Citat:
Ursprungligen postat av
D33mon
ja... varje dag är liksom en slam-dunk.
Det enda man ser med alla dessa skruvade människor är att LPT är för klent och att myndigheternas samarbete är för dåligt.
Psykiatrin skulle ta upp det igen med ledningen efter jag ringde och försöka hålla ett öga på henne.
Polisen sa samma sak men det är ju inte som att de är tillräckligt bemannade.
suck..
Det är svårt att sätta LPT på människor och absolut ska det inte vara lätt så att det kan utnyttjas mot människor osv men som det är nu är det för svårt.
Om jag skulle få en psykos vill jag ha LPT så fort som möjligt och inte efter flera år när jag totalt kraschar och är en fara för mitt och andras liv.
Se vilket helvete dessa människor har dag ut och in, alla som blir utsatta av dem, inte bara samhället och myndigheter utan även familj och vänner.
Min kompis mormor fick nån slags psykos när hennes man dog. Hon levde rövare i flera år och de hade ett helvete med henne och hennes vanföreställningar som även hindrade henne att äta i perioder och att ens prata.
De kämpade för att hon inte skulle bo ensam i ett hus i skogen och ringa och trakassera folk. Hon sa nej till allt, på nåder fick hemtjänsten komma en kvart om dagen en period. Ingen inom vården tog ansvar utan skyllde på varandra samt att allt är frivilligt och eftersom hon fick välja själv var hennes sista 4 år i livet ett helvete för henne och alla tills hon äntligen dog.
Jag är fan livrädd för att bli sjuk i det här landet. Lås in mig och medicinera mig förfan!