2023-05-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swidde
Dumpar blankare aktier nu? extrem omsättning och ner 30% ? Jag börjar botten fiske nu

Forfarande 14.1%
Citera
2023-05-03, 18:48
Medlem
Vad händer här haha. Börjar bli lite fundersam eftersom jag inte alls har koll på fundamenta tekniskt ser det inte jättebra ut.
Citera
2023-05-03, 18:49
Medlem
Sitter på en slant och undrar om man vågar köpa intrum. Har ju rasat rejält, men jag känner att det finns en hel del risk med detta företag just nu.

Får se hur det ser ut imorn. Vet ni något illa om företaget just nu eller är det bara räntorna som skrämmer folk i allmänhet?
Citera
2023-05-04, 09:29
Medlem
Tog några nästan motvilligt under 73 men vad i hela friden händer.
Citera
2023-05-04, 10:05
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teknisklagd
Vad händer här haha. Börjar bli lite fundersam eftersom jag inte alls har koll på fundamenta tekniskt ser det inte jättebra ut.

Läs delårsrapporten. Bolaget har 54 miljarder i nettoskuld och hela rörelseresultatet går åt till att betala räntekostnader. En liten räntehöjning, eller litet tapp i inkasseringen eller någon oväntad derivatförpliktelse är allt som behövs för att bolaget ska börja gå med förlust och kanske hamna i default i förhållande till sina långivare.

I början av en lågkonjunktur, som nu, borde vara Intrums bästa tid. Då blir det fler inkassoärenden men de som har fått inkasso på sig har fortfarande möjlighet att skrapa ihop pengar och betala för sig. Fortsätter lågkonjunkturen med tilltagande arbetslöshet så går det inte längre att inkassera och Intrums rörelse börjar gå dåligt. Då är det ingen bra tid att sitta med höga lån som har finansierat dyra förvärv under högkonjunkturen.
Citera
2023-05-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Läs delårsrapporten. Bolaget har 54 miljarder i nettoskuld och hela rörelseresultatet går åt till att betala räntekostnader. En liten räntehöjning, eller litet tapp i inkasseringen eller någon oväntad derivatförpliktelse är allt som behövs för att bolaget ska börja gå med förlust och kanske hamna i default i förhållande till sina långivare.

I början av en lågkonjunktur, som nu, borde vara Intrums bästa tid. Då blir det fler inkassoärenden men de som har fått inkasso på sig har fortfarande möjlighet att skrapa ihop pengar och betala för sig. Fortsätter lågkonjunkturen med tilltagande arbetslöshet så går det inte längre att inkassera och Intrums rörelse börjar gå dåligt. Då är det ingen bra tid att sitta med höga lån som har finansierat dyra förvärv under högkonjunkturen.
Låter inte bra. Vet inte hur mycket det spelar in men tekniskt ser jag kanske en botten på runt 53kr.
Citera
2023-05-09, 10:34
Medlem
Fortsätter det så här så kan man köpa Intrum på 20 års lägsta.

Fortfarande ingen kommunikation från ledning eller insiderköp?
Citera
2023-05-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Fortsätter det så här så kan man köpa Intrum på 20 års lägsta.

Fortfarande ingen kommunikation från ledning eller insiderköp?
Har börjat köpa själv redan. Liten post än dock. Tror Inte att det är bråttom in egentligen...
Citera
2023-05-10, 12:10
Medlem
Botkyrka-babes avatar
Styrelsen borde väl göra något åt aktiepriset??
Citera
2023-05-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botkyrka-babe

Ja. De borde bedriva verksamheten professionellt och effektivt. Detta för att bolaget skall leverera vinster som kan delas ut. Det är all kursvård som behövs.....
Citera
2023-05-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botkyrka-babe

Vad föreslår du?

Blankningspositioner har ökat till 15.44%.

Blev en studs upp idag iaf.
Citera
2023-05-10, 21:46
Medlem
Ska bli intressant att följa, jag köpte nyss in mig. Kan vara ett stort misstag, men kan också vara något bra, det får vi se.

Köpte för 73.60 så just nu ligger jag bara en aning back.
Kan gå ner till 50, kan gå upp rejält också.
Allt upp till köparna och säljarna.

Jag vet att det är en väldigt osäker aktie och det är också därför jag köper. Säkra aktier ger sällan så stor utdelning.

Jag gillar när det rör på sig snabbt och man kan sälja eller köpa snabbt.
Att sitta och dynga med något säkert kort och få 5% på 2 år är inte riktigt något jag gillar.
Då tar jag hellre risken till stor förlust kontra stor vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in