Citat:
Ursprungligen postat av
Lokforare1990
Jo, men det känns trots din historia att något saknas. Rör det sig om större mängder narkotika i ditt fall? Var det en inrikesförsändelse?
Ja, självklart kan dem se att jag köpt krypto, det har jag gjort många gånger, även aktier och fonder. Men att dem utan span, telefon, mobil, husrannsakan eller fram till nu inget förhör skulle få fram vad jag lagt allt mitt krypto på låter långsökt. Värsta utredningen för lite cannabis, har jag svårt att tro…
Ok ja du har ju själv redan utrett, åtalat och friat dig själv. Så varför skriver du ens här då för och undrar när allt är klappat och klart?! Jag förstår att du försöker intala dig själv om att soc bara vill säga hej och bjuda på bulle och kaffe. Drogprov har dom självklart inte råd med i dessa nedskärningstider. Polisen har inte resurser för dom ägnar sig enbart åt mord, terrorbrott och dylikt. Allt annat läggs ned. Transportstyrelsen har inte tid för dig inte. Dom har så fullt upp med annat såklart.
Så tänkte jag med om när jag beställde knark och allt annat för den delen med som låg i gråzonen. Polisen har inte tid resurser för mig och det jag sysslar med.
Jo tydligen kan dom ha det ibland.
Nästa chock blir påföljden. Fat det tar vi då om vi hamnar där. Börja du med att neka och pissa negativt så har du vänt oddsen. Om du pissar positivt se till att det inte är samma knark som polisen beslagtog av dig. Då blir det besvärligt.