Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Tror inte någon av mammorna är psykiskt kapabla till att agera normalt (oavsett när i tid), till skillnad från tex invandrare med andra kulturer där kulturen är problemet.
Tror faktiskt inte det hade gjort någon skillnad för Fias del om hon samarbetat från början, hennes beteende i det stora hela är problematisk och antagligen inget som kom efter soc inblandning, tex knulla random snubbe o skaffa barn, x2.
LM kommer oavsett vård heller inte vara en kapabel förälder men kanske lågt fungerande människa.
Fia verkar också ha någon form av psykisk problematik som förhindrar henne från att fungera ”normalt”. Tror inte barnen kommer ha någon kontakt i vuxen ålder heller, kommer säkert göra något försök. Men ja, hemskt om barnen ser. Förhoppningsvis har de nya föräldrarna bannat alla konton.
Mahija och Null(Mo) är bra exempel på detta. Tror dock Gräddrumpan hade nog kunnat få sina barn om hon hoppat på vårdspåret tidigt efter skiljsmässan.
LM hade ju ändå en hyfsad bra period när medicineringen funkade så jag hoppas ju att den kommer funka igen. Grejen är att även om den funkar, hur ska man våga lämna ett barn till henne eftersom hon ju visat att hon är benägen att sluta med medicinering för att hon tycker hon mår bra, det är långt ifrån endast hon som gör så utan rätt vanligt ändå.
Det finns ju sprutor mot psykos som ska vara långtidsverkande och när måendet är såhär väldokumenterat tycker jag det borde vara obligatoriskt för henne att ta dessa sprutor.
Det är galet att låta en såhär sjuk person utan sjuldomsinsikt bestämma själv. Får hon medicinering finns ju iaf chansen för umgänge med sonen.
Såg två avsnitt av uppdrag granskning igår där de går igenom hela denna LVU-demonstrationshärvan.
På varenda jävla demonstration de visar klipp från står Mahija där med sin skylt, har för mig hon var nere i Bryssel också med några tomtar för att demonstrera. Hon har stått utanför SÄS där sonen blev "kidnappad" nu de senaste dagarna, om det nu är så att hennes man och den andra sonen också tror på detta lär hon ju aldrig ens vara i närheten av att få behandling om hon inte flippar totalt och blir en fara.
Tänk så många år, så mycket pengar och så mycket lidande som varit och helt i onödan.
Jag fattar inte ens hur hon har råd haha, hon måste ha nån att sova hos i Stockholm tex för hon kan ju vara där i veckor.
Nu bråkar hon och Null igen och det är så tragiskt att se hur de anklagar varandra för att kopiera den andres historia 🫠, Null har ju haft kontakt med psyk innan så där kanske chansen till vård är lite bättre.