Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-06, 15:13
Medlem
blue-rats avatar
Har någon gjort detta? Det är inte ett långt test. Men vet någon vilken typ? Som kan visa liknande bildserier? Så att jag kan "träna" lite?

Snälla.
Citera
2024-03-06, 15:15
Medlem
Det kan vi såklart inte svara på. Testet utgår ifrån vad arbetsgivaren önskar hitta och sortera bort.
Citera
2024-03-06, 15:16
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue-rat
Har någon gjort detta? Det är inte ett långt test. Men vet någon vilken typ? Som kan visa liknande bildserier? Så att jag kan "träna" lite?

Snälla.

Om inte dina föräldrar är kusiner etc är det nog inga problem 😉
Citera
2024-03-06, 15:16
Medlem
Citat:

Snälla.

Googlar du på jobbet du sökt, rekryteringen osv då hittar du säkert testet.
Citera
2024-03-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Googlar du på jobbet du sökt, rekryteringen osv då hittar du säkert testet.

Knappast. Tanken är väl att man inte ska kunna vara förberedd. Hur tänkte du nu?
Citera
2024-03-06, 15:31
Medlem
Vansterpartiets avatar
Är det ett enkelt jobb lär du bli bortsållad ifall du presterar för bra också.
Citera
2024-03-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Knappast. Tanken är väl att man inte ska kunna vara förberedd. Hur tänkte du nu?

Det är ingen raketforskning direkt…
Citera
2024-03-06, 15:34
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Enligt TS är det ett "enkelt jobb"

Tror du verkligen de kör värsta superhemliga IQ-testetet för att bedöma om människan är lämplig att steka hamburgare eller inte? Det är dessutom dyrt med IQ-tester.
Citera
2024-03-06, 15:34
Medlem
Citat:

Snälla.

Är du säker på att det är ett iq-test? Det är ju lite udda även om jag kan tänka mig att det är vanligt i en del branscher. Mer vanligt är det isåfall med olika sorters "personlighetstester" där arbetsgivaren inbillar sig att bara de bästa bir anställda.

Vad är det för jobb du sökt?
Citera
2024-03-06, 15:37
Medlem
Citat:

Snälla.

Exempel på olika test från Googles Gemini:

Wonderlic Personnel Test:
Ett allmänt begåvningstest som används för en rad olika tjänster, inklusive administrativa och kundtjänstroller.

Bennett Mechanical Comprehension Test:
Ett test som mäter mekanisk förmåga och rumslig förmåga, ofta används för hantverks- och produktionsjobb.

Raven's Progressive Matrices:
Ett test som mäter abstrakt resonemangsförmåga, används ibland för tjänster som kräver problemlösning och analytisk förmåga.

Sen letar du vidare därifrån.
Att träna på liknande tester som du kommer utsättas för, kommer definitivt att hjälpa dig.
Citera
2024-03-06, 15:42
Medlem
jontebulas avatar
Citat:

Snälla.

Testerna är bajs.! Jag vägrar slutföra om en arbetsgivare skickar mig länk att göra såna efter jag skickat ansökan.!!
Citera
2024-03-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontebula
Testerna är bajs.! Jag vägrar slutföra om en arbetsgivare skickar mig länk att göra såna efter jag skickat ansökan.!!

För att?
En normalbegåvad människa som söker jobb har väl inga problem med att ta ett test?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in