Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag trodde utsatt område handlade om hög grad arbetslöshet, hög bidragsnivå samt hyfsat utbredd "lindrig" kriminalitet. Grov kriminalitet/gängkriminalitet kallas väl getto i folkmun och polisen har något annat ord för det. Att människor är fattiga är ju verkligen inget ovanligt. Titta förr i tiden i Sverige, det kunde bo 3-4 personer i en etta, 5-6 i en tvåa osv. Björn Ranelid reagerade tex på det här för några år sedan och berättade om sin barndom i Malmö. Han växte upp fattigt, men ingen ägnade sig åt kriminalitet och förstörelse utan såg till att arbeta sig bort från fattigdomen istället.
+1
Du förefaller ha missat vad samtalet handlar om och hur folk ser på det. Ytterst få har problem med sådana som Henke, tvärtom förefaller han vara något av ett föredöme.
Bra spaning. Så är det ju naturligtvis för oss alla, mer eller mindre.
Fast det gör de ju inte. Rasblandade verkar ha svårighet att rota sig och känna sig hemma någonstans. När man vet det så blir ju hela agendan med mångkultur och rasblandning väldigt tydlig. Det behövs en helt ny debatt, stoppa det som pågått och försöka se till att våra samhällen kan läka igen. Skicka hem främlingar, straffa de ansvariga och skapa nya lagar.
Du har rätt i det du skriver. Blir kanske svårt att få fram budskapet utan att skriva en avhandling som täcker in alla vinklar och undantag. ja, svenskar precis som alla andra vill bo och leva med sina egna. Min poäng var att skulle det dyka upp en japan, neger eller gud förbjude en arab i kvarteret så kommer man döma honom/henne efter hur de beter sig. Hudfärg blir underordnat till den saken är klar. Ingen svensk vill bo i ett område med 25% främlingar eller ännu värre 50 eller 95% främlingar. Efter 2-4 % söker man sig vidare.
När jag skrev blekfet skåning så var inte min avsikt att racka ner på hela svenska folket, utan illustrera ett exempel. Uppriktigt sagt så finns det svenskar som har ett beteende jag inte är särskilt förtjust i heller. Det finns idioter som får för sig saker och tar ut saker på fel person. Jag känner inte Henke och vet inte hur han var som barn men ponera nu att Henke var en välartad gosse som skötte sig och var snäll. Om det då fanns en idiot som ska tråka mindre killar i sin omgivning så kanske han tråkade Henke för att han hade en mörkare hudfärg, men han kanske också tråkade Stefan eftersom hans pappa var sopgubbe och Jocke eftersom han var neurosedynskadad. Precis som med glåporden så letar mobbare eller tråkare ut något karakteristiskt att klistra på sina offer. Hade Henke i den åldern varit lite klokare hade han förstått det där och inte tagit ett taffligt glåpord personligt och låtit det definiera resten av livet för honom. Allra minst nu när han sedan länge är multimiljonär, en av våra mest uppskattade idrottsprofiler, förefaller ha en lycklig familj. Det vore intressant att veta vad Henke sa exakt och vad hans syfte med intervjun och utspelet var.
Jo. Fast samtidigt illustrerar det vad som numera är inövat hos de flesta, utan att man själv ser det.
Nämligen först den omedvetna förväntan som finns på vita att lyckas och kunna bete sig. Annars är man "WT" eller "blekfet"

.
Medan exakt samma beteende hos svarta i stället politiseras och får benämningen "klyftor" och "rasism inom systemet". De ska skyddas och försvaras när de redan lider i allmänhet.
Där ingen personlig börda faller på den svarte. Att lyfta sig. Vita emellan lever under den pressen konstant och måste tolerera hatet på ett helt annat vis än svarta, som kan gotta sig i självömkan och att samhället har en skuld som i princip aldrig får ett slutdatum. Ungefär som när Palme ansåg att alla svenskar kunde bli akademiker och samhället i dag ömkar invandrare och kvoterar in dem eller subventionerar löner och förmåner. Två vitt skilda tanke-stegar, kanske baserat på hudfärgens mytomspunna relevans.
Precis som "svenskhet" genererar en bild och bestämd form, gör också århundraden av neger-beteende det. Bara det att i det senare fallet är det inte så positivt.
HL är inte mer annorlunda än andra blandbarn som är rotlösa och har en livslång identitetskris. Innan man skaffar barn med vem som helst, är det någonting att seriöst fundera på.
Sport är annars tacksamt, och fotboll är så mångsidigt att raserna har goda förutsättningar att nå framgång och att det spelas på ett mer naturligt vis med hela kroppen som arbetsfält. Inom fotboll behövs det mesta, till skillnad från hockey och basket.
Många trådar man kan dra i här.