2024-03-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag har själv bevittnat hur det kan gå till med dom där knarkbreven och hur det kan leda till fällande domar. Att soc inte skulle bry sig låter ju helt orimligt eftersom han redan är kallad till utredning. Transportstyrelsen brukar avvakta tills det finns en dom. Fast i en del fall drar dom kortet innan då dom tror på fällande dom.

Haha jag på sättet du skriver så tror jag du far med osanningar. Känns som du har noll koll… Du har alltså själv bevittnat ”hur det kan gå till med dom där knarkbreven”?.

Du har alltså bevittnat att folk blivit fällda för att ett brev med narkotika har varit adresserad till en viss person? Alltså inget mer än det…

Jag är kallad till ett möte för en bedömning av situationen då det finns en minderårig med i bilden, och inget mer. Att transportstyrelsen skulle kläppa mitt körkort på förskott låter helt hjärndött.
Citera
2024-03-07, 18:36
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokforare1990
Haha jag på sättet du skriver så tror jag du far med osanningar. Känns som du har noll koll… Du har alltså själv bevittnat ”hur det kan gå till med dom där knarkbreven”?.

Du har alltså bevittnat att folk blivit fällda för att ett brev med narkotika har varit adresserad till en viss person? Alltså inget mer än det…

Jag är kallad till ett möte för en bedömning av situationen då det finns en minderårig med i bilden, och inget mer. Att transportstyrelsen skulle kläppa mitt körkort på förskott låter helt hjärndött.

Ja i första person t.o.m. Ne TS tar inte ditt körkort. Dom KAN göra det. Fast inte i ditt fall. Det som kan hända är att du får pissa för att behålla det om du blir fälld.

Mitt körkort tog TS innan rättegång däremot. Fast då fanns det mer att gå på.
Senast redigerad av eldrattan 2024-03-07 kl. 18:40.
Citera
2024-03-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Beroende på när mötet är kan det vara värt att köra någon detox m.m. https://smoketower.com/detox-drink-mix-clear-machine-vanilj.html
Du kan också be om blodprov istället har jag för mig som tar längre tid och ev mindre risk att visa positivt.

Tack, ska kika på det!
Citera
2024-03-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ja i första person t.o.m. Ne TS tar inte ditt körkort. Dom KAN göra det. Fast inte i ditt fall. Det som kan hända är att du får pissa för att behålla det om du blir fälld.

Mitt körkort tog TS innan rättegång däremot. Fast då fanns det mer att gå på.

Jag hade tyvärr önskat reda ut ditt fall lite mer isåfall..

I första person som du skriver, så menar du att du blivit fälld för en narkotikabrott kopplat till att ett brev med narkotika med dina adressuppgifter blivit plockat av polisen? Och att det inte är något utöver det? Alltså att du tagit emot brevet, haft en husrannsakan eller hamnat på ett drogtest som visat sig vara positivt? För har inte den sistnämnda grejerna hänt i ditt fall , så skulle jag vilja påstå att du blivit lurad eller att du valt erkänna etc.
Citera
2024-03-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
Kör på din idé och uppdatera tråden sedan ska vi se hur din plan urarta sig. Slingrar du UP = positivt drogtest

Det är ganska uppenbart att du tänker fel. Slingrar UP : Inget drogtest gjort.
Ett positivt drogtest : Är ett positivt drogtest.

Vad kan SOC göra? Ska dem ta ungen ifrån mig? Jag har inte bestämt mig om hur jag ska göra, men kommer inte lämna ett drogtest. Det hade bara varit ren idioti.
Citera
2024-03-07, 18:54
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jag hade tyvärr önskat reda ut ditt fall lite mer isåfall..

I första person som du skriver, så menar du att du blivit fälld för en narkotikabrott kopplat till att ett brev med narkotika med dina adressuppgifter blivit plockat av polisen? Och att det inte är något utöver det? Alltså att du tagit emot brevet, haft en husrannsakan eller hamnat på ett drogtest som visat sig vara positivt? För har inte den sistnämnda grejerna hänt i ditt fall , så skulle jag vilja påstå att du blivit lurad eller att du valt erkänna etc.

Det var tullpolisen. Ingen husrannsakan i det fallet nej. De tog inte ens telefon, dator etc. Jag neka så det hamna i rättegång. De kan lätt få fram alla dina köp av krypto.

