Citat:
Ursprungligen postat av
AcuteAppendictis
Men så var det väl så också att hälften tog livet av sig eller mådde totalt skit, innan psykofarmaka uppfanns? Vad är inte normalt i det jag äter? Alla är väl ändå vanliga läkemedel? Om läkarna skriver ut dessa så är det ju för att hjälpa min hjärna att bli ”normal” eller har jag missat något? Varför är inte de här medicinerna bra för min hjärna om jag mår skit utan mediciner? Mår iof inte bra nu heller men..
Den sista meningen är nog något du får fundera över men jag kan säga som så här att inte en endaste psykiatriker som du haft vet vad dessa mediciner gör i kombination med varandra. Du äter sju olika mediciner som är receptbelagda. Det finns inget "vanligt" eller "normalt" med det.
Jag kan ju självfallet inte svara på varför du mår som du mår. Det vet nog ingen annan än du men om jag får lov att spekulera så är det för att din kropp/hjärna reagerar på omgivningen och för att korrigera den här reaktionen (socialfobi bla) så tar du medicin, och sedan ännu mer medicin för andra reaktioner. Du kommer ju hamna i ett helvete om du inte redan är där speciellt när du nu säger att du fortfarande mår dåligt trots denna digra cocktail av mediciner.
Nej, förr i tiden tog inte hälften livet av sig för att de flesta hade en gemenskap att falla tillbaka på. Man umgicks med vänner, man umgicks med familjen, man möttes och firade högtider tillsammans, man fanns i en större gemenskap och existerade inte som väldigt många gör idag - som atomiserade arbetare där samhället vision är att extrahera så mycket skatt som möjligt från alla individer och erodera folkgemenskapen. Så det är klart att väldigt många i Sverige känner att livet är meningslöst som leder till ångest etc.
Hur som helst så hoppas jag livet blir bättre för dig.