2020-11-21, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ser inte Frida sjukligt smal ut igen? Jag tycker inte alls det ser bra ut, för att vara helt ärlig.

Särskilt när man jämför med nästan alla åkare andra - absolut. Minns ju när Flugan plötsligt såg ut som ett benrangel, alla tittade bort och sedan pang fick hon träningsförbud. Ätstörningar har man ett tag INNAN man ser ut sådär. Ebba, Kalla, Ribom osv är vältränade och ser sunda ut.

I efterhand kommer alla att säga att jo, så var det. Mitt i det så VILL folk inte se...
Citera
2020-11-21, 07:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Särskilt när man jämför med nästan alla åkare andra - absolut. Minns ju när Flugan plötsligt såg ut som ett benrangel, alla tittade bort och sedan pang fick hon träningsförbud. Ätstörningar har man ett tag INNAN man ser ut sådär. Ebba, Kalla, Ribom osv är vältränade och ser sunda ut.

I efterhand kommer alla att säga att jo, så var det. Mitt i det så VILL folk inte se...

Håller helt med. Jämför med vilken annan åkare som helst - t.o.m. Johaug som är så smal kommer inte i närheten av det där.
Citera
2020-11-21, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99

Hon har den kroppen naturligt så man kan inte jämföra med kalla eller pärmen osv son aldrig hur mycker de än väntat skulle kunna bli såhär smala för hade don varit det hade dom inte levt längre.
Citera
2020-11-21, 13:27
Medlem
katws avatar
Bra artikel i DN.

Citat:
Jag tränade inte mycket när jag var borta och ändå lyckades jag bli bättre än vad jag var före.

https://www.dn.se/sport/karlssons-resa-fran-helvete-till-himmel-fran-chockbesked-till-ostoppbar/
Citera
2020-11-21, 18:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Ostoppbar? Är ju inte sant för fem öre.
Citera
2020-11-21, 18:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ostoppbar? Är ju inte sant för fem öre.

Du kanske ska bemöda dig att också läsa artikeln. "Ostoppbar" syftade på Holmenkollen den 7 mars, inte någon allmän känsla.
Citera
2020-11-21, 20:33
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du kanske ska bemöda dig att också läsa artikeln. "Ostoppbar" syftade på Holmenkollen den 7 mars, inte någon allmän känsla.

Fast även om han syftar på Holmenkollen 20 så är väl knappast "ostoppbar" rätt beskrivning på någon som hämtar in ett stort underlänge och vinner i spurten. "Ostoppbar" beskriver någon som är fullständigt överlägsen. Jag tror du liksom journalisten (vilket gäller för de flesta journalister nufötiden) inte har så bra koll på svenska språket.
Citera
2020-11-21, 20:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fast även om han syftar på Holmenkollen 20 så är väl knappast "ostoppbar" rätt beskrivning på någon som hämtar in ett stort underlänge och vinner i spurten. "Ostoppbar" beskriver någon som är fullständigt överlägsen. Jag tror du liksom journalisten (vilket gäller för de flesta journalister nufötiden) inte har så bra koll på svenska språket.

Journalisten intervjuade Frida och hon beskrev hur hon kände sig just denna dag (när hon tog in meter för meter på Johaug).
Senast redigerad av katw 2020-11-21 kl. 20:45.
Citera
2020-11-21, 20:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Journalisten intervjuade Frida och hon beskrev hur hon kände sig just denna dag (när hon tog in meter för meter på Johaug).

Jag har hört åkare beskrivas som att de "flög fram i spåret" men inte fan flög de
Citera
2020-11-21, 20:50
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag har hört åkare beskrivas som att de "flög fram i spåret" men inte fan flög de

Då handlar det väl om en metafor (vilket en del tycks ha svårt med).
Citera
2020-11-21, 20:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Då handlar det väl om en metafor (vilket en del tycks ha svårt med).

Ja, sportvärlden är ett riktigt eldorado för målande språk, överdrifter och metaforer. Bara Blommans formuleringar är nästan värd en egen tråd
Citera
2020-11-24, 22:06
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurken123
Har frida och william gjort slut?

Petter vinner alltid till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto