2024-03-10, 12:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hade inte blivit förvånad. Vad tror du själv?

Jag tror inte att det blir onani och barnporr i bakgrunden.

Det hade gjort mig förvånad.
Citera
2024-03-10, 12:17
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Får Björn Gustavsson godkänt? Någon borde ha stoppat honom efter låten till farmor...
Första gången Björn Gustavsson dök upp i den första deltävlingen var det en humoristisk touch med blinkningen till förra gången han var med och då sjöng till Carina Berg.

Sedan har producenten fortsatt att försöka mjölka humorn i Björns relation till Carina Berg i program efter program, till den döda hästen var så död att det inte fanns en gnutta humor kvar att hämta. När Björn och Carina sjöng falsksång till varandra i finalprogrammet kändes det så uttjatat att jag ville krypa ur skinnet.
Citera
2024-03-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet
Vilken fittig jävla diva Loreen är som inte ens kan närvara för att överlämna statyetten

Föregående års vinnare har inte delat ut Sångfågeln sedan 2020 när John Lundvik överlämnade den till The Mamas.
Ifjol var ju föregående års vinnare, Cornelia Jacobs, endast pausnummer i deltävling 1 och fanns inte ens med på finalen. Samma sak gällde 2022 då Tusse (tillsammans med Oscar Zia) gjorde öppningsnumret i deltävling 1 och alltså heller inte fanns med i finalen. Ser vi sedan på 2021 så tävlade ju The Mamas (som regerande segrare) i finalen - och då var det ju Christer Björkman som överlämnade Sångfågeln till vinnaren Tusse.
Citera
2024-03-10, 12:21
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Första gången Björn Gustavsson dök upp i den första deltävlingen var det en humoristisk touch med blinkningen till förra gången han var med och då sjöng till Carina Berg.

Sedan har producenten fortsatt att försöka mjölka humorn i Björns relation till Carina Berg i program efter program, till den döda hästen var så död att det inte fanns en gnutta humor kvar att hämta. När Björn och Carina sjöng falsksång till varandra i finalprogrammet kändes det så uttjatat att jag ville krypa ur skinnet.

Jag förstår inte hur SVT kan plocka in BG. Han är ju inte ens kul
Citera
2024-03-10, 12:22
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Haha "får producenten godkänt - NEJ"...detta är inte "Fråga doktorn". Melodifestivalen har exekutiva producenter, tävlingsproducenter, bildproducenter, nummerproducenter, innehållsproducenter osv. Vem av alla menar du?
Jag menar dom som släppte igenom det urkassa manuset med "expertkommentatorerna", Björns dikeskörning och Carina som framstod som otroligt stel. Hoppas det klargjorde lite i din pygméhjärna.
Citera
2024-03-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nä, men om man ska vara ärlig hade vi ingen bra låt i år.
Året med Euphoria hade vi t ex flera faktiskt bra låtar som på riktigt stred om förstaplatsen.

Det har gått utför år efter år med allt lägre kvalite.

Det stämmer inte riktigt. För 2012 fick ju Loreen ("Euphoria") OCH Danny ("Amazing") fler telefonröster ihop än vad övriga 8 finalbidrag fick tillsammans...
Citera
2024-03-10, 12:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Dotters låt hade inte ens melodi, bara ihopsatta toner. Hon ”kan sjunga” vilket vissa tror betyder ”bra musik”.
Det är strofen ”it’s not easy to write you a love song” som går på repeat genom hela låten. Den vänder sig alla landets mer oerfarna låtskrivare som försökt skriva en kärlekssång men insett att det är lite lurigt. Man kan tänka sig att skickliga låtskrivare som Fredrik Kempe inte känner igen sig i texten, men att vissa av eleverna på musiklinjen på Vätterhöjdens Folkhögskola nickar igenkännande åt texten. Dessvärre räckte inte deras röster för att låten skulle slippa sistaplatsen.
Citera
2024-03-10, 12:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
För att dom älskar Sverige ❤️ vilket jag tycker är fint.
Det är naturligtvis något de sa bara sa för att verka sympatiska. Det hade inte varit populärt om de sagt att de hatar Sverige eller är ambivalenta i sin relation till landet.
Citera
2024-03-10, 12:50
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:

Håller med, typiskt Svt att mjölka av sig själva. men tycker Backstreet boys-pastischen var brilljant! Efter det är allt förlåtet för min del
Citera
2024-03-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Gravid blivit sämre?

Gradvis*
Har ingen fungerande autocorrect.
Citera
2024-03-10, 12:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det är naturligtvis något de sa bara sa för att verka sympatiska. Det hade inte varit populärt om de sagt att de hatar Sverige eller är ambivalenta i sin relation till landet.

Varför tror du det? Kan du utveckla ditt resonemang? Varför skulle de inte mena att de gillar Sverige, när de sa det?
Citera
2024-03-10, 13:05
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför tror du det? Kan du utveckla ditt resonemang? Varför skulle de inte mena att de gillar Sverige, när de sa det?
De sa att de älskar Sverige. Om de hade varit så upp över öronen förälskade i Sverige, varför bor de då i Norge? De har inte ens bemödat sig med att lära sig det svenska språket.

Jag tvivlar inte på att de gillar Sverige. Annars hade de nog inte ställt upp i svenska Melodifestivalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in