2024-03-07, 17:42
Bannlyst
Långa meddelanden är lätta att skjuta upp för att de är så tidskrävande. Kanske är så bara.
Citera
2024-03-07, 17:46
Medlem
Soda-Streams avatar
Alt 1, Han jobbar som läkare och måste ge jobbet all uppmärksamhet dessa dagar han är som bortblåst?

Alt 2, Han lever efter novisen att män ska attrahera och inte jaga och han har uppenbarligen fångat ditt intresse ?

Alt 3, Han är gift och bor med sin fru och barn och vill ut på äventyr?

Vad säger din magkänsla?

Känns det som att någon av dessa gissningar skulle kunna stämma??
Citera
2024-03-07, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Nu handlar ju detta inte alls om att ragga tjejer.

Det handlar om svarsfrekvensen hos en kille hon redan dejtar.

Och om du inte är intresserad av relationer (och därigenom saknar erfarenhet) skulle jag avråda dig att ge tips i ämnet. Att fråga om en tjej "är singel och vill ha barn i framtiden" är INTE ett bra sätt att ragga.
Men det är samma sak där.

Att skriva:
”Hej jag saknar dig jätte-super-dupermycket redan!” 1 min efter att ni sagt hej då.
Följt av:
”Längtar redan jättemycket tills vi ska ses igen.” 30 sek senare.
Och:
”Kan inte vänta, du var så himla fin, luktade så gott, känna som har har hittat helt rätt” innan man ens har hunnit gå in och läsa de första två… eller någon som ringer kl 8:30 nästa morgon bara för att de är så glada över att ha träffats. OCH har sagt de där grejerna minst 10 gånger första gången man träffas.

Det är inte så effektivt som en del killar tror…
Citera
2024-03-07, 18:03
Medlem
Nu är det visserligen länge sen jag dejtat och messat, men vill flika in att om det är någon jag har långa och bra diskussioner med så väntar jag hellre tills jag har tid för långa svar för att hinna formulera mig väl än att slänga iväg något kort bara för att... Och visst har det hänt att livet och jobbet kommit emellan nån gång så att jag glömt och därför har svaret dröjt.
Citera
2024-03-07, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jag är likadan som din snubbe. Tar vanligen lång tid innan jag svarar, men när jag väl gör det lägger jag ned lite tid på svaret och innehållet i stället.

Från mitt håll känns det ytligt, hysteriskt och respektlöst att låta sig själv fångas i något modernt påhitt att allt nödvändigtvis ska gå fort, speciellt vad gäller svarsfrekvens i sociala medier eller via diverse meddelande-appar. Är man äldre än sexton år bör man inte hålla på med sådant.

Lägg därtill att längtan är vackert och långsamhetens lov inbegriper mer djup än hetsande ytlighet så har du ett självklart svar - Ja, det går utmärkt att vara intresserad och inte svara som om man är en telefonist hos brandkåren.
Helt rätt tanke. Vill också lägga till att alla inte har tid och möjlighet att vara tillgängliga hela tiden heller. Han har ju redan nämnt att jobbet hindrar honom.

Man kan faktiskt också fråga .

Nuförtiden tar för saker för givet, ser saker som ett tecken och skiter hellre i allt snarare än att bara ta upp frågan om något.
Citera
2024-03-07, 18:12
Medlem
Soda-Streams avatar
Eftertänksam

Citat:
Ursprungligen postat av fiilbohnk
Nu är det visserligen länge sen jag dejtat och messat, men vill flika in att om det är någon jag har långa och bra diskussioner med så väntar jag hellre tills jag har tid för långa svar för att hinna formulera mig väl än att slänga iväg något kort bara för att... Och visst har det hänt att livet och jobbet kommit emellan nån gång så att jag glömt och därför har svaret dröjt.

Ja det är inte många som är eftertänksamma innan dom öppnar munnen och rapar ord , jag föredrar om man får ut något av samtalet istället för att slänga ur sig något som man inte ens menar.

