossen på discovery+.
Senast redigerad av trazkei 2024-03-09 kl. 14:42.
Citera
2024-03-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Bajen får rejält med Häckenstock as we speak.

Går att beskåda krossen på discovery+.

Rejält ni leder med sköra 2-1, dessutom var är era supportrar tror fan inte ens där är 10 man o tittar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in