2024-03-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Det är faktiskt ganska viktigt i fasen att tjejen ska känna en slags osäkerhet från killens sida . (Hon ska hinna fundera på om han verkligen gillar henne, och allt det där. Yadda yadda. Tjejer behöver lite mer tid på sig.)

Du har läst för mycket om "the game" och lyssnat på Tate... Du är välkommen till 2024 när du är villig att gå upp ur källaren
Citera
2024-03-07, 17:00
Medlem
styckets avatar
Citat:
Sedan verkar ju alla diskutera nätdejting. Det tror jag är helt fel öppning för att hitta någon att bli intresserad av. Man har liksom dödat hela grejen genom att träffas på det sättet.
Var ska man som t.ex. egenföretagare som jobbar hemifrån och är nykterist träffa damer tänker du?
Citera
2024-03-07, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Samtidigt är kändismäns inkorgar fyllda med kvinnor inte sant? Så det du säger verkar ju inte riktigt stämma eller hur?

Hur tänkte du?

Sen är väl en matchning/like ett initialt visande av intresse? Som inte dessa kändisar ger för att damer ska höra av sig ens.
Ok, så är det säkert. Men vi bortser från kändismäns ”inkorgar” då.

Punkbandet Dolores Haze hade ”inkorgarna” fulla med Dick pics och skrev en låt om det. Så även killar ser till att kändisars ”inkorgar” blir fulla.
Citera
2024-03-07, 17:02
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ok, så är det säkert. Men vi bortser från kändismäns ”inkorgar” då.

Punkbandet Dolores Haze hade ”inkorgarna” fulla med Dick pics och skrev en låt om det. Så även killar ser till att kändisars ”inkorgar” blir fulla.

Ja så hur fungerar egentligen kvinnors biologi?
Citera
2024-03-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Var ska man som t.ex. egenföretagare som jobbar hemifrån och är nykterist träffa damer tänker du?
Jag förstår absolut problematiken. Jag lever också ett osocialt liv och träffar inte nya människor. Nu är ju jag inte ”på jakt” efter något förhållande, men alltså jag förstår precis vad du menar.

Men jag menar bara att nätdejting inte är rätta sättet ändå. Tro mig, har ju testat detta. Kanske inte så mycket traditionell nätdejting, men liknande. Har faktiskt träffat några killar härifrån.

Men de killar jag verkligen har varit intresserad av har jag träffat på andra sätt. T ex genom att följa med en kompis på en ”nätdejt” om vi får kalla det så. På den tiden som Lunarstorm fanns. Då var man ju lite mer försiktig och träffade nog sällan en kille från nätet ensam bara, så jag ställde upp och följde med. Slutade med att han blev intresserad av mig istället.
Citera
2024-03-07, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ja så hur fungerar egentligen kvinnors biologi?
Majoriteten av män är inte kända, herre gud.

Annars har du svaret stycket: bli känd.
Citera
2024-03-07, 17:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Majoriteten av män är inte kända, herre gud.

Annars har du svaret stycket: bli känd.

SÅ hur fungerar egentligen kvinnors biologi?
Citera
2024-03-07, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Du har läst för mycket om "the game" och lyssnat på Tate... Du är välkommen till 2024 när du är villig att gå upp ur källaren
Jag har aldirg läst The Game eller låtit mig radikaliseras av Tate-högen. Sitter heller inte i en källare.

Är ju redan tjej så mina kunskaper kommer ur det 🎰 .
Citera
2024-03-07, 17:13
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Har aldrig stött på så lång svarsfrekvens i kombination med engagerade svar. Antingen har folk messat mig i mängden ELLER svarar jättesegt och kort. Kanske så här en sund person med ett liv beter sig
Jag är likadan som din snubbe. Tar vanligen lång tid innan jag svarar, men när jag väl gör det lägger jag ned lite tid på svaret och innehållet i stället.

Från mitt håll känns det ytligt, hysteriskt och respektlöst att låta sig själv fångas i något modernt påhitt att allt nödvändigtvis ska gå fort, speciellt vad gäller svarsfrekvens i sociala medier eller via diverse meddelande-appar. Är man äldre än sexton år bör man inte hålla på med sådant.

Lägg därtill att längtan är vackert och långsamhetens lov inbegriper mer djup än hetsande ytlighet så har du ett självklart svar - Ja, det går utmärkt att vara intresserad och inte svara som om man är en telefonist hos brandkåren.
Citera
2024-03-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
SÅ hur fungerar egentligen kvinnors biologi?
Kan ju inte skriva en hel handbok direkt, för jag är varken expert eller intresserad av relationer.

Men för att intresse ska kunna uppstå initialt så gäller att man uppmärksammar en tjej som inte anar det. Och detta kan förstås slå fel, har själv dissat bra killar för att de saknade de preferenser jag har, och inte delar samma framtidsvisioner med.

Ett sätt att uppmärksamma tjejen kan ju vara att fråga henne om hon är singel, om hon vill ha barn i framtiden osv. Så man vet om man spelar på samma plan.
Citera
2024-03-07, 17:15
Medlem
styckets avatar
Citat:
Kan ju inte skriva en hel handbok direkt, för jag är varken expert eller intresserad av relationer.

Men för att intresse ska kunna uppstå initialt så gäller att man uppmärksammar en tjej som inte anar det. Och detta kan förstås slå fel, har själv dissat bra killar för att de saknade de preferenser jag har, och inte delar samma framtidsvisioner med.

Ett sätt att uppmärksamma tjejen kan ju vara att fråga henne om hon är singel, om hon vill ha barn i framtiden osv. Så man vet om man spelar på samma plan.

Syftar kopplat till kändisar.

Kändismän behöver inte göra någonting för att få kvinnor.

Vad är det i kvinnors biologi som gör att de beter sig på detta sättet kring kändisar?
Citera
2024-03-07, 17:19
Medlem
Citat:

Nu handlar ju detta inte alls om att ragga tjejer.

Det handlar om svarsfrekvensen hos en kille hon redan dejtar.

Och om du inte är intresserad av relationer (och därigenom saknar erfarenhet) skulle jag avråda dig att ge tips i ämnet. Att fråga om en tjej "är singel och vill ha barn i framtiden" är INTE ett bra sätt att ragga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in