Absolut bara fördel skulle jag säga
Senast redigerad av Soda-Stream 2024-03-07 kl. 18:15. Anledning: Stavfel
Citera
2024-03-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Mannen initierar ett intresse hos kvinnan. Detta genom att uppmärksamma henne eller höra av sig. Det är väldigt sällan en kvinna bara blir intresserad av en snubbe så där. Därav normen att det är mannen som raggar.

(Sedan har vi alla dessa könskonstruktionsvändare som förnekar könsnormer och försöker göra annorlunda. Feminister med andra ord.)

Jag är inte initiativlös men låter generellt mannen vara drivande. Dvs första sms:et efter en dejt, fråga om första dejten etc. Anledningen är att min erfarenhet har visat att man på.så sätt sållar bort män som är halvintresserade
Citera
2024-03-07, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Jag är inte initiativlös men låter generellt mannen vara drivande. Dvs första sms:et efter en dejt, fråga om första dejten etc. Anledningen är att min erfarenhet har visat att man på.så sätt sållar bort män som är halvintresserade
De svarar ja för att de kan tänka sig att ligga m.a.o?

Ja det är väl en vettig anledning.
Citera
2024-03-07, 18:19
Medlem
Soda-Streams avatar
Citat:
De svarar ja för att de kan tänka sig att ligga m.a.o?

Ja det är väl en vettig anledning.

Haha sneakyy.......fast helt logiskt ändå
Citera
2024-03-07, 18:21
Medlem
Citat:
Men det är samma sak där.

Att skriva:
”Hej jag saknar dig jätte-super-dupermycket redan!” 1 min efter att ni sagt hej då.
Följt av:
”Längtar redan jättemycket tills vi ska ses igen.” 30 sek senare.
Och:
”Kan inte vänta, du var så himla fin, luktade så gott, känna som har har hittat helt rätt” innan man ens har hunnit gå in och läsa de första två… eller någon som ringer kl 8:30 nästa morgon bara för att de är så glada över att ha träffats. OCH har sagt de där grejerna minst 10 gånger första gången man träffas.

Det är inte så effektivt som en del killar tror…

Nu är ju inte killen i fråga klängig och jobbig på de sättet du beskriver. Så det har inget med saken att göra
Citera
2024-03-07, 18:23
Medlem
Tjejer är ju helt extrema i att överanalysera allting, eller är det snarare vissa människor än kvinnor kanske? Iaf min sambos bästa vän kan skicka 2-3 sådana här frågor i månaden. 90% handlar om svarsfrekvensen. Måste man vara så otroligt tillgänglig hela tiden? Kan man inte bara ringa om man vill ha ett svar direkt?

Jag själv är absolut ingen "messare" hatar att skriva. Men har i Dating stadiet många gånger tvingat mig själv. Glömmer dock bort det för ofta och har nog missat många pga av detta.
Citera
2024-03-07, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av Imrik
Och du Billigost låter som att du kämpar med en narcissistisk personlighetsstörning som inte begriper att alla människor kämpar med osäkerheter då och då. En av de vidrigare personlighetstyperna om du frågar mig.

TS, det är såklart förståeligt att man är lite osäker när det är så nytt! Men försök att lita på vad han säger - han vill ju ses igen - det säger man inte till någon man försöker styra ner relationen med.
Att han är läkare kan ju verkligen förklara en viss del, men också att många av oss har ovanan att se ett sms, tänka "åh, det här ska jag svara på så fort jag är klar med grejen jag gör i detta nu" för att sen glömma det och så blir det lite försenat. Han svarar ju till slut, och dessutom utförligt som du säger, det är ju ett sätt att kompensera det sena svaret.

Ha is i magen, och om modet räcker till: prata med honom om det! Går ju att göra på ett lättsamt sätt utan att det blir skuldbeläggande eller krävande, bara att reda ut hur ni fungerar rent kommunikativt

Tackar tackar.

Och är man osäker så får man väl göra något åt det innan och inte smeta in sina bekymmer skapade av lättja på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in