2013-04-30, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Två välklädda unga kvinnor från Jehovas vittnen, kom nyss förbi. Jag ryggade genast tillbaka och svarade; "Nej, jag är inte intresserad av sådant där". Jag har alltid tyckt de varit suspekta och t.o.m. en sekt. Alltid har jag varit på min vakt gällande deras avsikter.

Kan de även vara farliga? (Helt allvarlig är jag inte, litet med glimten i ögat, men en smula allvarlig.)

Lol, huruvida de är farliga för dig eller ej beror på hur mottaglig du är samt hur skickliga de är ..

Själv råkar jag vara expert på "mental conditioning/hjärntvätt" så varje gång jehovas ringer på Min dörr så slutar det alltid med att de ser upp till mig för att jag är så "upplyst" trots min ålder, medan jag i realiteten, utanför deras insikt, faktiskt är raka motsatsen till vad de förespråkar.

Jehovas är roliga och lätta att manipulera .. Det allra roligaste är att de aldrig inser hur jävla farlig JAG är för dem

Jag är näst intill "satanist/ockultist" för de flesta sekters övertygelser men hittills har jag lyckats med konststycket att göra mig omtyckt av Jehovas, Victory Mission, Hare Krishna och Livets Ord..

DAMN those people are gullible..
If they only knew...
Senast redigerad av Ippskiff 2013-04-30 kl. 22:10.
Citera
2013-04-30, 22:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Lol, huruvida de är farliga för dig eller ej beror på hur mottaglig du är samt hur skickliga de är ..

Själv råkar jag vara expert på "mental conditioning/hjärntvätt" så varje gång jehovas ringer på Min dörr så slutar det alltid med att de ser upp till mig för att jag är så "upplyst" trots min ålder, medan jag i realiteten, utanför deras insikt, faktiskt är raka motsatsen till vad de förespråkar.

Jehovas är roliga och lätta att manipulera .. Det allra roligaste är att de aldrig inser hur jävla farlig JAG är för dem

Jag är näst intill "satanist/ockultist" för de flesta sekters övertygelser men hittills har jag lyckats med konststycket att göra mig omtyckt av Jehovas, Victory Mission, Hare Krishna och Livets Ord..

DAMN those people are gullible..
If they only knew...
Tack för att du delade med dig! Tack, tack!
Citera
2024-03-05, 00:50
Medlem
Nej det finns andra som håller på med tvång. Varför jehovas så ofta hamnar i trubbel är för att de är enkla att slå på.
Citera
2024-03-09, 01:07
Medlem
JV undertrycker kvinnor, de tvingas vara skvallertanter inom organisationen JV,
När JV män är avundsjuka på någon används skvallertanterna för att sprida lögner om den personen, det är sanning.
Inget heligt med det.
Citera
2024-03-10, 10:20
Avslutad
Dom är mycket farliga. Dom försöker tvinga vanligt folk in i sin sekt. Ska man låtsas vara troende på utsidan men fortsätta förkasta jv på insidan. Hur fan tänker dessa typer? Nä såna as kryper jag inte för. Då dör jag hellre med min heder i behåll. Utan heder ingen människa.
Citera
2024-03-10, 10:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Tror det.. Vågar inte öppna dörren när dom kommer
Citera
2024-03-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror det.. Vågar inte öppna dörren när dom kommer

Jehovas vittnen utsätts för lögner och propaganda på liknande sätt som Ukraina utsätts av Ryssland, och det ryska folket går på det och tror på lögnerna, utan att dom själva har tagit reda på vad det hela handlar om. Dom flesta människor följer strömmen, dom flesta följer den breda bekväma vägen:

"Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den." (Matt 7:13-14 Bibel2000)
Citera
2024-03-10, 12:18
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jehovas vittnen utsätts för lögner och propaganda på liknande sätt som Ukraina utsätts av Ryssland, och det ryska folket går på det och tror på lögnerna, utan att dom själva har tagit reda på vad det hela handlar om. Dom flesta människor följer strömmen, dom flesta följer den breda bekväma vägen:

"Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den." (Matt 7:13-14 Bibel2000)
Och det är ju väldigt förmätet av er att tro att det är just NI som har funnet den smala vägen
Citera
2024-03-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Och det är ju väldigt förmätet av er att tro att det är just NI som har funnet den smala vägen

Är det alltså förmätet att ha en tro, en övertygelse?

Jehovas vittnen är alltid redo att argumentera och resonera om varför vi är övertygade om att Gud existerar och att bibeln är Guds ord till människorna, att bibeln är den enda rätta smala vägen till Gud.

Vi är väldigt övertygade om att vi funnit sanningen i bibeln, det är ganska enkelt att bevisa i vissa avseenden, t.ex. när det kommer till treenigheten. Majoriteten av kristenheten menar att Gud är treenig, men inte ens ordet "treenighet" existerar i bibeln. Det utesluter kanske 99% av dom som påstår sig följa bibeln.

Så det är en stor chans att det är just Jehovas vittnen som har funnit den smala vägen. Speciellt med tanke på det hatet och lögnerna som Jehovas vittnen utsätts för:

"Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er. Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er." (Joh 15:18-19 Bibel2000)

"Saliga är ni när man för Människosonens skull hatar er och stöter bort er och smädar er och gör ert namn avskytt. " (Lukas 6:22 Bibel2000)

Så egentligen är det bara bra att ni gör Jehovas vittnen hatade och avskydda, ni uppfyller profetiorna.
Citera
2024-03-10, 13:18
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Är det alltså förmätet att ha en tro, en övertygelse?

Jehovas vittnen är alltid redo att argumentera och resonera om varför vi är övertygade om att Gud existerar och att bibeln är Guds ord till människorna, att bibeln är den enda rätta smala vägen till Gud.

Vi är väldigt övertygade om att vi funnit sanningen i bibeln, det är ganska enkelt att bevisa i vissa avseenden, t.ex. när det kommer till treenigheten. Majoriteten av kristenheten menar att Gud är treenig, men inte ens ordet "treenighet" existerar i bibeln. Det utesluter kanske 99% av dom som påstår sig följa bibeln.

Så det är en stor chans att det är just Jehovas vittnen som har funnit den smala vägen. Speciellt med tanke på det hatet och lögnerna som Jehovas vittnen utsätts för:

"Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er. Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er." (Joh 15:18-19 Bibel2000)

"Saliga är ni när man för Människosonens skull hatar er och stöter bort er och smädar er och gör ert namn avskytt. " (Lukas 6:22 Bibel2000)

Så egentligen är det bara bra att ni gör Jehovas vittnen hatade och avskydda, ni uppfyller profetiorna.
Ni är inte hatad för er tro utan för era gärningar
Citera
2024-03-10, 13:22
Medlem
Nazisterna tyckte det.

Jehovah's Witnesses were subjected to intense persecution under the Nazi regime. Nazi leaders targeted Jehovah's Witnesses because they were unwilling to accept the authority of the state, because of their international connections, and because they were strongly opposed to both war on behalf of a temporal authority and organized government in matters of conscience.

Within months of the Nazi takeover, regional governments, primarily those of Bavaria and Prussia, initiated aggressive steps against Jehovah's Witnesses, breaking up their meetings, ransacking and then occupying their local offices. By April 1, 1935, the Reich and Prussian Minister of the Interior ordered the responsible local officials to dissolve the Watchtower Society.

https://encyclopedia.ushmm.org/content/en/article/nazi-persecution-of-jehovahs-witnesses
Citera
2024-03-10, 13:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Hatar ingen, inte ens dom som gjort mig illa. MEN jag släpper inte in alla som knackar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in