Nej det var tyvärr inget practical joke det där från statens sida. Det var på blodigt allvar och konsekvenserna var helt orimliga tyckte jag då och även nu. Det blev inte billigt någonstans. Körkortet tog sisådär 3 år att få tillbaks med alla prover och skit. Dock var körkortet inte enbart kopplat till knarkbrevet.

Är du positiv på ditt drogtest så får du se vad det kan leda till. Soc har inte kallat dig för att be dig komma över på en slurk kaffe. Dom tror du knarkar och har köpt knark. Nu vill dom få det på papper att det är så.
Senast redigerad av eldrattan 2024-03-07 kl. 18:56.
Citera
2024-03-07, 19:06
Medlem
Citat:
Vad kan SOC göra? Ska dem ta ungen ifrån mig?
Ja det kan dom.
Citera
2024-03-07, 19:06
Medlem
Citat:
Det var tullpolisen. Ingen husrannsakan i det fallet nej. De tog inte ens telefon, dator etc. Jag neka så det hamna i rättegång. De kan lätt få fram alla dina köp av krypto.

Nej det var tyvärr inget practical joke det där från statens sida. Det var på blodigt allvar och konsekvenserna var helt orimliga tyckte jag då och även nu. Det blev inte billigt någonstans. Körkortet tog sisådär 3 år att få tillbaks med alla prover och skit. Dock var körkortet inte enbart kopplat till knarkbrevet.

Är du positiv på ditt drogtest så får du se vad det kan leda till. Soc har inte kallat dig för att be dig komma över på en slurk kaffe. Dom tror du knarkar och har köpt knark. Nu vill dom få det på papper att det är så.

Jo, men det känns trots din historia att något saknas. Rör det sig om större mängder narkotika i ditt fall? Var det en inrikesförsändelse?

Ja, självklart kan dem se att jag köpt krypto, det har jag gjort många gånger, även aktier och fonder. Men att dem utan span, telefon, mobil, husrannsakan eller fram till nu inget förhör skulle få fram vad jag lagt allt mitt krypto på låter långsökt. Värsta utredningen för lite cannabis, har jag svårt att tro…
Citera
2024-03-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ja det kan dom.

Kan ja, men det kommer ALDRIG hända för en sådan här bagatell.
Citera
2024-03-07, 19:11
Medlem
Citat:
Kan ja, men det kommer ALDRIG hända för en sådan här bagatell.

Har barnen en mamma? Har hon också vårdnaden? Bor ni ihop?
Citera
2024-03-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Har barnen en mamma? Har hon också vårdnaden? Bor ni ihop?

Ja på alla frågor.
Citera
2024-03-07, 19:15
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jo, men det känns trots din historia att något saknas. Rör det sig om större mängder narkotika i ditt fall? Var det en inrikesförsändelse?

Ja, självklart kan dem se att jag köpt krypto, det har jag gjort många gånger, även aktier och fonder. Men att dem utan span, telefon, mobil, husrannsakan eller fram till nu inget förhör skulle få fram vad jag lagt allt mitt krypto på låter långsökt. Värsta utredningen för lite cannabis, har jag svårt att tro…

Ok ja du har ju själv redan utrett, åtalat och friat dig själv. Så varför skriver du ens här då för och undrar när allt är klappat och klart?! Jag förstår att du försöker intala dig själv om att soc bara vill säga hej och bjuda på bulle och kaffe. Drogprov har dom självklart inte råd med i dessa nedskärningstider. Polisen har inte resurser för dom ägnar sig enbart åt mord, terrorbrott och dylikt. Allt annat läggs ned. Transportstyrelsen har inte tid för dig inte. Dom har så fullt upp med annat såklart.

Så tänkte jag med om när jag beställde knark och allt annat för den delen med som låg i gråzonen. Polisen har inte tid resurser för mig och det jag sysslar med.

Jo tydligen kan dom ha det ibland.

Nästa chock blir påföljden. Fat det tar vi då om vi hamnar där. Börja du med att neka och pissa negativt så har du vänt oddsen. Om du pissar positivt se till att det inte är samma knark som polisen beslagtog av dig. Då blir det besvärligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in