2024-03-06, 21:24
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Intressant att ingen journalist (Simon Bank) tar upp faktumet att det i förorten idag är en majoritet barn som INTE vill kalla sig eller se sig som svenskar. Kurder, Somalier m.m vägrar klassa sig som svenskar. Men det talas det inget om. Bättre ge svenskarna all skuld för problemen istället för att komplicera en fråga.
Blattar och negrer, varför åker de inte hem så vi slipper dom och dom slipper oss? Win-win.
Svenskar kommer de aldrig bli ändå alldeles oavsett hur ofta folkförrädarna försöker inbilla folk det.
Alla vet redan det, även Neger-Henke. Att hans morsa var en negermadrass är bara alltför sorgligt.
Citera
2024-03-06, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Nu har Simon Bank skrivit nån bögsnyftare i Aftonbladet också!
”Vi kanske borde börja med att få alla barn att känna sig som svenskar”

”Jag förstår, ärligt talat, inte hur någon stolt svensk kan läsa de där raderna utan att få en klump i halsen”

”Jag förstår inte hur vi kan prata om något annat än det här inom svensk fotboll, eller i ett svenskt samhälle”

Ja du Simon idioten Bank, kanske för att vi inte kan påverka vilka utlänningar Larssons morsa väljer att skaffa barn med?? Om herr halvsvensk halvneger inte känner sig som en riktig svensk är det väl hans problem att ta upp med sin morsa!! Om herr helnegers morsa tar hela familjen från hemlandet Somalia till Sverige och ungarna inte känner sig som svenskar, inte fan kan svenskarna lastas för det! Hahaha, det är ju så jävla dumt så man häpnar! Lille Simon får nog klura vidare en stund, förslagsvis efter att han dragit huvudet ur sin egen röv och zoomat ut lite.

Dessutom är han dum i huvudet på ett annat sätt, Aftonbladet-krönikören alltså. Om vi inte "ska prata om andra saker än det här inom svensk fotboll" lär svensk fotboll rasa ihop på nolltid och vi kommer inte längre att vinna en enda match. Inom svensk fotboll ska man kanske hålla sig till sakfrågor såsom fotbollen i sig. Och i "det svenska samhället" har vi pratat och pratat och pratat sedan 1970-talet och ingenting har blivit bättre för det. Inte för att det förvånar någon heller.
Senast redigerad av Tjoenlai 2024-03-06 kl. 21:31.
Citera
2024-03-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Blattar och negrer, varför åker de inte hem så vi slipper dom och dom slipper oss? Win-win.
Svenskar kommer de aldrig bli ändå alldeles oavsett hur ofta folkförrädarna försöker inbilla folk det.
Alla vet redan det, även Neger-Henke. Att hans morsa var en negermadrass är bara alltför sorgligt.

Ditt sätt att uttrycka dig säger mer om de genetiska brister du begåvats med mer än det säger om H.L.
Citera
2024-03-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du tror inte på allas lika värde?

Är det att han inte känner sig svensk som folk har problem med eller att han kallade svenskar för rasister? Jag har inga problem med att han inte känner sig som svensk, utan tvärtom förståelse för det. Däremot sticker det i ögonen om han som Zlatan kallar svenskar för rasister.

Du vet att det är ett anonymt (nåja) diskussionsforum där man kan spekulera, vädra åsikter och testa argument. Vill du inte läsa ett inlägg så scrolla vidare i så fall. Det är väl ingen som tvingar dig att läsa?

När har han sagt att svenskar är rasister
Citera
2024-03-06, 21:29
Medlem
Noterar också att i den engelska intervjun nämner han ordet race.
Citera
2024-03-06, 21:37
Medlem
Vad de flesta invandrare inte fattar är att alla oavsett hudfärg får ta nån skit / möter bristande respekt åtminstone några gånger i livet. Finns inte någon som kommer undan det. Men med rötterna i någon annan del av världen är det nog lätt att idealisera det man upplever sig aldrig ha fått ta del av.
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Frågan är ju varför han måste respektera sin pappas rötter och hur menar han att han respekterar dem?

