2024-03-07, 00:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Och ... så kommer EU in med marktrupper och vips.. så kan Ukraina vinna.
Citera
2024-03-07, 00:08
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Och ... så kommer EU in med marktrupper och vips.. så kan Ukraina vinna.
Jasså? Med ett par hundra tusen icke stridsvana skyltdockor tränade i genusteori?

Lycka till. Europa har inte en suck mot Ryssland. Det är bara en objektiv sanning
Citera
2024-03-07, 00:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
Danmark är våran arvsfiende.
Hade föredragit att 500 pers slog ihjäl varandra på en åker i Skåne framför dagens militärindustriella komplex-ståhej. Oavsett vad dina känslor säger handlar krig för dom som drar i trådarna främst om pengar (för båda sidorna). Att våra befolkningar skulle vakna upp och inse att vår kära elit gärna offrar hundratusentals av sin egna befolkning för ekonomisk omställning verkar fortfarande inte vara på kartan.
Danerna har varit våra fiender i 500 år, men de har inte gjort något de senaste dryga 200 åren, vare sig mot oss eller några andra grannar, till skillnad mot ryssland (Sovjet) som invaderat och tagit över rätt många av sina grannländer de senaste 100 åren.

Dansken känns som han blivit fredlig med oss, till skillnad mot ryssen som anföll sin granne, vårt broderland Finland för bara 80 år sedan och nu är han på krigsstigen igen...
Citera
2024-03-07, 00:14
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Har inte sagt att Ukraina inte har rätt att försvara sig, eller att det är rätt att Ryssland anfaller.

Har inte heller sagt att det är moraliskt fel av västvärlden att stötta Ukraina i sig.

Problemet är att man piskar upp en fight som Ukraina inte kan vinna, som i slutändan bara mynnar ut i förlängt lidande och förstörelse. Västvärlden använder Ukraina som en spelpjäs för att genom proxy leda utnötningskrig mot Ryssland.

Ingen bryr sig om Ukraina i sig i väst, folk gillar att stödja något och se god ut, en del tycker om lidande och politiker vill ha mer makt genom expansion av tex NATO och andra allianser.

Folk som egentligen vill göra skillnad hade åkt ned dit istället för att sitta på ett forum hela dagarna och skriva lågbegåvade inlägg om skit de inte ens förstår de mest basala om.

Men du kommer väl att göra en halmgubbe av mitt inlägg som folk brukar göra när de inte vill förstå.

Närå. Jag tror jag förstår precis vad du menar. Jag är inte säker på att jag delar din uppfattning fullt ut, men det är en annan sak.

Det du beskriver kan appliceras på väldigt mycket här i världen. Men även saker som idioter gör av ren fåfänga kan faktiskt ge positiv utväxling. Alla sket väl i Etiopien och deras svältkatastrof till exempel tills Bob Geldof gjorde en hit och Live Aid var ett faktum. Västerlänningar som vill vara goda och fina tillsammans. Väldigt kokett. Men etiopierna var glada ändå och slapp svälta ihjäl framför allt.

Nu hör jag att du tycker att västvärlden gett Ukraina orimliga förväntningar. Tja, kanske. Får fundera på det!
Citera
2024-03-07, 00:15
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Putin vill inte ha hela Europa!

Det sa även Hitler att han inte ville ha. Till en början. Innan han ändrade sig.
Citera
2024-03-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det sa även Hitler att han inte ville ha. Till en början. Innan han ändrade sig.
Putin villl ha samarbete med europeiska länder inte inta dom!
Citera
2024-03-07, 00:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturdyox
Problemet är att man piskar upp en fight som Ukraina inte kan vinna, som i slutändan bara mynnar ut i förlängt lidande och förstörelse. Västvärlden använder Ukraina som en spelpjäs för att genom proxy leda utnötningskrig mot Ryssland.

Nu gör du som Putinkontrollerade media i Ryssland och blandar in deras falska narrativ. Det är inte vi i väst som startat eller önskat kriget. Det är 100% Putin och ryssarna.

