Citat:
Ursprungligen postat av
Katzespeien
Vad är det där för dumheter?
Åklagaren måste bevisa bortom rimligt tvivel att han beställt. Utan annan bevisning än ett brev med hans adress är det inte ställt utom rimligt tvivel. Det räcker att neka utan vidare förklaringar. Utredningen läggs ner och jag kan inte se hur soc eller transportstyrelsen skulle bry sig om en misstanke som inte ens går till åtal.
Tack så mycket, äntligen nog som är realistisk och inte försöker skrämmas.
Hade polisen nu velat sätta dit mig för brevet så hade dem ju kört ett ”bait” på den och inväntat att man hämtar försändelsen, alternativt att dem gör en husrannsakan+drogtest med allt som medföljer.
Ska jag vara helt ärlig, så har jag inte förstått förrän nu om hur slapp polisen är, dem hinner inte och har ej tid att bryr sig om sånt här..
När det kommer till SOC så kommer jag vägrar att lämna ett test, alternativt inte dyka upp alls. Jag ser faktiskt inte riktigt någon anledning till att lämna ett test fören den dagen man blir fälld för narkotika brottet (vilket inte kommer ske). Sen har man alltid varit nojjig för soc samt transportstyrelsen, men jag har svårt att tror att SOC kan påverka transport styrelsen till den grad att dem skulle vilja påverka mitt körkort. Det borde väl vara som du skriver, att dem måste ha mer än en anmälan om brottsmisstanke.
Tack