2024-03-07, 18:25
Medlem
Soda-Streams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Tjejer är ju helt extrema i att överanalysera allting, eller är det snarare vissa människor än kvinnor kanske? Iaf min sambos bästa vän kan skicka 2-3 sådana här frågor i månaden. 90% handlar om svarsfrekvensen. Måste man vara så otroligt tillgänglig hela tiden? Kan man inte bara ringa om man vill ha ett svar direkt?

Jag själv är absolut ingen "messare" hatar att skriva. Men har i Dating stadiet många gånger tvingat mig själv. Glömmer dock bort det för ofta och har nog missat många pga av detta.

Du missar inget , kommer nya tåg hela tiden 😁
Citera
2024-03-07, 18:26
Medlem
Ghastens avatar
Ja vissa spelar spelet. Han kan lika gärna dejta fler.

Sen om han skriver långa meddelanden så kan det vara att han inte är en sån som skickar iväg ett kort jag gillar dej.

Så varningsklockor både ringer och inte ringer. Är man intresserad så går det snabbt skicka iväg ett snabbt meddelande.

Träffades ni genom tinder? Om finns ni fortfarande kvar där.
Citera
2024-03-07, 18:30
Medlem
Citat:
Tjejer är ju helt extrema i att överanalysera allting, eller är det snarare vissa människor än kvinnor kanske? Iaf min sambos bästa vän kan skicka 2-3 sådana här frågor i månaden. 90% handlar om svarsfrekvensen. Måste man vara så otroligt tillgänglig hela tiden? Kan man inte bara ringa om man vill ha ett svar direkt?

Jag själv är absolut ingen "messare" hatar att skriva. Men har i Dating stadiet många gånger tvingat mig själv. Glömmer dock bort det för ofta och har nog missat många pga av detta.

Precis, kan bara handla om olika personligheter. Jag ser ofta meddelanden, tänker "jag svarar strax" sen glömmer jag rätt många timmar eller några dagar. Speciellt när det är allmänna konversationer.
Citera
2024-03-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Precis, kan bara handla om olika personligheter. Jag ser ofta meddelanden, tänker "jag svarar strax" sen glömmer jag rätt många timmar eller några dagar. Speciellt när det är allmänna konversationer.

Fel tråd🤣
Senast redigerad av Skabaraju 2024-03-07 kl. 18:45.
Citera
2024-03-07, 18:43
Medlem
Citat:
Det är ju inte så att jag springer till vården för minsta lilla, mått kasst i 20 år. Är mer orolig för att jag en dag inte kommer orka varken gå till jobbet eller vara en bra sambo/vän. I de mörkaste stunder känns självmord som ett rimligt alternativ, det är läskigt.

Hm, nu tror jag att du postat i fel tråd?

Men hoppas du mår bättre snart❤️
Citera
2024-03-07, 18:45
Medlem
Citat:
Hm, nu tror jag att du postat i fel tråd?

Men hoppas du mår bättre snart❤️

Se på fan, sorry. Tack för omtanken!
Citera
2024-03-07, 18:49
Bannlyst
Citat:
Nu är ju inte killen i fråga klängig och jobbig på de sättet du beskriver. Så det har inget med saken att göra
Jag bara beskriver ett beteende som är i kontrast mot hans beteende. Tyvärr är detta klängiga beteende alltför vanligt, enligt min erfarenhet. Hon borde vara glad att få slippa det.

(Och nej det var inget påhittat exempel… )
Citera
2024-03-07, 18:50
Medlem
Dubbel-Trubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Helt rätt tanke. Vill också lägga till att alla inte har tid och möjlighet att vara tillgängliga hela tiden heller. Han har ju redan nämnt att jobbet hindrar honom.

Man kan faktiskt också fråga .

Nuförtiden tar för saker för givet, ser saker som ett tecken och skiter hellre i allt snarare än att bara ta upp frågan om något.

Så vad tror du att det handlar om, du som lever själv och vägrar vara i ett förhållande?
Citera
2024-03-07, 18:51
Medlem
Citat:
De svarar ja för att de kan tänka sig att ligga m.a.o?

Ja det är väl en vettig anledning.
Ja precis . Ligga, inget bättre alternativ för tillfället osv
Citera
2024-03-07, 18:53
Medlem
Kukloskans avatar
Han har läst på Flashback att man inte ska verka för på/ angelägen.
Nej. Han är inte superintresserad, inte en chans. Han kan säkert bli, men varför vänta?

Åas kanske lugnt tempo är bättre än lovebombing.
Vad vet en gammal trött kärring som jag.
Citera
2024-03-07, 19:17
Bannlyst
Citat:
Det är faktiskt ganska viktigt i fasen att tjejen ska känna en slags osäkerhet från killens sida . (Hon ska hinna fundera på om han verkligen gillar henne, och allt det där. Yadda yadda. Tjejer behöver lite mer tid på sig.)
Men tiden låter väldigt bra. Man ses säg lördagar, går det bra ett par veckor så fredagar och lördagar, går det bra ett par månader lr så så kanske onsdagar, fredagar och lördagar och går det bra i månader så ses man kanske oftare och går det bra i ett par år så flyttar man kanske ihop och går det bra så ja..So it goes.

Varningsflaggor är sådana som ska sitta klistrade vid en efter första träffen. Sådana man inte får ands med. Man ska gå varsamt fram så jag tycker han låter perfekt.
Citera
2024-03-07, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Men tiden låter väldigt bra. Man ses säg lördagar, går det bra ett par veckor så fredagar och lördagar, går det bra ett par månader lr så så kanske onsdagar, fredagar och lördagar och går det bra i månader så ses man kanske oftare och går det bra i ett par år så flyttar man kanske ihop och går det bra så ja..So it goes.

Varningsflaggor är sådana som ska sitta klistrade vid en efter första träffen. Sådana man inte får ands med. Man ska gå varsamt fram så jag tycker han låter perfekt.
Finns inget speciellt tidsschema. Men det gäller verkligen att lyssna på den andres behov. Om man t ex säger att det blir för mycket ska man inte hota och stanna kvar i den andres bostad: ”jag kommer bli jätteledsen om du aldrig mer vill träffa mig sedan”. (True story det här exemplet, det med... Ska det vara så svårt att bli respekterad när man t.o.m säger hur man vill ha det .)

Vissa människor är mer krävande att umgås med än andra. Kanske om någon kan hålla tyst lite då och då, inte tvinga mig till saker jag inte vill (dvs låta mig göra vad jag vill - alltså mina
Hobbies = mina prioriteringar), kan tolerera att göra saker utan mitt sällskap osv, att jag också hade pallat träffa någon.

Men som ensamvarg litar jag inte på det och är för bekväm för det, hehe.

Man kan också träffas kortare stunder.

Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel-Trubbel
Så vad tror du att det handlar om, du som lever själv och vägrar vara i ett förhållande?
Se andra stycket ovan.
Senast redigerad av Chill.Pill 2024-03-07 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in