Henrik Larsson är åter ett exempel på hur dåligt det är med ett multietniskt samhälle - född i Sverige, uppvuxen i Sverige, utbildad i Sverige, tränad i Sverige men detta är inte nog då hans fars neger-DNA måste respekteras.

Undrar hur många "Henrik Larssons" det sitter ute i vårt land som fått precis allting men ändå inte känner sig hemma. Det är dags att repatriera alla som inte är skandinaver/germaner ut ur vårt land en gång för alla.

Sverige är svenskarnas land, inte mulatternas, inte albanernas, inte judarnas, inte afrikanernas, inte persernas, inte arabernas.
Citera
2024-03-06, 22:32
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ditt sätt att uttrycka dig säger mer om de genetiska brister du begåvats med mer än det säger om H.L.
Negermadrass bör dock nomineras som årets nyord 2024, skrattade till där faktiskt. Hög nivå på snacket!
Citera
2024-03-06, 22:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Dessutom är han dum i huvudet på ett annat sätt, Aftonbladet-krönikören alltså. Om vi inte "ska prata om andra saker än det här inom svensk fotboll" lär svensk fotboll rasa ihop på nolltid och vi kommer inte längre att vinna en enda match. Inom svensk fotboll ska man kanske hålla sig till sakfrågor såsom fotbollen i sig. Och i "det svenska samhället" har vi pratat och pratat och pratat sedan 1970-talet och ingenting har blivit bättre för det. Inte för att det förvånar någon heller.
Tack! Precis så är det naturligtvis men visst, kör en vända till med betydelselöst prat. Det hjälper säkert...
Citera
2024-03-06, 22:45
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalomaleichem
När har han sagt att svenskar är rasister

Här.

https://www.gp.se/sport/fotboll/henrik-larsson-om-rasismen-som-bestamde-hans-efternamn.de5d0fd7-5b30-4202-ba69-8b28725d9cbf

Citat:
Black Lives matter-rörelsen har skapat en våg av protester och rasism runt om i världen uppmärksammas på nytt. I en intervju med Uefa talar en av Sveriges största, Henrik Larsson, 48, ut om rasismen som påverkade hans uppväxt och varför han inte fick sin fars efternamn.

...

För att uppmärksamma rasismen inom fotbollen och i samhället har de nu intervjuat en av Sveriges främsta fotbollsspelare genom tiderna, Henrik Larsson.

I intervjun berättar Henrik Larsson om hur det rasistiska klimatet i Sverige under hans barndom påverkat hans liv och sina upplevelser kring hatet.

...

– Min far är från är från Cap Verde. Istället för att ta min fars namn bestämde de att jag skulle ta min mors namn. Det var ett sätt att skydda mig, vilket är fel, men så såg klimatet ut förr i tiden. Det är en skam att de behövde resonera på det viset och vad det skulle betyda för mig att ha ett utländskt namn eller ett svenskt namn.

Henrik Larsson avslutar intervjun med sin egen syn på hur man ska få bukt med rasismen.

– Vi behöver utbilda vår barn, först och främst. För det börjar där.
Citera
2024-03-06, 22:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du är en hjärntvättad naiv svensk som lider av de vanliga svenska vanföreställningarna att alla människor är som ni själva. Det är som ni har levt i en isolerad grotta i en miljon år och inte har fattat grundläggande saker om hur verkligheten fungerar.

Vad fan är "ditt folk" om de inte har någon etnisk samhörighet med dig?

Varför tror du slumpmässiga människor från alla jordens hörn de ska känna gemenskap med dig och dela dina värderingar?

Mitt folk = invånarna i landet jag lever i, medspelarna i laget jag spelar i etc etc.
Citera
2024-03-06, 22:51
Medlem
Aldrig gillat den där djävla Larsson ändå. Trökig som få.
Citera
2024-03-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Här.

https://www.gp.se/sport/fotboll/henrik-larsson-om-rasismen-som-bestamde-hans-efternamn.de5d0fd7-5b30-4202-ba69-8b28725d9cbf

4 år gammal artikel och han säger inte att svenskar är rasister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in