Det sagt så är det ett utmärkt sätt att nöta ner och splittra Ryssland genom att de fastnar i ett mångårigt och för de extremt dyrt krig. Dyrt både ekonomiskt, politiskt och militärt. Det är bra, även om det ligger 100% på Putins ansvar och orsak.
Citera
2024-03-07, 00:21
Medlem
sturdyoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Nu gör du som Putinkontrollerade media i Ryssland och blandar in deras falska narrativ. Det är inte vi i väst som startat eller önskat kriget. Det är 100% Putin och ryssarna.

Det sagt så är det ett utmärkt sätt att nöta ner och splittra Ryssland genom att de fastnar i ett mångårigt och för de extremt dyrt krig. Dyrt både ekonomiskt, politiskt och militärt. Det är bra, även om det ligger 100% på Putins ansvar och orsak.

Jag har inte sagt att väst startat eller önskat kriget, var har du fått det ifrån?

Ja, det är Putin och ryssarna som startat kriget. Vem annars skulle det vara?

Ja, det är det jag säger, att det handlar om att förstöra Ryssland ifrån västs sida. Man använder Ukraina som en spelpjäs.

Varför sitter ni och hittar på saker jag inte ens sagt?
Citera
2024-03-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Dansken känns som han blivit fredlig med oss, till skillnad mot ryssen som anföll sin granne, vårt broderland Finland för bara 80 år sedan och nu är han på krigsstigen igen...

Och i kriget mellan Sovjet och Finland så kämpade finnarna mycket tappert, men fick i slutändan avstå territorium till Sovjet och förband sig att förbli en neutral zon. Känns ju som den utvecklingen är en lågoddsare också när det gäller Ukraina.
Citera
2024-03-07, 00:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
Danmark är våran arvsfiende.
Hade föredragit att 500 pers slog ihjäl varandra på en åker i Skåne framför dagens militärindustriella komplex-ståhej. Oavsett vad dina känslor säger handlar krig för dom som drar i trådarna främst om pengar (för båda sidorna). Att våra befolkningar skulle vakna upp och inse att vår kära elit gärna offrar hundratusentals av sin egna befolkning för ekonomisk omställning verkar fortfarande inte vara på kartan.
För en mansålder sedan slogs min far mot ryssarna i Finland, det finns ingen förlåtelse i vår familj för vad de gjorde, bara rent skärt hat!

Nu invaderar de ett annat av sina grannländer, även om Ukraina inte kan vinna kanske så kan de skada ryssland ordentligt och jag hoppas de gör det, jag hoppas det dör många många ryssar i den ukrainska leran!
Citera
2024-03-07, 00:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och i kriget mellan Sovjet och Finland så kämpade finnarna mycket tappert, men fick i slutändan avstå territorium till Sovjet och förband sig att förbli en neutral zon. Känns ju som den utvecklingen är en lågoddsare också när det gäller Ukraina.
Hade Finland förhandlat i stället för slagits hade de blivit en lydstat till ryssland. Sant de blev tvungna att ge upp mark, men inte förrän efter ett väldigt blodigt krig där det gick åt mer än 10 ryssar för varje stupad finne.
Citera
2024-03-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Sveriges tidigare överbefälhavare Johan Hederstedt har ändrat uppfattning om kriget i Ukraina. Han tror inte längre att det finns någon möjlighet för Kiev att vinna.
Dela artikeln
Dela

Johan Hederstedt säger i en intervju med Svenska Dagbladet att det finns övertro på att artilleri kommer att avgöra kriget, både från väst och från Ukraina.

https://www.friatider.se/tidigare-ob-ukraina-kan-inte-vinna
Hur hanterar DU som är övertyggad om rysk förlust denna information?
Är han också ett ryskt troll?
Man kan inte säga så och Ryssland med Putin är tyvärr helt körda. Inte ens Kina kommer backa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in