2024-03-07, 13:48
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Flyttat kontoret till Östermalm för att det ska bli lättare med teambuilding

Ja, för alla vet ju att det inte går att ha teambuilding i Sickla.

Hinner de flytta före konkursen?
Citera
2024-03-07, 14:24
Medlem
Black.Panthers avatar
Vilket ras idag. Hur mycket mer kan intrum sjunka? Nya SAS , glad jag sålde skiten innan det han bli såhär dåligt.
Citera
2024-03-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vilket ras idag. Hur mycket mer kan intrum sjunka? Nya SAS , glad jag sålde skiten innan det han bli såhär dåligt.

Det ser illa ut ja...

Ja, det kan bli noll kvar.
Citera
2024-03-07, 15:10
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
https://blogg.avanza.se/aktierna-fonderna-som-koptes-och-saldes-i-februari-2024/

Att folk aldrig lär sig. Bara för att priset på en aktie rasar betyder det inte att det är plötsligt är billigt. Alla som blir sugna på att köpa Intrum borde hålla sig till Avanza Global istället.

Lite lustigt med tanke på vilken bransch Intrum verkar i.
Ja nu tror många att aktien blir billig för att den rasat. En aktie har inget minne. Ett dåligt skött företag blir aldrig billigt.
Citera
2024-03-07, 17:00
Medlem
Ograsts avatar
Den här aktien är inget och ha. Håll er borta om ni inte vill bränna fingrarna!
Citera
2024-03-07, 17:45
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Ja det verkar som att den hundraåriga svenska pseudomyndigheten Intrum justisia slutligen biter i gräset.

Saknade av ingen.
Citera
2024-03-07, 21:20
Medlem
Skattmasen08s avatar
Någon prenunerant som kan sammanfatta det väsentligaste? Detta borde jag väl veta som aktieägare men vilken drömaffär syftar man på?

https://www.di.se/analys/vagen-till-ruinens-brant/
Citera
2024-03-10, 12:44
Medlem
Ett företag som berikat sig på sosseuppfostrade svenskar som velat göra rätt för sig. Ockerpriser på för påminnelser och inkassokostader med jävligt kort förfallodatum. Ett företag som tack vare lobbyister och korrumperade politiker sugit ut det självgoda folket. Dom överbetalda som jobbar kvar på Intrium väntar på att konkurs sker så Staten pröjsar deras 6 månaders extra semester.
Vi måste ha tillit… Som någon lite girig politiker sa. Tack för att ni valde Sverige😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2024-03-10, 13:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Jag sålde mina aktier i Intrum, med stor förlust, för en månad sedan.

Så förbannat skönt att slippa dem!
Citera
2024-03-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Ett företag som berikat sig på sosseuppfostrade svenskar som velat göra rätt för sig. Ockerpriser på för påminnelser och inkassokostader med jävligt kort förfallodatum. Ett företag som tack vare lobbyister och korrumperade politiker sugit ut det självgoda folket. Dom överbetalda som jobbar kvar på Intrium väntar på att konkurs sker så Staten pröjsar deras 6 månaders extra semester.
Vi måste ha tillit… Som någon lite girig politiker sa. Tack för att ni valde Sverige😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Problemet har väl varit deras expansion i Europa och att de därmed har tagit på sig för stor kostym.

På den tiden de enbart var i Sverige var det ett stabilt och tråkigt bolag.
Citera
2024-03-10, 14:39
Bannlyst
Vem skick inkassokravet?

https://www.friatider.se/inkassobolaget-intrum-justitia-kan-inte-betala-hotas-av-konkurs

Inkassobolaget Intrum Justitia kan inte betala – hotas av konkurs
Publicerad 9 mars 2024 kl 11.00
EKONOMI. Inkassobolaget Intrum Justitia hotas av betalningsbekymmer när stora lån förfaller senare i år och det egna kapitalet i praktiken är helt utraderat.
– Det kan bli en av de största konkurserna i Norden, säger förvaltaren Erik Hagerup till Finansavisen.
Citera
2024-03-11, 18:05
Medlem
Jobbade på intrum 2006-2020, fråga mig vad ni vill 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här