Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Melodifestivalen var absolut inte någon höjdare i år. Orkade knappt med en timme av melodieländet. Suck!
Citat:
Ursprungligen postat av
Retsina
I år? När har det varit bra menar du?
Melodifestivalen är en förlängning av bögjippot Pride. Ett spektakel där skitnödiga hbtq äckel får domdera och ha sig , män klär sig i kvinnokläder, dekadenta flickor i balaklava som sjunger om utlösning och Epa traktorer, två norska fjantar står och ålar sig och slickar sig om läpparna. Allt medans du svensken med barnen applåderar och hejar på. Fy fan säger jag bara.

Med de här två beskrivningarna får jag känslan av ett mastodontevenemang som försöker tilltala alla och vara lite edgy men allt blir bara barnsligt och förlegat på samma gång.
Var det mycket transpersoner som uppträdde för att "få vara sig själva" i år?
Någon brattig fitta till tjejidol som snart kommer torska med 4 TB barnporr?
Någon bonde som "ville sätta *insert tokful håla* på kartan och utmana storstäderna"? Lär åka dit för innehav när mellodeltagandet ska mjölkas med en vårturné.
Självskadebrud som lever för att berätta att hennes existens går ut på att vara kränkt, ständigt bli ihop med "dåliga män" samt töja ut brunan på OF? Hon kan såklart inte sjunga och hon borde ha självskadat sig effektivare för 10 sedan så vi hade sluppit falsksången 2024.
Samir och hans husdjur Viktor?
Rockmusik för och av folk som hatar rockmusik?
Årets token negro som säljs in som Urtens röst och räddare fast som inte alls är Urtens röst och räddare (men som kan... Eller antagligen har kopplingar till Foxtrot).
Björn Gustafsson och random kvinna spelar buskis skrivet av han som skriver alla försök till skämt? (Jag vet att de hade horan BG för att fylla ut sin sändningstid i år så den är jag rätt säker på). Jag skulle själv ha skrivit en serie sekvenser om hur Christer Sandelin försöker få jobbet som positivspelarapa till Mello. Naturligtvis spelad av honom själv påtänd (det är väl det enda skicket han kommer i numera).
Folkhögskolefiol till Rednex-komp? Kan med fördel kombineras med bonnajäveln ovan.
Zara Larssons buttplug?
Molly Sandéns buttplug (även känd som Danny "svartingen" Saucedo)?