2024-03-07, 19:38
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
+1 på ovan. En del tjejer går inte att göra nöjda. Kan rekommendera alla - både tjejer och killar - att kolla upp Norah Vincent som 2006 skrev boken "Self-made man" om sina erfarenheter att som kvinna, förklädd till man, under 18 månader dejta kvinnor. Boken är snart 20 år gammal men det enda som kan sägas är att det är än värre idag. Boken förtjänar en egen träd här på FB. Får se om jag skapar den en dag.

// CC

Det låter superintressant! Jag ska skicka efter boken direkt.
Citera
2024-03-07, 19:43
Medlem
f30malmos avatar
Min erfarenhet är att om man verkligen är intresserad så svarar man snabbt. Kanske inom en timma senast.

Men jag är själv rätt dålig på att svara snabbt, det är nog mest om jag skulle vara riktigt nykär sådär. Det betyder inte att jag är ointresserad av personen, det kan lika gärna vara det att jag vill ta mig tid att svara ordentligt när jag väl gör det.
Citera
2024-03-07, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Finns inget speciellt tidsschema. Men det gäller verkligen att lyssna på den andres behov. Om man t ex säger att det blir för mycket ska man inte hota och stanna kvar i den andres bostad: ”jag kommer bli jätteledsen om du aldrig mer vill träffa mig sedan”. (True story det här exemplet, det med... Ska det vara så svårt att bli respekterad när man t.o.m säger hur man vill ha det .)

Vissa människor är mer krävande att umgås med än andra. Kanske om någon kan hålla tyst lite då och då, inte tvinga mig till saker jag inte vill (dvs låta mig göra vad jag vill - alltså mina
Hobbies = mina prioriteringar), kan tolerera att göra saker utan mitt sällskap osv, att jag också hade pallat träffa någon.

Men som ensamvarg litar jag inte på det och är för bekväm för det, hehe.

Man kan också träffas kortare stunder.

Se andra stycket ovan.
Nej man brukar ju inte ta saker bokstavligt såsom du gjort här med "tidsschema" Min poäng var att man ses lite och ger varann space o sedan ökar om det går bra och ingen visar sig vara störd.
Citera
2024-03-07, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Nej man brukar ju inte ta saker bokstavligt såsom du gjort här med "tidsschema" Min poäng var att man ses lite och ger varann space o sedan ökar om det går bra och ingen visar sig vara störd.
Man kan ses varje dag också, utan att det behöver bli långdraget eller för intensivt.
Citera
2024-03-07, 20:27
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Dejtingstadiet, 4 dejter så långt, i snitt en dejt i veckan. Han hör av sig först av sig regelbundet, och säger i slutet av varje dejt att han vill ses igen.

MEN ibland kan han liksom försvinna i 1-2 dagar. T.ex i måndags skrev han ett långt mess till mig om hur underbar vår senaste träff var och skrev om sin dag frågade om mig etc vilket jag svarade engagerat på samma kväll men fick inte svar förrän i går kväll. Han berättar då att han varit upotagen (han har ett jobb inom vården som kan innebära nätter/kvällar). När han väl svarar skriver han LÅNGA meddelanden.

Kräver inte att han svarar omedelbart då vi alla har liv vid sidan om telefonen men vill heller inte slösa min tid på nån bara ser mig som tidsfördriv. Inte dejtat så mycket så det kanske är normalt i det här skedet?

Vad tycker ni? Kan man vara seriöst intresserad om man initierar kontakt refelbundet men även titt som tätt försvinner i över 24 timmar?

TS! Vi läkare kan ha jour och/eller väldigt långa arbetsdagar. Det blir man trött av. Och yrket innebär därtill många beslut, processer, detaljer OCH stort ansvar. Det kan man bli ännu mer trött av. Låt din läkare chilla. <3

Han verkar engagerad i dig/er - skriver långt och låter tiden ge honom eftertanke. BRA tendens, fin tendens!

Glöm inte att han skrev att er senaste dejt var "underbar".

Sitt i båten!
Citera
2024-03-07, 20:58
är man "seriös" så svarar man när man kan.. INGEN är så in i helvete upptagen att man inte har tid att skicka ett jävla meddelande som tar vad.. 10 sekunder högst att svara på? om man inte har ett arbete med extrem sekretess som säger att man måste låsa in mobilen när man stämplar in dvs.

nädu.. det enda han är intresserad av är att knulla.. och han skriver bara när det blir trångt i byxan
Citera
2024-03-07, 21:48
Medlem
Citat:
Läkare

Inget konstigt om han är läkare. Var bara beredd på att om det blir något seriöst av detta så kommer det vara på samma sätt jämt. Jobbet kommer vara en påtaglig del av hans liv.
Citera
2024-03-07, 22:11
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
är man "seriös" så svarar man när man kan.. INGEN är så in i helvete upptagen att man inte har tid att skicka ett jävla meddelande som tar vad.. 10 sekunder högst att svara på? om man inte har ett arbete med extrem sekretess som säger att man måste låsa in mobilen när man stämplar in dvs.

nädu.. det enda han är intresserad av är att knulla.. och han skriver bara när det blir trångt i byxan

Det kanske inte handlar om ETT meddelande, man kanske har konversationer med ett femtiotal? Så typiskt energitjuvar som er och tro att ni är de enda i världen som man ska prioritera.
Citera
2024-03-07, 22:52
Medlem
Rebiselles avatar
Håller med! Skit drygt när nån inte svarar 😫
Citera
2024-03-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
TS! Vi läkare kan ha jour och/eller väldigt långa arbetsdagar. Det blir man trött av. Och yrket innebär därtill många beslut, processer, detaljer OCH stort ansvar. Det kan man bli ännu mer trött av. Låt din läkare chilla. <3

Han verkar engagerad i dig/er - skriver långt och låter tiden ge honom eftertanke. BRA tendens, fin tendens!

Glöm inte att han skrev att er senaste dejt var "underbar".

Sitt i båten!
Tack för peppen! Jag vill ju alla dagar i veckan att han skriver engagerat när han själv vill det och inte att han ska känna sig tvungen
Citera
2024-03-08, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Min erfarenhet är att om man verkligen är intresserad så svarar man snabbt. Kanske inom en timma senast.

Men jag är själv rätt dålig på att svara snabbt, det är nog mest om jag skulle vara riktigt nykär sådär. Det betyder inte att jag är ointresserad av personen, det kan lika gärna vara det att jag vill ta mig tid att svara ordentligt när jag väl gör det.
Jag själv kan ta några timmar på mig även om jag är intresserad inte ett-1.5 dygn dock därav tråden, haha.
Citera
2024-03-08, 08:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Jag själv kan ta några timmar på mig även om jag är intresserad inte ett-1.5 dygn dock därav tråden, haha.

Nej, det låter lite länge även för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in