2023-12-31, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Då är du väldigt selektiv.

Vet att du är hardcore Frida fan #1 men du vet att det stämmer. Har hänt antal gånger genom åren.
Citera
2023-12-31, 16:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Vet att du är hardcore Frida fan #1 men du vet att det stämmer. Har hänt antal gånger genom åren.

Definiera "ett antal". Finns andra åkare som är värre i den kategorin. Calle t ex.
Citera
2023-12-31, 18:47
Medlem
Tråkigt att läsa alla dessa negativa kommentarer när ens egna(orimliga?) förväntningar inte uppfylls.
Alla våra skidstjärnor, både manliga och kvinnliga, lägger ned ett OERHÖRT jobb för att kunna prestera på högsta nivå.
När det går bra är allt guld och gröna skogar och när det, av vilken anledning som helst, INTE uppfyller era högt ställda förväntningar så blir ni som...................små barn som inte får allt ni pekar på.

Skidåkning på den här nivån göl att även små "fel"(vallning, form sjukdom mm) ger utslag i resultatlistan.

Stöd tjejerna och killarna istället.

Gott Nytt År!!
Citera
2024-01-01, 13:30
Medlem
Jenshalls avatar
Frida in som sjua idag
Citera
2024-01-01, 14:46
Medlem
Frida två idag tidsmässigt och drog fram många som bland annat Slind som fick bästa tid tack vare det. Drog även fram övriga svenskor så alla närmade sig Diggins. Tror Diggins kan få det tufft på nästa klassiska distans om dom nu inte ännu en gång lyckas kanonbra med dom klassiska skidorna. Vore bra med en semifinal i alla fall i nästa sprint så får hon en hel del bonus sekunder som kan vara viktiga i kampen om segern.
Citera
2024-01-21, 09:10
Medlem
Under Tour de Ski intervjuades Frida om bland annat möjligheten att gå ifrån i loppen. Då gav hon ett exempel på hur det skulle kunna låta:

[Frida] - Kerttu, du? Katta?

Och igår var de 1-2-3:a!
Citera
2024-01-21, 12:55
Medlem
Ingen slår Frida i denna form i 10 km nästa år. Känns som vi är i början av en gyllene era...
Citera
2024-01-21, 15:35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordbob
Ingen slår Frida i denna form i 10 km nästa år. Känns som vi är i början av en gyllene era...

Ebba är på dekis, så det enda hotet är väl Johaug och Niskanen på vm.
Citera
2024-02-11, 19:09
Medlem
Stefan4s avatar
Så tog Frida ytterligare en individuell Världscupseger - hennes tionde i ordningen.

Den här gången var det över en riktigt tuff 20 km klassisk masstart i Canmore, Kanada, där hon till slut malde ner Kerttu Niskanen i en stakspurt.
Citera
2024-02-12, 20:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Så tog Frida ytterligare en individuell Världscupseger - hennes tionde i ordningen.

Den här gången var det över en riktigt tuff 20 km klassisk masstart i Canmore, Kanada, där hon till slut malde ner Kerttu Niskanen i en stakspurt.

Okej, det var ju väldigt informativt.

Om man ska fylla på så visar hon åter att tekniken är väldigt bra i klassiskt och att hon numera kör mycket taktiskt. Hon har tagit flera steg framåt.
Citera
2024-03-07, 07:45
Medlem
Intervju med Frida i Expressen. Berättar bland annat om sin hårda träning denna vintern som verkar haft väldigt bra effekt.
Citat:
– Målet har hela tiden varit att fortsätta träna hela tiden. Aldrig lätta upp för att söka formtoppar, som man annars brukar göra.
– Och så har jag gjort. Jag har tränat mycket, mycket mer än jag tidigare gjort under en säsong.
Du har aldrig känt något behov av att stå över tävlingar?
– Nä, jag har bara känt att det varit kul att tävla. Och sen har jag kört ett eftermiddagspass efter tävlingen.
Frida Karlsson ler:
– Och kroppen har hållit för det! Jag har märkt att det här passar mig ganska bra. Vissa svarar på att vila sig i form, andra på att träna sig i form.
– Att träna verkar vara min melodi.
Oväntade effekten: Bättre än någonsin
Det nya upplägget verkar också ha gett 24-åringen en angenäm effekt.
– Mmm, jag ser ju att jag bara blir bättre och bättre den här säsongen. I stället för att jag börjar dala efter ett tag som tidigare år.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-om-karleken-en-rod-zon-for-mig/
Citera
2024-03-07, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Intervju med Frida i Expressen. Berättar bland annat om sin hårda träning denna vintern som verkar haft väldigt bra effekt.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-om-karleken-en-rod-zon-for-mig/

Toppen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in